Marcus Skrivet augusti 19, 2013 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2013 (redigerade) Jag sökte men hittade ingen tråd, så då får vi lov att starta upp en för den kommande serien Space Dandy, signerad Shinichiro Watanabe (Cowboy Bebop, Samurai Champloo, m.m). Finns tråd så får någon med behörighet sammanfoga dom ANN skriver att den får premiär i japan i januari 2014. Man har även följande sammanfattning som jag saxar in här. Staff members include: General Director: Shinichiro Watanabe Director: Shingo Natsume Scriptwriters: Dai Sato, Keiko Nobumoto, and Kimiko Ueno Character Design: Yoshiyuki Ito Spaceship Design: Thomas Romain Theme Song: Yasuyuki Okamura Animation Production: BONES Vi har även en liten synopsis. The lead character Dandy is an alien hunter and the "dandiest man in space." The anime is set far in the future where people have gone to the far reaches of the universe. Dandy is searching for aliens that no one has found before with his robot partner QT. Watanabe said Dandy bought the robot thinking it was an R2D2-like robot, but in reality "it was a Roomba." Dandy also travels with a cat alien named Meow. Och nedan så är det någon som med sk "handicam" har filmat trailern som visades tillsammans med presentationen av Space Dandy vid årets upplaga av Otakon. Jag måste säga att det ser riktigt bra ut, åtminstone rent visuellt. Och musiken känns passande. Redigerad juni 5, 2014 av sucraM Bättre trailer. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 19, 2013 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2013 Med ett sådant "dream team" måste jag erkänna att jag är lite besviken. Det blir säkert en kul serie, men rena komedier är sällan de som man verkligen bär med sig i åratal efteråt. Om jag inte minns fel så arbetar Watanabe på ännu en serie, med MAPPA, studion han gjorde Kids on the Slope med. Denna andra ska vara mer allvarlig, men inget mer är sagt. I och med att det varit känt i snart ett år så kommer det nog information inom ett halvår. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 31, 2013 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2013 (redigerade) Trailer i bättre kvalitet nu! Red.: Eeeh... Av någon anledning har Bandai Visual gjort klippet privat. Jag hann dock ladda ner det, det finns här. Redigerad augusti 31, 2013 av Sceleris 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet december 2, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet december 2, 2013 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 2, 2013 Anmäl Share Skrivet december 2, 2013 Toonami teaser 2 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet december 21, 2013 Anmäl Share Skrivet december 21, 2013 Trailern ger mig nästan lite lätta vibbar av Space Adventure Cobra. Spännande! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet juni 5, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet juni 5, 2014 Trailer för säsong 2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet juni 6, 2014 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2014 hajp Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet mars 31, 2015 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2015 Jag måste säga att denhär blev lite av en besvikelse. Mina förväntningar var inte så fantastiskt höga efter att ha hört diverse utlåtanden om den. Men jag hade ändå hoppats på lite mer innehåll eller djup med tanke på folket bakom. ...fast det kanske kom senare i serien? Det ska erkännas att jag gav upp efter 4 avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 4, 2015 Anmäl Share Skrivet april 4, 2015 Jag måste säga att denhär blev lite av en besvikelse. Mina förväntningar var inte så fantastiskt höga efter att ha hört diverse utlåtanden om den. Men jag hade ändå hoppats på lite mer innehåll eller djup med tanke på folket bakom. ...fast det kanske kom senare i serien? Nej, Space Dandy är jämna delar rymdkomedi och animatör-showcase rakt igenom. Vissa delar är mer roliga/spännande/rörande/söta/filosofiska/absurda än andra, men allt som oftast en fånig komediserie med lite häftig animation. Regissör Watanabe kom också ut med Terror in Resonance (ä.k.s. Terror in Tokyo) som är en thriller om ungdomsterrorister. Yoko Kanno-soundtrack. Ingen höjdare, men kanske lite mer kött på benen än Space Dandy om du vill ha dramatik. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg