Jocke Skrivet september 3, 2004 Anmäl Share Skrivet september 3, 2004 Ett tips till er som gillar party/racing och liknande så kan jag rekommendera Burnout 3 som släpps till Ps2/Xbox. Provade Xbox-versionen nu ikväll och det var en riktig höjdare! Fokusen i det här spelet ligger mycket på crasher och s.k. Takedowns, en takedown gör du när du på något vis orsakar en olycka för din motståndare, typ, kör honom/henne av vägen, preja ut framför ett fordon.. kassera motståndarens bil helt enkelt. När du gör en takedown så får du full samt fördubblad boost-mätare. Till skillnad från 1:an & 2:an så är det mycket enklare att hålla uppe boost i Burnout 3, du slpper vänta tills mätaren är fylld innan du kan använda den, du kan boosta på när du vill, förutsett att du har nåt i mätaren vill säga. När man krashar med bilen så kan man trycka in en knapp som gör att bilen går i slowmotion, medan du är i slowmotion så kan du påverka bilens framfart och kanske lyckas lägga dig ivägen för en bil som låg bakom dig så att du får en takedown, har lyckats sätta en del och det är lika skönt varje gång min kompis skriker och svär ;) Det finns en del sköna spelsätt, en favorit är den där man tillsammans med en eller flera motståndare tävlar mot varandra på en bana med massor med NPC-bilar, uppgiften är att ta 10 takedowns innan din motståndare, och så ska man hålla sig levande, efter ett visst antal krasher i det här spelsättet så kan man inte fortsätta, och förlorar då.. ett annat favorit är crashbreaker, där du ska köra full fart och krocka i nåt och på så vis starta upp en hel kedja av krockar och eventuella explosioner.. sen ser man vem som fick mest poäng. Jättebra spel, helt klart det bästa i serien. Hmm, det var det.. tillbaka till burnout 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pennywize Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Mm håller fullständigt med. Spelar också det till Xbox. Ett plus i kanten är väl musiken, speciellt för mig som älskar punk/rock. Oändligt skoj spel! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Japp... helt klart det bästa bilspelet någonsin. Burnout 3 gör för racingspelen vad SSX gjorde för snowboardspelen. Underbart kul ensam men övernaturligt kul om man spelar två :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 är spelet roligare än "Destruction derby"? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Det går inte att jämföra Burnout 3 med nåt annat spel. På ytan kanske det ser ut som en vanligt arkadracer men det är så mycket mer än så. I vanliga fall hatar jag spel som Ridge Racer och Need for Speed men att spela B3 är en upplevelse som inte liknar nån annan. Det går inte att förklara med ord hur kul det är. Spelglädje! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet september 12, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Pennywize: Det är det som är problemet med spelet, två feta bredsvärd i sidan för licensmusik, den enda musiken som funkar i spelet är Ramones och Sahara Hotnights. Lyckligtvis kan man lägga in egen msuik i spelet.. vilket jag gjorde. Road Rage är det absolut roligaste i spelet, "First to 10 Takedowns or last man standing wins", när man väl fått några supercars så ojojoj vad det går undan.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet september 20, 2004 Anmäl Share Skrivet september 20, 2004 Verkligen ett superkul spel! Synd bara att man inte har nån uppkoppling till sin gammla PS2:a, kan tänka mig att det är kul å spela fler än två. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 21, 2004 Anmäl Share Skrivet september 21, 2004 Men det beror väl på vad man gillar för bilspel också eller? För jag tror ju inte att burnout ens kommer i närheten av Gran Turismo spelen när det gäller körkänsla etc. Fast jag kanske är rätt ensam här om att gilla GT-spelen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet september 21, 2004 Anmäl Share Skrivet september 21, 2004 GranTurismo och Burnout är ju två helt olika sorters bilspel. GT satsar ju allt för att vara så realistiskt som möjligt med billicenser och sånt medan Burnout helt går in för att bjuda spelaren på världens snabbaste och galnaste åktur. Båda spelen har sin charm... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 23, 2004 Anmäl Share Skrivet september 23, 2004 Det ser onekligen riktigt bra ut. Måste investera en Xbox eller PS2 i framtiden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 23, 2004 Anmäl Share Skrivet september 23, 2004 Spelade det en liten stund på EB Games igår, det var faktiskt ganska roligt, men jag vet ju inte om det håller så länge. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pennywize Skrivet september 25, 2004 Anmäl Share Skrivet september 25, 2004 Jocke: Nope, det är inget problem. Pennywise, 1208, Rise Against, Bouncing Souls, Sahara Hotnights osv fungerar skitbra. =) Vart lägger man in egen musik? Jag visste inte att man kunde göra det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet september 25, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 25, 2004 Pennywize: Du sätter in en skiva i xboxen och sen inne i nån meny så kan du spela av låtarna så dom hamnar på boxen. Sen väl inne i spelet så går du in i settings nånstans och ändrar till ditt customized soundtrack Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg