Gäst Skrivet september 5, 2004 Anmäl Share Skrivet september 5, 2004 Ungefär. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-matrim- Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 har 1-9 på PS (undantag för 2 och 3 som inte existerar i Europa) sen X och X-2 på PS 2 FF2 och FF3 orginalen... har jag bara i ROM form (noteras att 4 kallas ofta för 2 och 6 ofta för 3) FF Mystic quest (igentligen ett spel i serien secret/legend/sword of mana) XI har jag spelat, men har inte råd med mer än 1 MMORPG just nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 1,2,4,5,6,7,8,9,X,X-2,11,Tactics Förövrigt spelar min kusin just nu 8:an på mitt Playstation. Nästan samma för mig, har inte spelat 11, tactics. Måste säga att 7:an var min favvo ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-matrim- Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 7an är helt OK, sin glömde jag näma tactics i min lista kom jag på, lirar det på GBA'n nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Kraft Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Har Varvat alla utom tvåan och trean (Dvs dom till "nes" Famicon) Dock är sexan bäst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alcarcalimo Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Spelat 1-9 + Crystal Chronicles Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Har kört FF7 och FF8 till pc, inget överdrivet mycket. kanske 5-10 timmar på båda spelen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 9, 2004 Anmäl Share Skrivet september 9, 2004 FFI på Famicom och Wonder Swan FFII på Famicom och Wonder Swan FFIII på Famicom FFIV på Sufami och Wonder Swan FFV på Sufami FFVI på Sufami FFVII på PSX FFVIII på PSX FFIX på PSX och halva FFX på PS2 Började med FFIV. Min favorit är IX. Eftersom jag drogs till FF på grund av den söta och gulliga stämningen i kombination med Amanos teckningar började jag tappa intresset något fatalt när Square bytte inriktning och tog in Nomura. FFX orkade jag inte med. Efter halva spelet hatade jag samtliga figurer så intensivt att jag bara önskade att alla skulle dö en ond, bråd och smärtsam död. Då var det liksom ingen idé att fortsätta längre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet september 23, 2004 Anmäl Share Skrivet september 23, 2004 Har kört FF7 och FF8 till pc, inget överdrivet mycket. kanske 5-10 timmar på båda spelen. Jag vet inte, men har väldigt svårt för rpg på burk. Det tappar känslan på något vis, och sen brukar inte spelmaskiner krascha vad jag vet... Min favorit bland spelen är nog fortfarande FF3, delat med FF5. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet september 24, 2004 Anmäl Share Skrivet september 24, 2004 Har kört FF7 och FF8 till pc, inget överdrivet mycket. kanske 5-10 timmar på båda spelen. till PC? det hade jag ingen aning om....Men iaf, Jag har klarat Taktics nu! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jiraiya Skrivet september 24, 2004 Anmäl Share Skrivet september 24, 2004 Spelat och klarat: VI (*4 gånger) VII (*20+ Gånger) VIII (*2 gånger) IX (*3 gånger) X (*1 gång) *från början till slut Tror jag ser en viss favorit i serien ^^ Kan knappt vänta på att Advent Children ska släppas! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Januz Skrivet september 24, 2004 Anmäl Share Skrivet september 24, 2004 Spelat (men inte klarat alla av dem): 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 10-2, 11, Tactics, Tactics Advanced. Även Final Fantasy Legend 1-3 (Game Boy); det är dock bara de amerikanska titlarna, egentligen är dem de 3 första Saga spelen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jetzudan Skrivet september 24, 2004 Anmäl Share Skrivet september 24, 2004 Jag har spelat FFI(PSX) FFII(PSX) FFVII(PSX) FFIX(PSX) FF Tactics Advance(GBA) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Himura Skrivet september 24, 2004 Anmäl Share Skrivet september 24, 2004 öh nu ska vi se här VI V VI VII VIII IX X det tror jag var alla Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet september 25, 2004 Anmäl Share Skrivet september 25, 2004 FF1-FF6 Dessa är de enda sanna Final Fantasy spelen IMO. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet september 25, 2004 Anmäl Share Skrivet september 25, 2004 FF4 FF5 FF7 FF9 FF10 Har dock bara klarat 7:an(10ggr) och 10:an(2ggr), det är dom enda jag har. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 26, 2004 Anmäl Share Skrivet september 26, 2004 Final Fantasy V Final Fantasy VI Final Fantasy VII Final Fantasy VIII Sjuan och åttan är nog mina favoriter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet oktober 1, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 Spelat (men inte klarat alla av dem):1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 10-2, 11, Tactics, Tactics Advanced. Även Final Fantasy Legend 1-3 (Game Boy); det är dock bara de amerikanska titlarna, egentligen är dem de 3 första Saga spelen. ' Dom spelen och det till gc Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 Jag har testat FF 1-6 och klarat 7, 8, 9, 10, 10-2, Tactics och Tactics advance. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cobra_666 Skrivet oktober 4, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2004 Har spelat och äger alla FF spel förutom 1&2 som jag inte vill äga dom har inte FF personligheten som gör att jag älskar spel serien Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mogger Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 FF1 - FF6, FF:MQ, FF:CC, FF:TA. 6an klar favorit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Angelo Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Hihi hitta en tråd man finner kul att posta i ^^ spelat: I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, X-2, XI, CC, TA. klarat: I, VI, VII, VIII, IX, X, XI (är online, men skriver det här i alla fall). äger: I, II, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X-2, XI, CC, TA. De som jag ännu inte klarat och äger, ligger jag frame vid slutbossen eller ungefär halvägs igenom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PokaSorM Skrivet november 8, 2004 Anmäl Share Skrivet november 8, 2004 Jag har kört Hmmm det är många 62 spel tror jag Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banzai Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 hmm har nog spelat: III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X och tactics... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Äger och har spelat och klarat FFI (Famicon) FFI (Wonder Swan) FFII (FC) FFII (WS) FFIII (FC) FFIV (Super Famicon) FFIV (WS) FFV (SFC) FFVI (SFC) FFVII (PSX) FFVIII (PSX) FFIX (PSX) Äger och har spelat men inte klarat FFX (PS2) jag hatade figurerna så mycket att jag inte stod ut. Äger men har inte spelat FFI (PSX) FFII (PSX) Min favorit är FFIX. Och som sagt var Tiders dryga kax och Yunas supervåpism i FFX mer än jag klarade av. Jag stod inte ens ut att spela, jag ville att alla skulle dö onda bråda och blodiga dödar. Slutsats: De nya Final Fantasy har inte gamla FF-diggare som målgrupp (själv kom jag in i serien via FFIV (det som i USA hette FFII)). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg