Cynkz Skrivet oktober 10, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2012 aka (Danshi Koukousei no Nichijou)Bästa serien ever för er som gillar och vet hur muppiga killar kan va xD SynopsisTadakuni, Hidenori, and Yoshitake are students at the all-boys academy, Sanada North High School. This is a tale about just that—their daily lives as students. Winning the basketball tournament? Finding true love? You won't find any of that here. Whether it's sparking random arguments while hanging out with friends, meeting that one weird co-worker at a part-time job, or even letting imaginations run wild on a windy afternoon, we've all experienced the show's ordinary but true-to-life themes at one point or another.Har ni sett denna serie ge ett betyg så all ser hur awsome den e ;)mitt betyg e högsta 10/10 Nudlar! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet oktober 10, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2012 Kan man sträcka sig så långt som att påstå att det är Lucky Stars motsats? För det låter som ett intressant koncept då i alla fall jag aldrig sett att man följer ett pojkgäng i en slice-of-life-serier. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BlackBunny Skrivet oktober 23, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2012 owe vad gott det ser ut xD Hahah jag ska ta och se den serien nu för jag har inget bättre för mig så :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marbil Skrivet oktober 31, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2012 Har sett första säsongen och humorn är helt underbart vriden. Utan tvekan den roligaste animen jag sett. skulle ge den en stark 8/10 Har även hört att en andra säsong är på väg så ser fram emot det^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 31, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2012 Bokflickan vill också ha en andra säsong! Själv är jag rädd att utsikterna ser dåliga ut för det. Den sålde ganska dåligt i Japan. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marbil Skrivet oktober 31, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2012 Riktigt synd, den förtjänar en andra säsong:/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 31, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2012 Dessutom är ju originalmangan slut (slutade i slutet av september i år), så de hade gott och väl kunnat animera allt. Den blev förvisso bara 106 kapitel lång, och de använde upp 80 kapitel till sina 12 avsnitt, så källmaterialet räcker bara till ytterligare 4-5 avsnitt. De skulle kunna göra resten som köpvideoavsnitt, det hade nog funkat. Eller så kan de hitta på eget material för att fylla ut. Det hade nog också funkat. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 17, 2012 Anmäl Share Skrivet november 17, 2012 Ni minns väl den här? http://www.youtube.com/watch?v=U9W2NriVKXQ Jag såg just den här. Och hade väldigt roligt åt det. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 17, 2012 Anmäl Share Skrivet november 17, 2012 [16:50:37] < Volbla> ÅÅÅH[16:50:43] < Volbla> Sceleris-kyuuun :( [16:51:00] < Volbla> Länka inte så dåligt amatörskådespeleri. Det skär i mitt hjärta. Jag tycker att det är härligt att se japanska ungdomar som är så nördiga. Det värmer mitt hjärta att animeserien, som sändes 2:00 på tisdagnätter på TV Tokyo, ändå får ett sånt intresse att de vill återskapa scener ur den. Och av tjejer dessutom. Dels för att det hjälper till att stävja klyschan om att de enda japanerna som tittar på anime är 25-35-åriga nördkillar, och dels för att det är vad anime behöver mer av: fans i tonårsåldern. De som inte i fåtal köper serierna på Blu-ray för motsvarande 4000 svenska kronor, men kanske i flertal köper CD-singlar och tittar på reklam. (Ett av de uttalade målen med de nya Eva-filmerna är just att de vill tilltala tonåringar och föregå med gott exempel för andra animeproducenter.) Inte för att några få tjejer och nån kille som återskapar scener ur en sketchanime räddar industrin, men kul att se ändå. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 16, 2013 Anmäl Share Skrivet april 16, 2013 (redigerade) Gangan Online hade ett första april-skämt om att Gymnasiegrabbars vardagsliv skulle komma som otecknad film. Fast nu skriver Manganewsjapon (kolla bilden) att det inte var ett aprilskämt! :O Red.: Mer information på ANN. Redigerad april 16, 2013 av Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 21, 2013 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2013 Den otecknade filmen har fått en trailer. Och det ser väl ganska typiskt otecknifierat ut. ( ¯3¯) Fult filmad, dåligt skådespelad, omskriven för att klämma in typiska "J-drama"-vinklar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg