CromiC Skrivet september 11, 2004 Anmäl Share Skrivet september 11, 2004 som alla andra säger.. 1:an grymm men 2:an sämre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet oktober 8, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2004 Det spelar ju ingen roll om tvåan visas åp bio men ettan borde därimot göra det... Ettan var så riktigt skön ju, själv har jag planerat en liten egen film, Battle royale salem/rönninge, med bara min klass som mördar varandra på en liten ö... *Thihihi*. Borde komma ett sådant spel fast det skulle vara ett annat sugande licensspel... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Natima Skrivet december 2, 2004 Anmäl Share Skrivet december 2, 2004 Asåå e det bara killar här elle??? ???! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet december 2, 2004 Anmäl Share Skrivet december 2, 2004 Asåå e det bara killar här elle??? ???! det finns en hel del tjejer också, du behöver inte oroa dig... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet december 2, 2004 Anmäl Share Skrivet december 2, 2004 Asåå e det bara killar här elle??? ???! det finns en hel del tjejer också, du behöver inte oroa dig... Tjejerna är riktigt mysiga i vissa scener dock är det bara 1 eller 2 som är riktigt kawaii. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tzorcelan Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 Ettan är en av de bästa filmer jag sett (inte bara japanska), tvåan var ungefär lika dålig som ettan var bra (alltså mkt dålig). Tycker den skönaste personen är Kitano (läraren), skönaste är nog när han svarar i mobilen och äter kaka på slutet efter att ha blivit sönder pepprad. ;) Det man stör sig mest på är Kiriyama (psykopaten) som vägrar dö och har obegränsat med skott och bara sprayar överallt.. annars är allt genialiskt, musiken, känslan. Man får väl ta och läsa boken och mangan :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shonen Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 FINSS DET EN TVÅA. snälla säg var jag kan få tag på den älskade ettan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet januari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 Battle Royale är skitbra. Sopar banan med det mesta. Uppföljaren dock inte lika bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet januari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 FINSS DET EN TVÅA. snälla säg var jag kan få tag på den älskade ettan. http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=Battle+Royale&x=0&y=0&avd=&konsol=&genre= Testa där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yugge Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 2 smakar piss ;p 1 är dock bästa som finns, Jag själv har Mangan och Romanen också, Romanen är bättre än filmen ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Jasså, är romanen bra...kanske ska ta och läsa den då. Och om filmen kan jag väl säga såhär, en helt klart sevärd och underhållande film, men inget mästerverk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Infra Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Jag tyckte att i början var den väldigt bra, pga det psykiska. I det första rummet till exempel, när klassen träffar läraren och får instruktioner. Men sen blev det bara skjuta, peppra och lite nnat, så då blev den mindre bra. Ska se tvåan snart. Hört att den ska vara sämre, så får se vad det blir av det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miyuki Skrivet mars 16, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2005 tvåan suger om man jämför med ettan >___< like most movies Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Ettan var så fetaäg-häftig att jag var tvungen att spela in den på min braiga DVD nästa gång den sändes på TV så nu har jag den i hyllan =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Synea Skrivet maj 27, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2005 Har sällan skådat en så bisarr och galen idé till historia...men nu är det ju japaner vi har att göra med ^_^' Hela BR-konceptet är så sjukt att man inte vet om man ska skratta eller gråta. Dock kunder jag inte låta bli att imponeras av den stilige psykopaten Kiriyama, med sina iskalla blickar and inte en enda replik. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 17, 2005 Anmäl Share Skrivet september 17, 2005 Mycket intressant och bra film. Gillar Kitano mycket, men mest som regissör, tror han hade gjort filmen bättre om han hade regisserat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet oktober 22, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 Det här var nog den första japanska film jag riktigt fascinerades av såg den först på datorn en sådär 3-4 ggr sen var jag tvungen å köpa den har nog sett den 5-7 gånger sen dess. Och den blir typ bara bättre och bättre upptäcker nästan alltid ngt nytt. Måste börja spara pengar eller leta pantburkar så jag kan börja köpa mangan sen ska jag läsa boken. Blir nog bäst känsla i alla tre delarna om man tar bakvägen för då får man mer och mer info efter varje del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymoose Skrivet november 15, 2005 Anmäl Share Skrivet november 15, 2005 Mangan är mest bara otrevlig, boken ska enligt uppgift vara likadan men då slipper man åtminstone se bilder på våldtäktsoffer :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aki Skrivet december 18, 2005 Anmäl Share Skrivet december 18, 2005 Jag läser just nu serien (är på nummer 5) och har första filmen. ROmanen hittar jag inte, men allt annat har varit superbt, och jag hoppas på romanen då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet december 19, 2005 Anmäl Share Skrivet december 19, 2005 Romanen finns på sci-fi bokhandeln www.sfbok.se är slut för tillfället men går att beställa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaminix Skrivet februari 28, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2006 Jag gillar båda, tycker tillochmed att tvåan är bättre. :) Men det va rnog mest för den där coola tjejen som hatar alla. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Star-Basse Skrivet mars 3, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2006 heheh tycker att både 1:an & 2:an är bra ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aki Skrivet mars 3, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2006 heheh tycker att både 1:an & 2:an är bra ;) Hmm.. Ettan är bättre! Nu får ni ta och inse att tvåan är som en helt annan film! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet april 12, 2006 Anmäl Share Skrivet april 12, 2006 tycker att 1:an är klart mycket bättre än 2:an. Handligen i 1:an är klart mycket mer intressantare och spännande än 2:ans. Sen det som bygger upp ettan att dom springer ut i något öde ställe och börjar döda varandra för sin egen överlevnad saknar 2:an. Liksom åker tillsammans i en båt till något terrorist läger för att besegra dom, tycker inte det är så underhållande om man gemför med 1:an. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gundamzz Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 OMG om det hade bvarit ni som hade fått vara på en ö och döda era klass kompisar hade ni tyckt det hade varit roligt eller.... Fan filmen e ju sjuk av sig rätt över ju........ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg