Jackdaw Skrivet juni 17, 2014 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2014 Nananaaaaaaaa! Baserad på en lättromanserie av Kazuma Ōtorino och animerad av A-1 Pictures, Aniplex. Kan det vara säsongens pärla?Serien utspelar sig i "de speciella studenternas zone" på den artificiella ön Nanaejima. När huvudpersonen Jūgo Yama flyttar in i sin nya studentlägenhet så möts han av en oväntad rumskamrat, spöket Nanana Ryūgajō. Snart därefter går Jūgo med i skolans skattjaktsklubb.Jag har imponerats av Nananas Skattgömma. Serien har många bra och genomtänkta karaktärer som faktiskt har sina egna motiveringar. De tänker själva! Ja, och för att inte glömma, så är serien helt enkelt kul att se på! Nananaaaaaaaa! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 17, 2014 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2014 Vet inte varför jag gillar Tensai så mycket, men det kan ha att göra med att hon är liten och söt och självsäker och smart och har detektivmössa och -mantel och talar med Kana Asumis röst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jackdaw Skrivet juni 17, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet juni 17, 2014 Jag håller på Jūgo x Tensai! Brukar inte shippa karaktärer (mest för att jag inte bryr mig tillräckligt i de flesta fallen), men de här två förtjänar verkligen båten! Lagt märke också till att i gruppbilder så är de oftast bredvid varandra. Kan det vara en ledtråd, kanske? Bäst vi ringer mästerdetektiven själv... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeedox Skrivet juni 17, 2014 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2014 Något som ständigt förvånar mig är mängden cameos som dyker upp på Nananas TV. Spel från verkligheten och TV-serier från andra produktionsbolag... Hur betalar A1-Pictures all royalty!? Det är i varje fall en väldigt unik effekt, jag gillar det. Intressant nog är det inte nödvändigtvis mainstream-media som visas upp, utan det kan vara lite vad som helst. Man undrar vem det är som får bestämma vad Nanana skall spela i varje specifik scen. Kanske bildmanus kan avslöja? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet juni 18, 2014 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2014 Tyckte inte så mycket om denna tills det visade sig att huvud karaktären har en mystisk bakgrund. Då vart den väldigt mer intressant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeedox Skrivet juni 19, 2014 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2014 Tyckte inte så mycket om denna tills det visade sig att huvud karaktären har en mystisk bakgrund. Då vart den väldigt mer intressant. Jag håller med om att det var en intressant del! I episod 8 kommer en ny karaktär med. Ikusaba. Jag gillar framförandet av Tomokazu Sugita, det är ganska uppenbart skurkaktigt, men milt nog för att inte vara aggresivt, utan vagt vänligt. Han skapar på något sätt intresse. Påminner mig lite om Kaworu, på någon frekvens. Håller folk med? Red.: Förresten, när man tänker efter en liten bit så inser man att Nananas fällor runt hennes skatter är riktigt farliga. Oansvarig brud! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoshi Skrivet juni 23, 2014 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2014 Jag hade gillat den här serien bättre om det inte vore för att den så kallade hjältinnan spenderar varje avsnitt framför datorn instängd i en lägenhet medan alla andra är ute på äventyr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg