Lucky Skrivet augusti 31, 2013 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2013 Så taggad jag e över den nya season av hajime no ippo , Synd bara mangan e så seg så animen stoppas så pass TVÅ GÅNGER. En av dem bästa animerna jag sett! Säg vad ni tycker gott folk :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 2, 2013 Anmäl Share Skrivet september 2, 2013 Det är inte mangans fel att animeserien stoppats. Första TV-serien slutade tidigt 2002, och täckte upp till volym 31. Då hade det tryckts hela 60 volymer manga! Sen när den andra TV-serien kom 2009 och täckte typ volymer 45-47 så hade det kommit 92 volymer manga! Nej, det som gjorde att första animeserien fick sluta bör helt enkelt ha varit att det inte var "värt besväret". Kanske att det inte var lönsamt nog längre (DVD-försäljningen var väldigt låg) eller att den spelat ut sin roll (det är mycket möjligt att den var tänkt mer som reklam för mangaoriginalet och dess tidning än en inkomstkälla i sin egen rätt). Det kan också ha varit så kontraktproblem, eller att vissa inblandade bolag inte längre kunde arbeta med projektet. Det är svårt att säga. Uppföljarserien New Challenger ska visst ha kommit för att reprisvisningarna av första animeserien fick bra tittarsiffror, men på DVD sålde den ännu sämre än första animeserien, och det verkar i allmänhet svårt att finansera långa serier nu för tiden, så det blev "bara" 26 avsnitt. Att Rising nu kommer blev något av en överraskning. Men det kanske inte är så konstigt egentligen. Mangaserien har gått sedan 1989 och är över 100 volymer lång, så något måste de göra för att dra in nya fans. I vilket fall, eftersom jag redan läser mangan så känns det inte så där jättespännande med en ny anime, men den täcker ju material som var ganska länge sedan för mig, så det kanske kan vara värt det för att friska upp minnet om inte annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Skrivet september 6, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet september 6, 2013 Jaha tycker animen var awsome men som sagt det e pengarna som styr! Blev dock glad det jag gillade var många av dem röst skådespelare som var med som utgjorde humor scenen i serien ! Inte många gånger jag snackar om serier som ligger mig varmt om hjärtat! Tack så mycket Sceleris För infon inte första gången du rättar mig :) och som ni ser har aldrig riktigt lärt mig säga är e från dem södra delen :) och min reposting förmåga svengelska! ord! samt använda mig av citat av andra ! haha men kommer ditt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 7, 2013 Anmäl Share Skrivet september 7, 2013 För infon inte första gången du rättar mig :) Jag är en sådan besserwisser... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 4, 2013 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2013 Den kommer på Crunchyroll, synlig för oss svennar, så då måste jag väl se den trots allt. Om de nu ska ha den där så är det ju lättare att se den än att låta bli. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Skrivet oktober 28, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2013 Sett fyra avsnitt nu. Serien är jo sig lik! Fast dem Jumpstartade med en fight som sen snabbt blev avslutat. E nöjd fast är en serie man ska se iallafall två avsnitt i taget för att komma fram i handling likt DB, One piece eller egentligen all anime :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Debido95 Skrivet november 7, 2013 Anmäl Share Skrivet november 7, 2013 som jag har väntat på detta, och de första avsnitten gjorde mig inte besviken, tycker dock att de körde igenom de 5 första avsnitten lite väl snabbt men eftersom serien bara kommer bli 26 avsnitt (rätta mig om jag har fel) så var det ganska väntat ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Skrivet november 21, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet november 21, 2013 som jag har väntat på detta, och de första avsnitten gjorde mig inte besviken, tycker dock att de körde igenom de 5 första avsnitten lite väl snabbt men eftersom serien bara kommer bli 26 avsnitt (rätta mig om jag har fel) så var det ganska väntat ändå. Ja men hellre att dem kör manga baserat än 70 avsnitt med samma innehåll samt massa recaps! Hoppas dock dem fortsätter än finns det hopp tanke på hur länge sen tredje säsongen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jico Skrivet november 26, 2013 Anmäl Share Skrivet november 26, 2013 Jag har gillat haijime no hippo sen ett bra tag bakåt, men måste erkänna jag börjar tröttna lite. Jag får en känsla av att serien är stressad, missförstå inte mig. Jag tycker fortfarande serien är bra fast den har tappat lite i mina ögon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg