Yrat Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Själv så lär de ju vara Transformer-långfilmen (1986), men som sagt det som jag mest kom ihåg när jag var liten var en animefilm som hette " Panda" Det handlade om en Panda som söker hjälp efter någon slags börjnflock utrotar skogen typ, Pandan kom till en cirkus där han fick hjälp. Helt bra, då är de eran tur. Första animelångfilm ni såg, vad hette den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Vet faktiskt inte. Det kan ha varit transformers, men jag tror inte det? Nej det kan det fan inte ha varit. I Annat fall måste det ha varit Vampire Hunter D som jag såg för ngt drygt år sedan. Fast ohh, jag ha svaga minnen av saker jag såg när jag var mindre, men kommer inte ihåg vad det kan ha varit. Well, får väl säga Vampire Hunter D: Blood lust då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Den första långfilmen jag såg var The Dagger of Kamui -87 eller 88... Något år senare såg jag Vindens Krigare. Sen var det kört.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Totoro tog min oskuld. Såg den hemma hos en barndomsvän i Hofors. Dock var jag så liten att jag inte kommer ihåg hela, men den där scenen när det droppar vatten på paraplyet estade sig fast i hjärnat på något vänster. Gissa om jag blev glad att se den igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 På spanska lektionen tog läraren fram Totoro och spelade upp den. Såååå Totoro var den första Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 min första anime film var detonator orgun. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Akira (1988) var den första animelångfilmen jag såg. Den startade också mitt intresse för japansk animerad film i övrigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Tyvärr... Mewtwo strikes back... Det är inget jag är stolt över. Fast om man snackar om RESPEKTABLA långfilmer var den första mononoke hime. FÅr fortfarande nostalgiska rysningar när jag tänker på den... Ahhh Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Såg Ghost in the shell på TV nångång 96/97, det var den första långfilmen så vitt jag kan minnas iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Ajust fan. Ghost in The Shell var faktiskt min första film. Tack för påminnelsen ;) När kan det ha varit? tre år sedan tror jag. Fast det var inte min första anime. Vi snackar ju långfilmer här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Ghost In The Shell var min första långfilm åckså. Måste erkänna att jag blev lite besviken första gången jag såg den. Inte alls vad jag hade väntat mig efter allt jag hört och läst om anime. Gillar den dock mer nu, inte minst musiken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Big_boo Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 hmm första hokto no ken kanske, ev akira, inte hundra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nane? Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 Dagger of Kamui... när man var en tvärhand hög :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Antingen var det först Princess Mononoke och sedan Ghost in the shell eller så var det Ghost in the shell och sedan Princess Mononoke :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Tyvärr... Mewtwo strikes back... Det är inget jag är stolt över. Fast om man snackar om RESPEKTABLA långfilmer var den första mononoke hime.FÅr fortfarande nostalgiska rysningar när jag tänker på den... Ahhh Såg också den först riktigt dålig film. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 är inte säker men ja tror det va mononoke hime. (men den första anime ja såg va 009 i svenskt tal på vhs.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Akira för exakt 4 år sedan. Som födelsedagspresent till mig så gjorde mina vänner en animevisning på filmvetenskapen där de hade filmen + videokanon. Toppenupplevelse! Vi körde även Ghost in the Shell men den gjorde inte lika stort intryck på mig. Sedan avslutade vi med en svensk klassiker: Sjunde inseglet av Ingmar Bergman. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Jag är faktiskt inte helt hundra vilken som är den första filmen jag såg. :S Hmm jag tror det var Lupin filmen Castle of Cagliostro. Det är en av de första jag såg i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Det var inte den första Mangafilmen jag såg, men "Puckemon - Filmen"(Våren 2000) var den första Mangafilmslångfilmen jag såg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 hmm, vänta lite. jag kanske såg "Rai Grottpojken" först, om den räknas dvs :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Det var inte den första Mangafilmen jag såg, men "Puckemon - Filmen"(Våren 2000) var den första Mangafilmslångfilmen jag såg. Hoppas det var mkt ironi i det lägget. T_T Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Det var nog Macross långfilmen, en av mina bröder hyrde den på VHS för en herrans massa år sedan. Vet inte exakt vilket år det var, kring 1990 skulle jag gissa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Tyvärr... Mewtwo strikes back... Det är inget jag är stolt över. Fast om man snackar om RESPEKTABLA långfilmer var den första mononoke hime.FÅr fortfarande nostalgiska rysningar när jag tänker på den... Ahhh Såg också den först riktigt dålig film. Jag lider med er pojkar.. Fast jag tror en hentai film tog min oskuld.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet september 9, 2004 Anmäl Share Skrivet september 9, 2004 svårt att komma ihåg men transformers var nog kanske den första Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet september 9, 2004 Anmäl Share Skrivet september 9, 2004 Tyvärr... Mewtwo strikes back... Det är inget jag är stolt över. Fast om man snackar om RESPEKTABLA långfilmer var den första mononoke hime.FÅr fortfarande nostalgiska rysningar när jag tänker på den... Ahhh Såg också den först riktigt dålig film. Jag lider med er pojkar.. Fast jag tror en hentai film tog min oskuld.. En hentaifilm det låter inte bra det min lille vän.. ;D Jag tror det var typ nån av de lite äldre o då menar jag innan pokemon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg