Avathar Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Vi kommer under den här veckan (vecka 49) att arbeta med servern för att byta från Apache som webbserver till Nginx då det längre inte finns någon anledning att fortsätta med apache. Det kan alltså hända att forumet inte är nåbart men detta kommer aldrig hända under en längre tid. Andra problem som att bilder inte visas korrekt och att formateringen på sidan inte är helt ok kan också uppstå. Kontakta mig via avathar [at] anime.se om ni undrar över något. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 3, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Blev klar lite snabbare än vad jag trodde...fick hacka lite men nu körs siten på Nginx. Om ni ser saker som att bilder inte visas och liknande så posta i den här tråden med URL till bild eller liknande som ger 404 så fixar jag det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Alla bilder från anime.se/bilder syns inte samt den sidan är inte heller tillgänglig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 3, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Alla bilder från anime.se/bilder syns inte samt den sidan är inte heller tillgänglig Hmmm, visste inte ens att den fanns :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Det var ett Sceleris-hack Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Problemet är att inställningarna inte tillåter åtkomst av några filer annat än under /forum/. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 3, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Problemet är att inställningarna inte tillåter åtkomst av några filer annat än under /forum/. Ska inte tillåta något annat än definerade sources för filer. location / { index index.php; try_files $uri $uri/ /index.php?$uri&$args; rewrite ^(?!(/forum/uploads/))(?!(/forum/public/))(?!(/bilder/)) /index.php? last; } location /forum { try_files $uri $uri/ /forum/index.php; rewrite ^(?!(/forum/uploads/))(?!(/forum/public/))(?!(/bilder/)) /forum/index.php? last; } Så har jag det i nginx configen just nu tills jag har ett bättre sätt för det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dark-Zakiya Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 vartsom ett fråge tecken varför jag hademin gamla avatar bild. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 3, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Hmmm, avatarer ska inte ha blivit påverkade såvida inte någon hade missat att göra en avatar konvertering från 2.x till 3.x Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Javafan, jag har ju också gammal avatar. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Hm, avatarerna finns kvar på servern, så det ska nog ordna sig... om vi bara kan klura ut varför sökvägarna ändrats. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 3, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Hm, avatarerna finns kvar på servern, så det ska nog ordna sig... om vi bara kan klura ut varför sökvägarna ändrats. Misstänker att en migreringspunkt har missats men att jag har kört den medans jag körde maintenance och benchmarkade apache installationen för att jämföra. Scriptet har då kopierat in dom avatarers sökvägar och pekat mot den gamla mappen eller liknande. Vet att jag hade en varning som jag klickade på utan att tänka :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg