Dread Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 OMG om det hade bvarit ni som hade fått vara på en ö och döda era klass kompisar hade ni tyckt det hade varit roligt eller.... Fan filmen e ju sjuk av sig rätt över ju........ kanske därför det är en påhittad historia? har läst mangan (som ja fått för mig är mkt värre n filmerna och tycker dne är väldigt bra), filmerna har ja hört ska vara ett mästerverk, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gundamzz Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 Jo det e bra men ändå!!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aki Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 OMG om det hade bvarit ni som hade fått vara på en ö och döda era klass kompisar hade ni tyckt det hade varit roligt eller.... Fan filmen e ju sjuk av sig rätt över ju........ Hatar folk som håller på och misstolkar sann skräck. Självklart skulle det inte vara kul om det vore på riktigt och att man själv var med, men det är ju jävligt härligt att höra påhittade historier om det. x'D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gundamzz Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 Hatar folk som håller på och misstolkar sann skräck. Man ju inte hata en bara för det. Så du har aldrig i hella ditt liv misstolkat något då mennar du!!!! :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aki Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 Så du har aldrig i hella ditt liv misstolkat något då mennar du!!!! :|Ljug inte, det menar jag inte alls. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gundamzz Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 varför tror du att jag ljuger för jag sa bara en sak det är inte hella världen ju... Jag skrev inte för att göra dig arg eller något sånt jag ber så mycket om ursäkt om jag gorde det Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aki Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 varför tror du att jag ljugerDu sade att jag menade något jag inte alls menade.jag ber så mycket om ursäkt om jag gorde detDu är inte ursäktad eller något. >.< Men nu glömmer vi det och är glada! *vara glad* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet augusti 11, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2006 Är det bara jag som blir lite upphetsad vid tanken om att landsättas på en ö med sina klasskamrater och sedan vara den enda överlevande? ;) Jag gillar verkligen BR 1 och 2. Jag måste medge att ettan var direkt chockande när jag såg den första gången, helt klart ett mästerverk! Jag håller verkligen med om att musiken är perfekt för filmen. Ettan är mer rå än vad tvåan är. BR visar att våld är meningslöst och den slakten som äger rum känns bara "onödig". Medans i tvåan är det lite mer "action", dvs mer tal om hjältar och att slåss för det som man tror på och bekämpa det orätta. etc etc Jag tycker verkligen inte att tvåan är en dålig film, snarare tvärt om. Visst, den har sannerligen inte samma kultvärde som BR, men det är en skön film att kolla på. Jag gillar speciellt att Shuya är mer av en veteran, han är till och med lite lik Snake när han håller tal om AK-47an. Så lik snake som man kan vara när man är en benig liten kille med lite fjun på hakan. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aki-Chan Skrivet augusti 24, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2006 Battle Royale is fett bra :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mifano Skrivet september 9, 2006 Anmäl Share Skrivet september 9, 2006 Har kollat på BR1, men inte 2. Hört att den suger hårt. >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet september 14, 2006 Anmäl Share Skrivet september 14, 2006 Har kollat på BR1, men inte 2. Hört att den suger hårt. ;) Suger hårt är att ta i, men den är inte lika skitbra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hardan Skrivet april 20, 2007 Anmäl Share Skrivet april 20, 2007 Ettan är den enda jag har sett. Riktigt bra film. :) Har inget ont att säga om den. <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet maj 10, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2007 Har kollat på BR1, men inte 2. Hört att den suger hårt. >:) Suger hårt är att ta i, men den är inte lika skitbra. Det är nog det absolut bästa jag sett något skriva idag :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 10, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2007 rent tekniskt sett så skrev han det för nästan ett år sedan :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 13, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2007 BR 1 är ett måsterverk, bara iden är så bizzar och underbar. Seb´n att mängder av blod flyter är alltid ett plus, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet juni 18, 2007 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2007 rent tekniskt sett så skrev han det för nästan ett år sedan :P Haha, petitesser. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XxTheGazettExX Skrivet februari 19, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2008 Denna klassiker >:(De flesta här har väl sett den, eller? Det var en riktigt härlig känsla att se på TV med japanskt tal och svensk text, den var riktigt bra, ser jag den någonstans på DVD så köper jag självklart den :D Vad tycker ni om Battle Royale? :) Diskutera gärna! Jag såg den igår, den va väldigt bra ett plus att huvudpersonen vä väldigt snygg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
larsleo Skrivet januari 30, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2011 BR1 är helt klart sevärd.. 2:an därimot lämnar en del att önska.. visst det är vissa intressanta bitar och så.. men överlag så är den inte bättre än valfri hollywood-actionrulle.. vilket ettan var.. Men visst.. som "öl och chipsrulle" så är ju BR2 ett alternativ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow.D-Crakling Skrivet februari 9, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2011 BR1 : Var rätt bra viss scenografi var bristande men de små psykbryten skolungdomarna får är la relativt vettiga ändå och jag tycker filmer helt klart är sevärd! BR2 : Försöker bygga på BR1 men tycker den brister på att för många punkter för att få bli kallad bra.. tycker dock om man sett BR1 och vill ha någon typ av fortsättning att man bör se även denna.. dock endast då man inte har tid att lägga på något mer vettigt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet februari 9, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2011 I ärlighetens namn är BR2 en dålig film. Punkt. Det är ett jättebra exempel på hur man försöker klämma ut de sista slantarna ur ett känt namn genom att krysta fram en löst relaterad historia skriven av personer som, allt som oftast, inte tänk på samma vis som originalskaparna. Även om konceptet som sådant inte skulle vara illa nog så är vilken riktigt dåligt uppbyggd rent filmtekniskt. Dels har vi den klassiska Star Wars-effekten där folk tankelöst rusar mot den kulsprutebärande fienden och en säker död, dessutom verkar ingen av studenterna denna gång idka någon form av rationellt tänkande, till skillnad från BR1 där åtminstone några få hade denna förmåga. Dessutom är statisterna urusla, minns en scen där soldaterna skall försöka inta ön, och när dessa, som tidigare nämnt, galloperar mot fortet så är det några som klättrar på ett betongblock som sticker upp ur marken. Ingen verkar ta skydd från fiende-eld! Till råga på allt så är manuset alldeles för ostigt, att Shuya skulle skapa en motståndsrörelse med bas på en förfallen ö vid det totaliära land han kämpar mot är helkorkat, speciellt med alla stereotyper... militärkläder, kalashnikovs, en ful flagga, ansiktsmålningar (vill jag minnas att någon har) och en nedfallet ruckel till bas... hujedamig! Man skulle kunna säga att det flera av skådespelarna från BR1 spelar karaktärer med samma namn i BR2, men det är inte samma karaktärer! BR2 är ett under av dåligt manus och dålig regi! Handlingen hade passat bättre som kastrullunderlägg! Dock är filmen underhållande och jag kan hålla med larsleo i inlägget ovanför att den fungerar som en popcornrulle. Detta tack vare tankelöst våld, kul effekter och att man lämnat allt som gjorde den första filmen intressant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
2219 Skrivet mars 21, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2011 Ettan var ju riktigt bra, om man bortser från de halvdåliga special effekterna. Tvåan var ... inte jätte bra ... Detta har (iaf de flessta) kommit fram till och jag håller helt enkelt med ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xadlin Skrivet januari 20, 2015 Anmäl Share Skrivet januari 20, 2015 Såg 1:an på Netflix och jag hade hört om kulten innan, så lite hype hade man. Och det var riktigt intressant, väldigt psykologisk. Alla olika scenarion och tragedier. 2:an har jag inte sett än. Faktum är att jag tycker fortfarande att BR är "the superior film" än hunger games. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sjouka Skrivet juli 31, 2015 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2015 1:an var grym Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg