zjgameru Skrivet april 14, 2004 Anmäl Share Skrivet april 14, 2004 Ettan var riktigt, riktigt bra! Jag är så glad att den kom ut i Sverige. Tvåan var precis som de flesta säger: Usel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 18, 2004 Anmäl Share Skrivet april 18, 2004 Ettan är grymt bra, tvåan har jag inte sett. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 18, 2004 Anmäl Share Skrivet april 18, 2004 Gör inte det heller... du klarar dig bäst utan besvikelsen... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 1:an var bra har dock inte sett 2:an Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kronic Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Usch och åter usch... blev lite glad då jag för ett tag sedan fick höra att det var planerat en uppföljare... dåck så tänkte man inte så långt att det faktiskt var en uppföljare. Man väntade ivrigt, fick tag på den, satte sig för att tittade och kom då på att det var en uppföljare... Vilken skitfilm. Dom besudlade namnet Battle Royal till det grövsta med att släppa detta degenererade försök till att tjäna pengar på konceptet. Tycker att ordet uppföljare borde få ändrad betydelse i ordlistan *svär och grymtar*... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Tycker dock att 2:an blev bättre mot slutet.. fast inte tillräckligt för att bära namnet battle royale.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zero-Egon Skrivet april 27, 2004 Anmäl Share Skrivet april 27, 2004 för det ska jag föklara! boken är bäst, det tar både filmen och mangan lätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 Jag tycker faktist slutet är bättre i filmen än i boken... Gillar Kitano bättre än vadhannuhette-spelledaren i boken. Batlle Royale är nog en av de få gånger som jag inte blivit totalbesviken på en film baserad på en bok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zero-Egon Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 Mr Mustachio: Man fattar ju mera av slutet i boken är i filmen. händer mer i boken än i filmen också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kronic Skrivet april 29, 2004 Anmäl Share Skrivet april 29, 2004 Men som Mr Mustachio sade ovan så har ju inte boken Kitano ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet april 29, 2004 Anmäl Share Skrivet april 29, 2004 Mr Mustachio: Man fattar ju mera av slutet i boken är i filmen. händer mer i boken än i filmen också. Ja, det är ju ett ganska rakt och enkelt slut i boken. Inga överraskningar. Det är därför jag föredrar filmslutet. Dock hade jag inga problem med att fatta det. Kitano var besatt av Noriko, kort och gott. Det jag har mest problem med filmen är att vissa saker blir väldigt skumma. Tex får man aldrig någon förklaring till huruvida spelet är känt av allmänheten eller inte. I början verkar japans alla nyhetsreportrar rapportera en tidigare vinnare så det verkar ju inte vara en hemlighet precis, men trots detta verkar inga av eleverna känna till tävlingen sedan... Det förklaras i boken, vilket är skönt. Över lag så är det all bakgrundsinformation som man får som är bokens största fördel över filmen. Det, och att man får reda på mer hur de olika karaktärerna tänker i de extrema situationerna. Mangan, däremot, den suger totalt. Gillar inte tecknarstilen, fast det kan nog vara svårt att teckna 40 japanska 15-åringar så man ser skillnad på dem när man inte kan ge dem flummiga frisyrer och spejsade kläder. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zero-Egon Skrivet april 29, 2004 Anmäl Share Skrivet april 29, 2004 Mr Mustachio: jag gillar inte heller tecknarstilen i mangan, men jag kan inte heller säga att den är ful. För mangan är jävligt snygg, och jag tycker att den är en bättre version av boken är Filmen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet april 30, 2004 Anmäl Share Skrivet april 30, 2004 Ska jag vara riktigt ärlig så har jag bara första volymen av mangan, så jag kan nog inte uttala mig om huruvida konverteringen från boken är bättre än filmen. Tyvärr är tecknarstilen ganska viktig för mig. Har svårt att ta till mig en manga där jag inte gillar stilen. Suck, jag är en hemsk människa som bara går efter det yttre Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zero-Egon Skrivet maj 1, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2004 mr mustachio: Jag har iof. bara 2 st vol av den XD nejdå, jag går också väldigt mycket på det ytre. är därför jag inte gillar tex Chobitch. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MickeMaul Skrivet juli 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2004 Jag har bara sett första filmen men jag tyckte den var bra. Bra gjord så jag ger den en 4 av 5. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sazuke Skrivet augusti 8, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2004 ettan är ju skit skön ju bara att en del tål lite vääl mycket det finns en tjej kommer inte i håg vad hon heter hona är det största psyk fallet av tjejerna hon blir sprejad lite väl mycket och klass föreståndaren är rätt skön när han svarar i mobilen och tar en kaka i slutet :D har tvåan kommit ut på hyr/köp video/DVD ? måste se den även om det är den sämsta filmen i världs historien >:( >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 8, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2004 Jag tyckte ettan var rolig. Och ett varnande tecken. Det är nämligen så att i en del länder har det förekommit att vakter i fängelser för krigsfångar låtit dom slå ihäl varandra för att sedan låta överlevaren gå över ett minerat fält och om han/hon klarade det så fick han gå fri. Fast han kunde inte få jobb eller bo på något hem efter det heller så det var snarare plågeri. SPOILER NEDANFÖR LÄS INTE OM DU INTE ABSOLUT VILL ELLER JUST FICK FÖR DIG ATT DU INTE BRYR DIG. En annan sak i ettan var musiken. Klassisk och dyster musik när folk dör, och en massa roliga fekvenser. Dock gillar jag inte den killen som var med för skojskskull, han som var versta Terminator och överlevde en explosion. Det var så överdrivet. Och när dom sedan ställde sig upp och duelerade varandra. Sprattlade med benen och allt. Sedan var killen lite dum. Han stod fan och pepprade i döda folk. Spara på magasinen heter det ju. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 8, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2004 Dock gillar jag inte den killen som var med för skojskskull, han som var versta Terminator och överlevde en explosion. Det var så överdrivet. Och när dom sedan ställde sig upp och duelerade varandra. Sprattlade med benen och allt. Sedan var killen lite dum. Han stod fan och pepprade i döda folk. Spara på magasinen heter det ju. Ja, hans karaktär var lite förändrad jämfört med originalet i boken. Fast jag hade inga problem med honom i filmen. Det är aldrig fel med en näst intill oövervinnerlig psykopat för att liva upp stämningen lite.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 8, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2004 Inget fel med det. Men det var det sämsta i filmen. Då han kom upp överkullen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Den ska väl visas på tsig? Får väl ordna den på andra metoder annars :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vanilla Skrivet augusti 11, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2004 Den ska väl visas på tsig? Battle Royale II - Requiem ska visas på Draken klockan 19:00 på Torsdag (12:e Augusti). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet augusti 14, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2004 jo ja måste sen den, har sett 1:an och tycker at den är skit bra :) men ja har hört nåt om att dom nu springer två och två, stämmer detta? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vanilla Skrivet augusti 14, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2004 Klassen delas upp två och två för att sedan anfalla Shuya Nanahara och hans terroristgrupp. Om en person dör så exploderar kamratens halsband automatiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CromiC Skrivet augusti 17, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2004 Ettan va rätt ball men sen var tvåan en besvikelse(men inte helt kass).. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet augusti 25, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2004 Kanske än av de mest sämsta jävla B-Filmer jag sett. Alltid när nån dör så ska det vara nåt äckligt känslosamt och smörigt sen är effekterna riktigt usla. Ska sälja skiten snart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg