Johanz Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Denna klassiker :D De flesta här har väl sett den, eller? Det var en riktigt härlig känsla att se på TV med japanskt tal och svensk text, den var riktigt bra, ser jag den någonstans på DVD så köper jag självklart den :D Vad tycker ni om Battle Royale? :) Diskutera gärna! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soujiro Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 jo 1:an är helt okej.. dock var 2:an en besvikelse >_< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanz Skrivet april 1, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Jag har inte sett 2:an så jag vet inte :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Kult med stort K Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Gillade inte tvåan.. Dom skulle kört på schoolkidstemat på den också.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freytag Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Älskar 1an. 2an är nog en av de sämsta filmerna jag har sett. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Sämsta heter det :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SajberJohan Skrivet april 1, 2004 Anmäl Share Skrivet april 1, 2004 Blev väldgt förvånad över hur bra 1:an var första gången jag såg den. Hade förväntat mig nån halvkass splatter-rulle som man inte skulle orka vila ögonen på i mer än 10 minuter, som tur var hade jag fel...riktigt fel. En av de bästa japanska filmerna jag sett. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vanilla Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Battle Royale är överskattad. Inte för att den är dålig, men det är absolut inte en av mina top-10 bland bästa filmer. Tvåan var ju skön den också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freytag Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Battle Royale är överskattad. Inte för att den är dålig, men det är absolut inte en av mina top-10 bland bästa filmer. Tvåan var ju skön den också. Inte top 10. Men top 10 japanska. Nej, usch, 2an är inte bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Tvåan är dålig. Ettan var kung. Så bra med handling och allt. Fick mig att önska att jag och min f.d klass kunde åka på en sådan resa... Tvåan var tråkig... Enkelt. Se ettan sedan tvåan så ser du vilken som är bäst. Men den duger dock att se på... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
duns Skrivet april 2, 2004 Anmäl Share Skrivet april 2, 2004 Heh, den filmen fick mig och tydligen många andra att tänka på hur det skulle vara om min klass åkte ut sådär. Kul att diskutera fram vilka som skulle dött först och vem som dödade för skojs skull. Jag fick höra att de misstänkte mig för att kunna döda de flesta, för "du är ju lite sådär konstig" ... -.- nästan lite elakt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ninjagai Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Ettan var mycket bra tyckte jag. Tvåan var en besvikelse, även om den hade sina stunder. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 ettan härskar, men ärligth tvåan var inte så dålig, den var ju rätt häftig i slutet! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanz Skrivet april 3, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Får försöka ta och se tvåan någon gång.. Även om den inte är bra :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Okej, Tvåan är ju inte dålig. Men jag menar i jämförelse med ettan kommer den under medel och då är den dålig. Låt oss säga att tvåan hamnar på 8 på en skala från 1-10 och då hamnar tvåan på 5 och det är ett först stort gapp... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
^^ Living Dead ^^ Skrivet april 3, 2004 Anmäl Share Skrivet april 3, 2004 Beställde den svenska 2 disc DVD:n på CDON för bara 129 kr =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DraK Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Ettan var väll rätt okay.. Men tvåan blev för överdriven... de hade kunnat göra den mycket bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deadlee Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Living dead: Nu är vi 2 :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Köpte själv limited tin edition för 450 spänn, detta var dagen efter jag såg den på filmfestivalen... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaboki Skrivet april 6, 2004 Anmäl Share Skrivet april 6, 2004 när jag såg Battle Royale fösta gången så trodde jag att det skulle handla runt 1600-talet men jag hade fel, fick en mindre chock som gick över ganska fort. Jag gillar den Extremt mycket, men jag tycket ochså att den va lite sjuk. fråga mej inte varför men jag har bara fått mej om det. Men som jag sa tidare, jag gillar den extremt mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pjat Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 den e bra.. speciellt special edition skivan (dvd).. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 ettan är ju som ni redan klarlagt en klassiker. visst finns det många scener som kunde förbättrats i den men den är fortfarande riktigt bra. tvåan däremot var helt otroligt dålig. jösses vilken skitfilm. de skulle aldrig ha släppt den filmen, den filmen är helt klart en av de största besvikelserna jag varit med om. se den INTE Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RurouniMajin Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Ang 1:an: Jag vill bara citera Askungen som går på julafton "Alldelens, alldelens... alldelens UNDERBAR" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet april 14, 2004 Anmäl Share Skrivet april 14, 2004 tja filmen var ju bra, fast det skulle vara oroväckande om nått sånt skulle införas i sverige :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg