Populärt inlägg Sceleris Skrivet december 1, 2012 Populärt inlägg Anmäl Share Skrivet december 1, 2012 Julkalendern är här! I flera, flera, flera, flera, flera år har vi på Anime.se haft som tradition att titta på tecknat tillsammans – fast på varsitt håll, då. Vi har valt någon serie som vi kunnat följa och diskutera.I år har det inte blivit något val av kalender, vilket vissa har uppmärksammat, men Saya och jag kände att det hade varit synd att låta decembergemenskapen lida bara därför, och har tagit på oss att göra något alldeles nytt och spännande i år!Fram till och med 24 december kommer vi att presentera en liten animevideo varje dag. Vi kommer att se en del av det roliga, något av det rörande, och en hel del scener som kommer att värma era hjärtan i decembermörkret!Sen, när vi sett "avsnittet" för dagen, så samlas vi här igen för att säga vad vi tyckte, att spekulera över kommande luckor, och att ha det allmänt trevligt.Så värm glöggen, plocka fram pepparkakor, luta er tillbaka och öppna dagens första lucka! Till julkalendern! Och vad döljer sig bakom luckorna? Spoiler Gensō Mangekyō: The Memories of Phantasm Usagi Drop #3½ (Bunny Drop) Mahoromatic: Motto Utsukushii Mono #5 Lovely Complex #2 Lucky Star #11 Musekinin Kanchō Tylor (OVA) #4 (Irresponsible Captain Tylor) Maison Ikkoku #18 Hidamari Sketch #12 Magical Pokaan #9 Gintama #37 Chrono Crusade #12 Big O #11 K-On #7 Ef: A Tale of Memories #1 Hachimitsu to Clover #4 (Honey and Clover) Urusei Yatsura #10 Amagami SS #24 2x2 Shinobuden #10 (Ninja Nonsense) Kimi ni Todoke #22 Ichigo Mashimaro #12 (Strawberry Marshmallow) Hetalia: World Series #19 Kamichu #13 Toradora #19 ? 14 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet december 1, 2012 Anmäl Share Skrivet december 1, 2012 Jaha... ja första luckan lämnade mig förvirrad iallafall :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 1, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 1, 2012 Jaha... ja första luckan lämnade mig förvirrad iallafall :S Den representerar hur vintern tagit oss på sängen. Har hört en del "vänta, är det december?!" nyligt. ...eller nåt. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hibiki Skrivet december 1, 2012 Anmäl Share Skrivet december 1, 2012 Jaha... ja första luckan lämnade mig förvirrad iallafall :S Svårt att känna igen Touhou-tjejerna utan ett galet soundtrack i bakgrunden! Fin lucka, ser fram emot resten! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet december 1, 2012 Anmäl Share Skrivet december 1, 2012 Snyggt gjord kalender med inbäddningen och allt, tummen upp! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Det här hade jag inte väntat mig när jag fick höra att det var något annat ni hade hittat på i år. Snygg kalender och en riktigt rolig idé. Jag har nog sett det där avsnittet fyra eller mer gånger men jag tycker att det är lika bra varje gång. Såg lite annorlunda men bra ut med svensk undertext Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Vad fint Tåhå känns som det ofta har med årstider och natur att göra, men det kanske inte är så konstigt då det nästan aldrig finns civilisation i någon större utbredning där det utspelar sig. Huvudkaraktärerna bor i stugor i skogen, för bövelen. Den där fanfilmen har jag bara sett när den inte hade röster. Jag borde se hela igen. Den är snygg. Och vad passande, nu när det precis börjat snöa ordentligt i Svea Rike, att se en insnöad miko sitta och dricka te. Vinterstämning. PS: Har den där flowplayer ingen fullskärmsfunktion? 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 2, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 PS: Har den där flowplayer ingen fullskärmsfunktion? Jorå, om du högerklickar på en lucka och öppnar i nytt fönster eller ny tabb, så dyker det upp en fullskärmsknapp i spelaren. Förresten så kanske jag ska säga det, att luckorna öppnas 18:00. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Wow... jag är förvånad hur mycket kraft som lagts på julkalendern i år! :D Synd att vi inte har någon gemensam serie dock, men då är det väl bara att köra på med någon egen som vanligt, hur är det bland alla ni andra? Har ni några serier i kör igenom på egen hand fram till jul? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Jag gillar bakgrunden, var är den ifrån? =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vivi_mage Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Jag gillar bakgrunden, var är den ifrån? =) Bildens källa står och är länkad längst ned på julkalendersidan :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Lucka två : nu är julkänslan här på riktigt! =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vinkelslip Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Gud, så sött så man får sockersjuka, lucka två var ju hur gullig som helst. Julkänsla direkt! :D 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Lucka två: Nawwww :) Först trodde jag att det var mitt minne som sög som vanligt, men efter ett tag blev jag övertygad om att jag inte sett den här biten av Usagi Drop. Och sannerligen, det är ju ett sånt där specialavsnitt. Det är egentligen inte sällan animekaraktärer pratar om "När slutade du tro på tomten?" men jag känner inte att jag kan relatera till det så värst. Jag minns inget tillfälle då jag tappade den tron. Antingen så brydde jag mig inte så mycket och det bara försvann gradvis, eller så trodde jag aldrig särskilt mycket. Hur är det med andra på anime.se? Minns ni när ni var definitionen av ett oskyldigt barn? 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hillster Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 J-jag fick faktiskt bara något skräp i ögat!! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marbil Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Vilken rolig ide ni har hittat på^^. Gillade båda luckorna, nu känner man att julkänslan börjar vakna till liv:) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet december 2, 2012 Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Jag satt och funderade precis som Volbla om mitt minne hade svikit mig med för jag hade inget minne alls att jag hade sett det där men då kan jag pusta ut att så inte var fallet. Något jag som jag däremot inte hade någon tvivlan om att Usagi drop var lika gullig som jag mindes att den var, jag satt och log under hela klippet. Kan inte direkt minnas hur det var för mig angående om tomten finns men jag tror att jag bara slutade tro på honom allt eftersom jag växte upp, om jag nu inte har förträngt det hela på grund av det stora traumat. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 2, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 2, 2012 Vad snackar ni om? Klart Tomten finns, han är ju forummedlem! Nämen, jag tror att för mig är det med Jultomten ungefär som med Gud: jag har aldrig trott, jag har aldrig haft skäl att tro, och ingen har försökt få mig att tro. Visst, när jag var tre år och min mamma sa att "det där är Tomten", nog trodde jag att hon talade sanning då. Men jag visste ju å andra sidan inte vad det betydde, jag hade ingen aning om Tomtens mytologi. Nej, under min tidigaste barndom, när jag började få veta om Tomten och renarna och julklapparna till alla barnen och allt det där, då var det ändå inte under förevändningen att det var på riktigt. Kanske för att ingen försökt få mig att tro på riktigt, men kanske mest för att det var en sådan uppenbar mask. En sån där helansiktstäckande mask med skägg, där ögonhålorna är för långt ifrån ögonen, så att de är alldeles mörka och man förstår att det är ett ansikte där under. Julmysteriet när jag var barn var snarast frågan om vem som var tomte. För det var inte min far – han gick inte och köpte tidningen just innan Tomten skulle komma. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vinkelslip Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Tror jag var inne lite på samma spår som Sceleris när jag va liten, ingen la någon tyngd i att det skulle vara på riktigt när de förklarade vem Tomten va för mig, vilket till en början kanske inte gjorde nått och man trodde ändå på honom, men förr eller senare så klickade det nog. Även om jag måste berömma mina föräldrar för att ha totalföbjudit en sån där heltäckande mask så började man efter ett tag undra varför Tomten hade min farbror Anders kängor på sig. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
InsaneAwesomeTony Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 andra luckan.... kärlek på hög nivå <3 den var så söt :3 måste fråga, vilken anime :3? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 andra luckan.... kärlek på hög nivå <3 den var så söt :3 måste fråga, vilken anime :3? Det är ett klipp från ett (special)avsnitt av Usagi Drop. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marbil Skrivet december 3, 2012 Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Är det bara för mig som ljudet är oerhört lågt? Måste öka volymen på mina hörlurar till max och dra upp decibel boostern:S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 3, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet december 3, 2012 Är det bara för mig som ljudet är oerhört lågt? Måste öka volymen på mina hörlurar till max och dra upp decibel boostern:S Konstigt, de är ungefär samma ljudnivå som typ allt annat jag ser och lyssnar på vid datorn. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 4, 2012 Anmäl Share Skrivet december 4, 2012 En helfestlig grej det här! Det bästa är nästan att se de mycket välgjorda svenska undertexterna. Vem är det som översätter? Tomten? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 4, 2012 Anmäl Share Skrivet december 4, 2012 Härligt! Ambitiös kalender :) (Men lucka 4 är inte öppen än) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg