Inari Skrivet november 9, 2013 Anmäl Share Skrivet november 9, 2013 en liten varning det här är skräck Har just kollat om den helt underbara animen Mononoke. Mononoke ( inte att blanda ihop med Mononoke Hime) är en spin-off från animen Ayakashi: Samurai Horror Tales ( som jag också rekommenderar). Mononoke är en skräck anime som har blod i sig och mörka händelser så det är kanske inte en anime för alla. Mononoke kom ut år 2006 som anime. I mononoke får vi följa en mystisk man som utger sig för att vare en enkel medicinförsäljare. Dock visar det sig att han är mycket mer än en vanlig försäljare. De platser som han besöker lurar på någon mörk hemlighet och hemsöks av en mononoke ( spöke, monster, fantom, ande). Jag själv tycker att den är helt fantastisk både med den ovanliga teckningsstil och den fantastiska musiken. jag vet inte hur många gånger jag kollat om den men jag hittar alltid nya detaljer i bilderna eller hör nya toner i musiken som jag inte lagt märke till. Enligt mig lyckas animen skapa en riktigt bra stämning. Ett plus i kanten är även att några av röstskådespelare är Takahiro Sakura, Hikaru Midorikawa. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter_SSJ4 Skrivet november 10, 2013 Anmäl Share Skrivet november 10, 2013 Jag gillar denna serie~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet november 10, 2013 Anmäl Share Skrivet november 10, 2013 Den här serien är riktigt nice. Stilen är jävligt trevlig också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inari Skrivet november 10, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet november 10, 2013 yaaay :D blir så glad att höra att det finns fler som gillar den :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kidaw Skrivet november 11, 2013 Anmäl Share Skrivet november 11, 2013 Nice! har länge letat efter en ny skräckanime och trailern här verkar lovande =) Ska kolla in den typ direkt. Stilen påminner mig starkt om gankutsuo-finns det nån koppling? 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inari Skrivet november 11, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet november 11, 2013 0,0 ooh jag vet inte, har aldrig sett gankutsuou ( vilket jag ska ändra på så snabbt som möjligt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg