shinji Skrivet november 9, 2012 Anmäl Share Skrivet november 9, 2012 Är intresserad av att besöka Japan, lång/kort tid beroende på hur mycket pengar som behövs. Jobbar just nu och lägger undan varje månad, kommer ha ungefär 100k inom 6-7 månader, hur långt räcker 100k? Vad har jag för alternativ då, som att studera Japanska där kanske? Eller att bo där i 1 år eller så? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet november 12, 2012 Anmäl Share Skrivet november 12, 2012 Har du 100k så räcker det definitivt till en Japanresa. Min mor åkte på en 2-veckorstripp med guidade turer, och det kostade henne runt 40k. Alternativet är förstås att göra som jag, att ta lån och studera i Japan via exempelvis Blueberry Språkskola. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shinji Skrivet november 12, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet november 12, 2012 40k för 2 veckor? Låter mycket trots all guidade turer osv. Men studera i Japan är intressant, ska kika runt lite på hemsidan men jag kan anta att man måste ha godkända betyg från skola? Vanliga ämnen alltså. Tack Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 13, 2012 Anmäl Share Skrivet november 13, 2012 Utan något speciellt uppehållstillstånd så får man väl inte stanna längre än 90 dagar, men 100 000 spänn på tre månader borde väl kunna bekosta en sjujävla resa, speciellt om du hyr en lägenhet (typ på Sakura House eller liknande) istället för ett hotellrum, och kanske lagar mat själv ibland istället för att äta ute varje dag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shinji Skrivet november 16, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet november 16, 2012 Ah, 90 dagar max? Låter dock jävligt coolt! Tack tack :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg