GaboKuro Skrivet april 23, 2014 Anmäl Share Skrivet april 23, 2014 Hej, idag var jag och kollade till Mangakai. Människorna var trevliga, fast deras grupp/cirkel var inte det jag hade tänkt mig. Efter ha kollat lite på internet lite så hittade jag inte något riktigt i min smak. Så jag tänkte skapa en grupp själv. Gruppen är inte riktigt en förening, min bild av gruppen är att vi bildar en vänskap, möts upp någonstans i Stockholm då och då, snackar om anime, går på konvent, och cosplay:ar tillsammans. (Cosplay är inte ett måste) Detta är just nu bara en kul idé skulle vara underbart om det kunde bli av. Att ha en liknande grupp i andra städer skulle vara kul, då man kan mötas på konvent och liknande. Hoppas att min svenska var tydlig nog för att få er att förstå vad jag menade. Uppdatering från 04/11-14: Gruppen är halvt igång igen, inga riktiga planer so far, men hör gärna av er ifall intresse skulle uppstå!Facebook länk: https://www.facebook.com/groups/1502286909993982/Min skype: Gabbizh // Gabo 4 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inari Skrivet april 25, 2014 Anmäl Share Skrivet april 25, 2014 oooh låter intressant Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mori Skrivet maj 6, 2014 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2014 kommenterar lite sent >.> men jag är med på den iden! det finns redan en "massa" cosplay meet ups i stockholmOwO det är ju alltid kul med flera! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GaboKuro Skrivet maj 7, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet maj 7, 2014 https://www.facebook.com/groups/1502286909993982/Här är FB-gruppen för nu :P Gå med så kan vi snacka vidare därifrån ^^ Just nu är vi 3 och en halv person. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet maj 13, 2014 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2014 Har aldrig varit på en meet up från en internet grupp förut, men det kanske skulle vara kul Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet maj 15, 2014 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2014 Tokyo Style på Lördag i Kultur huset i Vallentuna, vet inte allt som händer där, men Japanskt Café och Någon form av loppis och marknad för Japanska saker ska finnas där under dagen.http://www.vallentuna.se/sv/Uppleva-och-gora/evenemang/Alla/Mangakonvent/ Vet inte om jag kommer vara där.. Har ont om pengar.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheOmegaForce70941 Skrivet november 3, 2014 Anmäl Share Skrivet november 3, 2014 Hej, idag var jag och kollade till Mangakai. Människorna var trevliga, fast deras grupp/cirkel var inte det jag hade tänkt mig. Efter ha kollat lite på internet lite så hittade jag inte något riktigt i min smak. Så jag tänkte skapa en grupp själv. Gruppen är inte riktigt en förening, min bild av gruppen är att vi bildar en vänskap, möts upp någonstans i Stockholm då och då, snackar om anime, går på konvent, och cosplay:ar tillsammans. (Cosplay är inte ett måste) Detta är just nu bara en kul idé skulle vara underbart om det kunde bli av. Att ha en liknande grupp i andra städer skulle vara kul, då man kan mötas på konvent och liknande. Hoppas att min svenska var tydlig nog för att få er att förstå vad jag menade. Uppdatering från 14/5-14: Gruppen är igång, Vi har planerat att gå på 2 konvent tillsammans just nu, då med 2 olika grupp cosplays. Aktiviteter vi håller på med just nu: Skype, och lite gaming för att lära känna varann. Just nu har vi 6 medlemmar i gruppen, Facebook länk: https://www.facebook.com/groups/1502286909993982/ Min skype: Gabbizh // Gabo Så, har skickat en invite request. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GaboKuro Skrivet november 4, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet november 4, 2014 Vill be om ursäkt för att jag inte hållet tråden uppdaterad. Gruppen är i princip för tillfället död, och jag skyller helt på "ledarskapet" (aka me). Det var lite svårt för en pojke på 16 bast att balansera anime nötande, vänner, tjej, skola, jobb och träning. Jag skall nog försöka igen nu då man varken har tjej, jobb eller mycket i skolan. //Gabo den halv döde Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg