Nipprig Skrivet september 3, 2004 Anmäl Share Skrivet september 3, 2004 Ok, jag vill gärna ha lite tips om bra anime. Här är dom jag sett: Fullmetal Alchemist Fullmetal Panic Love hina Naruto Rurouni Kenshin Inuyasha Hunter X Hunter Skulle inte ha något emot ifall det va lite som Kenshin/Naruto. Men iaf så spelar det ingen större roll, bara det e någorlunda bra. Tackar på förhand. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
endless_cry Skrivet september 3, 2004 Anmäl Share Skrivet september 3, 2004 inuyasha ramna 1/2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet september 3, 2004 Anmäl Share Skrivet september 3, 2004 Hunter X Hunter Hikaru no Go LastEXILE Berserk Escaflowne GetBackers Hajime ni Ippo Prince of Tennis One Piece Ja, jo jag vet inte. Tog några som var smålika Naruto/Kenshin i både sätt och stil, eller bara stil. Och en hel del andra bra serier som kanske faller dig i smaken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 Jag missar inga tillfällen att rekommendera Giant Robo... fast jag vet iof inte om den finns utgiven på DVD. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 shaman king. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 hmmm, som kenshin, ja.. Samurai Deeper Kyo, är helt okej. annars kan du prova på serier som: GTO Vandread Onegai Teacher/Twins Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nipprig Skrivet september 4, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 Kan ni säga vad alla serier ni skriver handlar om? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 Verkar som min smak är väldigt olik din, men kanske kan rekomendera några serier jag gillar ändå. :) Kimi Ga Nozomu Eien - Schoolkids/kärlek/drama Neon Genisis Evangelion - Mecha/psykologi Gantz! - Action FLCL - komedi Fruits Basket - Drama/komedi/kärlek/schoolkids Full Metal Panic: Fomoffu - Komedi/schoolkids Green Green - Ecchi/komedi/kärlek Full Moon Wo Sagashite - Mahôshôjo/schoolkids/drama/kärlek En väldig blandning av genrar ser jag nu, du gillar nog någon av dem i alla fall. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 Neon Genesis Evangelion och Get Backers Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keitaro Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 Ni har nämnt några bra serier, men ni har glömt en viktig en....nämligen Chobits Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nipprig Skrivet september 4, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 Kan ni oxå skriva hur många avsnitt det är? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 Kan ni oxå skriva hur många avsnitt det är? :P kolla på www.animenfo.com där finns det lite mer info om anime och manga... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 Hunter X Hunter - 62 TV avsnitt, sedan finns det just nu 27 OVA avsnitt. Hikaru no Go - 75 TV avsnitt, och sedan två Special avsnitt. Det kommer förhoppningsvis flera. LastEXILE - 26 avsnitt Berserk - 25 avsnitt Escaflowne - 26 avsnitt GetBackers - 49 avsnitt Hajime ni Ippo - 75 TV och några special Prince of Tennis - Det har sänts 149 avsnitt i Japan för tillfället vad jag vet. One Piece - Osäker, men kring 105, men hur många som har sänts in Japan för tillfället vet jag inte. Serien ska iaf överskrida 125 avsnitt. Chobits - 26 avsnitt Neon Genesis Evangelion - 26 avsnitt Kimi ga Nozomu Eien - 14 avsnitt Fullmoon wo Sagashite - 52 avsnitt FLCL - 6 avsnitt Fruits Basket - 26 avsnitt Green Green - 12 avsnitt (Kommer inte ihåg, kan vara 14?) Vandread Stage1 - 13 avsnitt Vandread Stage2 - 13 avsnitt, alltså en total av 26 avsnitt. GTO - 43 avsnitt Onegai Teacher - 12 avsnitt Onegai Twins - 12 avsnitt Samurai Deeper Kyo - 26 avsnitt Shaman King - 64 avsnitt InuYasha - 167 avsnitt, finns filmer också. Ranma 1/2 - 161, finns OVAs och filmer. Som ngn sa så är http://www.animenfo.com en bra sida att kika lite på. Även http://www.animenewsnetwork.com är värt att kika på. En mer komplett sida, fast kanske lite svårare att navigera kring om man är ovan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nipprig Skrivet september 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 5, 2004 kolla på www.animenfo.com där finns det lite mer info om anime och manga... Tack! Kollar på Fruit Basket nu och den e ju ganska rolig iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Grimmer Skrivet september 5, 2004 Anmäl Share Skrivet september 5, 2004 Jag missar inga tillfällen att rekommendera Giant Robo... fast jag vet iof inte om den finns utgiven på DVD.Till min stora glädje kommer den faktiskt på DVD i jänkarland den 26/10. En förbokning av limited edition-släppet är ett måste ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 5, 2004 Anmäl Share Skrivet september 5, 2004 Jag missar inga tillfällen att rekommendera Giant Robo... fast jag vet iof inte om den finns utgiven på DVD.Till min stora glädje kommer den faktiskt på DVD i jänkarland den 26/10. En förbokning av limited edition-släppet är ett måste ^^ Oohhh!! Tack för de fina nyheterna :D Mina VHS-band är nog inne på sina sista livsår nu så det här hade inte kunnat komma lägligare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nipprig Skrivet september 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 5, 2004 Hunter X Hunter - 62 TV avsnitt, sedan finns det just nu 27 OVA avsnitt. Nepp, 29 avsnitt just nu. Iaf så har jag kollat klart på Fruits Basket, och den va jävligt bra faktiskt! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Getbackers och the Prince of Tennis Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
No/One Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Noir - http://www.animenfo.com/animetitle,290,kjccvj,noir.html Chrno crusade (finns bara 3 dvder ute nu vad jag vet) - http://www.animenfo.com/animetitle,1261 ... usade.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sagara Skrivet december 12, 2004 Anmäl Share Skrivet december 12, 2004 RahXephon - Mecha. 26 episoder. Påminner mycket om Evangelion, men är ändå snäppet bättre... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet december 12, 2004 Anmäl Share Skrivet december 12, 2004 Genshiken Otogizoushi Kino no tabi (Kino's Travels) Yuugo Koushoujin (Yugo Negotiator) Cowboy Bebop Tenshi na Konamaiki (Cheeky Angel) Elfen Lied BECK Last Exile Mezzo DSA Yakitate Japan Midori no Hibi (Days of Midori) Gankutsuou (The Count Of Monte Cristo) Scrapped Princess Azumanga Daio Hajime no Ippo (Fighting Spirit) Monster Paranoia Agent School Rumble Syuratoki (aka Shura no Toki) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg