Ebhen Skrivet november 17, 2012 Anmäl Share Skrivet november 17, 2012 Av en slump sprang jag på det här när jag letade roliga saker att göra i London inför en tripp dit snart. Princess Mononoke kommer sättas upp som teater i London endast ett fåtal dagar i April 2013. Det här är första gången någon av Studio Ghiblis verk görs som teater vilket låter klart spännande. Gissa om jag blev förvånad och nyfiken, tyvärr är biljetterna redan slut (surprise!) men med lite tur kanske de gör fler föreställningar om de märker att det finns ett stort sug efter mer. Det är iallafall deras ambition. Läs mer här: http://www.escapistm...to-London-Stage 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet november 17, 2012 Anmäl Share Skrivet november 17, 2012 Skrev om det i en statusuppdatering för ett tag sedan då jag också hade sprungit över nyheten. Jag gillar tanken och var lite lockad att se slutresultatet. Anade att det sistnämnda skulle bli svårt att genomföra, men jag ser fram amot att läsa andras tankar och funderingar efter att ha fått uppleva detta. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 17, 2012 Anmäl Share Skrivet november 17, 2012 Mitt personliga intresse för anime- och mangarelaterade scenuppsättningar sträcker sig inte så mycket längre än att jag skulle vilja prova på Takarazuka nån gång, men lite kul är det nog med såna här påhitt ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet januari 24, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet januari 24, 2013 Det finns hopp om livet även för Mononoke. Teatergänget bakom produktionen har börjat dra in sponsorpengar för att kunna förlänga föreställningen till mer än den enda vecka som nu är planerad eller kunna sätta upp den igen senare. De har nått sina första mål som det ser ut men vill såklart ha mer hjälp och självklart så kan man bidra med en slant för denna nobla sak. Se deras video så får ni se lite mer av va de tänkt sig och lite hur det kommer att se ut. Jag skulle gärna vilja gå och se denna som sagt, men vi får väl se. http://kck.st/Tdz0d6 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 19, 2013 Anmäl Share Skrivet april 19, 2013 Japan Times har en artikel om uppsättningen och hur de lyckades få Ghiblis tillåtelse. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet april 19, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet april 19, 2013 Kul läsning! :)Vore himla kul att se den här föreställningen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juni 2, 2013 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2013 Signerad affisch från kickstarter Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg