Sceleris Skrivet maj 8, 2013 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2013 Vi har en tråd om animeproduktion, alltså om animation som hantverk och om hur studiorna arbetar, och en tråd om hanteringen av anime som produkt, dvs om försäljning och liknande relaterat. Men jag tänkte mig att vi kunde ha även en tråd om fandom, en samlingstråd om grejer som händer bland och mellan fans! Ett exempel är om det är någon pågående skandal eller nördtrend i och utanför Japan, som kan vara kul att diskutera. Just nu märkte jag mest att det inte fanns någon relevant tråd när jag ville posta de läsarframröstade topplistorna ur senaste Newtype (stor japansk månatlig animetidskrift). Inte av någon speciell anledning, tänkte bara att det kunde vara kul! Herrligan Spoiler Toriharon (Gothicmade) Kirito (Sword Art Online) Kyôsuke (Oreimo) Eren Jaeger (Shingeki no Kyojin) Susumu Kodai (Yamato 2199) Hjälten (Maoyû) Kira Yamato (Gundam SEED) Alibaba (Magi) Joseph Joestar (Jojos bisarra äventyr) Lelouch Lamperouge (Code Geass) Damligan Spoiler Berin (Gothicmade) Saber (Fate Zero) Svarta katten (Oreimo) Tamako Kitashirakawa (Tamako Market) Morgiana (Magi) Lacus Clyne (Gundam Seed) Demonfurstinnan (Maoyû) Asuna (Sword Art Online) Mikoto Misaka (Railgun S) Audrey Burne (Gundam Unicorn) Animepoptoppen Spoiler Gothicmade Yamato 2199 Gundam Unicorn Railgun S Date A Live Love Live Shingeki no Kyojin Majestic Prince Magi Dragonball Oväntade förstaplatser på alla listorna, eller vad säger ni? Med tanke på hur lite vi hört om den i väst, tänker jag... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 15, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet maj 15, 2013 Japanska ungdomar leker Jättarna anfaller (Shingeki no Kyojin) medelst perspektiv. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 16, 2013 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2013 Kan ingen göra Shingeki no Kyojin no Hoshi? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 17, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet maj 17, 2013 Shingeki-dockcosplay! (Soldat, inte jätte.) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 10, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet juni 10, 2013 Nu ska vi ta pulsen på Nördjapan igen (se förstainlägget i tråden): här är topplistorna ur senaste Newtype! Herrligan Spoiler Eren Jaeger (Shingeki no Kyojin) Rintarō "Okarin" Okabe (Steins Gate) Kirito (Sword Art Online) Kyōsuke Kōsaka (Oreimo) Ledo (Gargantia) Kira Yamato (Gundam SEED) Toriharon (Gothicmade) Shō Kurusu (Uta no Prince-sama: Maji Love 2000%) Tokiya Ichinose (Uta no Prince-sama: Maji Love 2000%) Sadao Maō (Hataraku Maō-sama) Damligan Spoiler Kurisu "Christina" "THE ZOMBIE" Makise (Steins Gate) Mikasa Ackerman (Shingeki no Kyojin) Svarta katten (Oreimo) Mikoto Misaka (Railgun S) Saber (Fate Zero) Tōka Yatogami (Date A Live) Berin (Gothicmade) Haruka Nanami (Uta no Prince-sama: Maji Love 2000%) Tsukumo (Karneval) Kirino Kōsaka (Oreimo) Animepoptoppen Spoiler Shingeki no Kyojin Steins Gate: Fuka Ryōiki no Déjà vu (filmen) Valvrave Uta no Prince-sama: Maji Love 2000% Gargantia Oreimo Date A Live Yuyushiki Railgun S Yamato 2199 Överraskande populär Uta no Prince-sama visade sig vara! Och jag blev lite överraskad över att Lacus från Gundam Seed åkte ut – jag trodde att hon var en sån där evergreen-karaktär, ungefär som hur Nausicaä och senare Nadia och senare Rei Ayanami var med i topplistorna i princip obrutet i flera, flera år under 80- och 90-talen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 30, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet september 30, 2014 Ja just, den här tråden finns ju också. Jag kanske borde posta i den ibland. I Japan finns yrkesskolor för röstskådisar, och en sådan skola är Tokyo School of Anime, där de tillfrågade sina elever på gymnasienivå om vilka deras favoritröstskådespelare och -skådespelerskor är. Resultaten (via Yaraon): Mamoru Miyano Hiroshi Kamiya Miyuki Sawashiro Tomokazu SugitaNana Mizuki Hiro Shimono Yūki Kaji Daisuke Ono Kana Hanazawa Romi Park 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoshi Skrivet oktober 1, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2014 Go Kamiya! Go Sugita! Go Sawashiro! Nejmen dessa ungar tycks ha bra smak >u< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg