Pixelgamer Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Mmm precis vilka är era favoriter av intron och utron till olika animéer? Jag ska bara lista ett par av min, jag har så extremt svårt för att rangordna eller nåt sånt så det är bara alla på första plats ^^ Jungle wa Itsumo Hale nochi Guu - OP - || - Deluxe - OP och ED Fullmetal Alchemist - Alla OPs och första ED Happy Lesson - OP och ED(har ja för mig) + massa fler såklart =) vilka tycker ni är bra? eller kanske skitdåliga? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joa Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Openings uruselt: Berserk (ironiskt nog en fruktansvärt bra anime och än bättre manga) underbart: Boogiepop wa warawanaiGaogaigarEvangelionKey the Metal IdolKodomo no omochaLainRahxephonGITS SAC Endings uruselt: Berserk (gha...) Underbart mahou tsukai tai! (OAV)Ao no 6 gôNoirWitch Hunter RobinSentou Yousei YukikazeNeko no OngaeshiKiki's delivery serviceTonari no Totoro mfl mfl... ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Mitt absoluta favoritöppnignstema är Shooting Star, från Onegai Teacher. Som god tvåa har jag Dearest ifrån I My Me - Strawberry Eggs, och Tomorrow från Full Metal Panic. Jag kommer inte på något sluttema jag ogillar. Men den mest icke skonsamma eye-catchen jag stött på är den från Noir. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Opening och ending så ligger Azumanga Daio rätt bra till.. gillar first och second ending till hikaru no go.. hmm, kommer inte på fler, det finns en del riktigt bra.. OP till Berserk är ju så dålig så den nästan är bra.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 tycker onegia teacher öppnig är väldigt bra :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Opening vet jag inte riktigt vilken jag gillar mest men Ending är helt klart wind från naruto. Den är bara för underbar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Bra OP&ED (om ingen annat anges): ► X Tv ► X - The movie (ED) ► Ghost In The Shell - Stand Alone Complex ► Witch Hunter Robin ► Kiddy Grade ► The Vision of Escaflowne ► Evangelion ► Nadesico ► .Hack//Sign Det går att göra denna listan väldigt lång. Mindre bra OP&/ED: ► Love Hina ► Ai Yori Aoshi Detsamma gäller denna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-matrim- Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Bra: Cobra Ai yori Aoshi Naruto 1'st version Naruto 4'th version Angelic Layer NGE Da Capo FMP Hand Maid May Hellsing Hunter X hunter Onegai Twins Onegai Teacher Silver fang Tsukikage Trigun Chobits Escaflowne (älskar den) FMA Gundam SEED Iny Yasha version 1 Iny Yasha version 2 Kanon Kono Minikuku mo Utsukushii Sekai Rurouni Kenshin Scrapped Princess Roliga: Love hina Colorful TV Mouse Steel Angel Kurum Azumanga Groove Adventure Rave Dåliga: Get Backers Berserk Last Exile Now & then, Here & there Sexy Commando Gaiden Sugoiyo!! Cowboy Beebop Godannar GTO Madlax Read or Die OK: Green Green TV Gundam Wing I my me! Strawberry Eggs Maho Tsukai Tai OVA Maho Tsukai Tai TV Hirari No Go Outlaw Star Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Bra: Urusei Yatsura och allt som liknar Urusei Yatsura-openings Rai - Grottpojken Future Boy Conan Giant Robo Starzinger De Mystiska Guldstäderna En massa andra 70- och 80talsaniméer Dåligt: Resten Nja... det stämmer kanske inte, men jag är ganska trött nu så inget fungerar som det ska där upp just nu... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Gundam Seed opening och endinget är båda riktigt bra... Älskar Gants inledníng också, fast de flesta verkar störa sig på den... Så får man aldrig glömma .hack sign, ahhhhh . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Evangelion.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-matrim- Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Haipa, nu när jag ser min lista kan man tänka tillbaka och se hur freekish man är... ^^ helt fast i det så kallade "anime täsket" and you know what??? I LOVE IT! Skrev mest bara ner anime från serier jag har, svårt att minnas alla bra, fick gå igenom alla serier och kolla igenom vilka låtar som va bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Intros: Ai Yori Aoshi Enishi Full Metal Panic Fumoffu! Kimi Ga Nozomu Eien Onegai Twins Sen outros har jag inte lyssnat så mkt på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alcarcalimo Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Evangelion och japanska Starzinger introt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shika Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Bra ending er forsta i Naruto och en bra opening er andra i Naruto, Haruka Kanata med Asian Kung-Fu generation.. Sry for den konstiga stavningen men mitt tangentbord er po engelska och jag orkar inte endra till svenska.. Men jag ska snart ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oktay-sama Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Kommer inte på några just nu förutom OP: Samurai Deeper Kyo OP: NGE och sen ett par OP/Ending från Naruto Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dmp^ Skrivet september 27, 2004 Anmäl Share Skrivet september 27, 2004 Opening låten till Gravitation TV är juh bara för bra :D dom flesta opening / ending låtarna till hikaru no go, one piece, kaleido star, prince of tennis, full moon wo sagashite, slam dunk och initial d e också bra :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Jag måste nog säga FMA den har verkligen bra musik, första, tredje och fjärde sesongerna har verkligen bra musik, går och lyssnar på dem dagarna i ända på min mp3 :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 10, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2004 Otroligt Bra: Gungrave(Opening/Ending) Avenger(Opening) Fullmetal Alchemist(1a och 2a Ending/3e Opening) Great Teacher Onizuka(2a Ending) Green Green(Ending) Naruto(1a Ending) Neon Genesis Evangelion(Opening) Rurouni Kenhsin(Har ingen koll på vilket Ending eller Opening de är, men låtarna heter iaf "SIAM SHADE - 1/3 no Junjou na Kanjou" och "Yo Izumi - Dame!") Scrapped Princess(Opening) Serial Experiments Lain(Opening) Bra: Ajimu Kaigan Monogatari(Opening) Berserk(Ending) Kimi Ga Nozomu Eien(Opening) Onegai Teacher(Opening) Onegai Twins(Opening) Scrapped Princess(Ending) Azumanga Diaoh(Opening) Midori no Hibi(Opening) Chobits(2a Ending) Usla(jag skippar "OK", då listan skulle bli för lång, jag är inte alltför kräsen) Chobits(Opening) Fullmetal Alchemist(de två sista Ending-songs) Jag kommer faktist inte ihåg några fler som jag riktigt hatar, men jag vet att det finns en hel del till, om jag kommer på några lägger jag till dem. "Sorgliga" sånger går alltid hem, tex 2a Ending i Chobits, 1a Ending i Naruto, 2a Ending i GTO osv. Det får en att känna att serien är mer "storslagen" än den faktist är, och jag blir faktist lite smått ledsen/deprimerad när jag sett ett underbart avsnitt av en serie och sedan hör en sorglig Ending("Tell me what the rain knows som spelade i slutet av episod 26, Wolf's Rain, är en av mina absoluta favoritlåtar, dock inte en Ending song). Sånt höjer verkligen upplevelsen enligt mig(Off-topic, jag föredrar oftast sorgliga/tragiska slut, där huvudpersonen/annan viktig person dör eller liknande, framför glada "och så levde de lyckliga i alla dagar"-slut. Bara de är bra gjorda.) *Om någon undrar varför jag skriver Ending och Opening med stora bokstäver är för att jag tycker det annars kan se ut som jag menar slutet/starten på serien :). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 21, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2004 Openingsuruselt: Berserk (ironiskt nog en fruktansvärt bra anime och än bättre manga) Herregud, det här bevisar ju att det bara är jag som faktiskt gillar den. Visst, sångaren är inte den bästa och texten förstår jag ingenting av, men hey. Det är ju bara ett plus! Nu skall jag lyssna på den bara för att hämnas. >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet oktober 22, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2004 Herregud, det här bevisar ju att det bara är jag som faktiskt gillar den. Nej jag gillar det också. ^^ Både OPn och EDn är bra. Och här kommer min lista: Favorit: OP: Kiseki no Umi - Record of Lodoss Wars TV Ingen annan som gillar Lodossmusiken? ;_; Väldigt bra: OP: Kaze no Nemuru Shima - Neo Ranga OP: White Destiny - Pretear ED: Mononoke Hime ED: Grace - Jinroh ED: Ushinawareta Aozora - Crest of the Stars ED: Tooku no BARADO - Ninja Scroll ED: Wind Climbing - Mahoujin Guru Guru ED: Wind - Naruto +Det mesta med kombinationen Yoko Kanno och Maaya Sakamoto Bra: OP: Y'Know - Bubblegum Crisis Tokyo 2040 ED: Mask - Bakuretsu Hunter ED: Honey Bee - Battle Athletes Victory +Resten av OP och ED från Naruto... Roliga: OP: Bomb a Head! - Tenjou Tenge ED: "Watashi no tamagoyaki" - Dragon Half Bra på engelska: (Blir jag spammad nu tro? :); ) OP: Eternity/Adresso E Fortuna - Record of Lodoss Wars OAV OP: Pioneer - Tenchi Muyo OAV ED: Talent for Love - Tenchi Muyo OAV ED: Lonley Moon - Tenchi Muyo OAV Det här är det jag kan komma på nu i alla fall. Verkar vara flest EDs på listan... Undrar varför. O_o :) Tur att man har http://www.animelyrics.com/ för att hitta alla titlarna... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Bra: Noir - typ hela soundtracket är underbart. Serien var dock sådär EVA op Escaflowne op X Movie ending (men det är ju nästan fusk mtp att X Japan gjort den) GTO op Dragon Half op Dåligt: EVA ending *snark* + många fler som jag tacksammt nog glömt bort Håller med om Pioneer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 gillar openinget i chobits Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CromiC Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 alla naruto intron och det sissta ending aeger Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sadako Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Chobits å CC:Sakura går ju alltid hem.. Kärleksgullgull på högsta nivå. Annars så har Noir rätt bra musik, speciellt Canta Per Me. Och TANK! från Cowboy Bebop e skön men speciell ;) EDIT: ICKE att förglömma! For Fruits Basket! Världens sötaste låt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg