zimeon Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Ska dom göra en riktigt ful slang ska dom ju ta nåt helt obegripligt, som värmländska eller skånska.Stockholmska är ju bara puckat att använda om ni frågar mig, varför vet jag inte ;) Kan bero på att jag bor i Borås, som tydligen är Göteborg för övriga svenskar ;) Saken är den att skånska inte funkar på samma sätt i skrift. Dessutom är Edokko-slang inavlad Tokyo-slang, så det borde ju i all rätt komma från huvudstaden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet maj 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 T.ex. När Riku säger "Jag kirrar biffen" i bok # 2. Och det är _inte_ rikssvenska.. Teron så du kallar rinkebyska "rikssvenska" också då eller? :| Tycker det är så fel att vara tyken i onödan (min åsikt). Nej, det jag kallade rikssvenska är Stockholmskan. Att det inte är rikssvenska är jag väl medveten om, men det är något som borde ändras omgående =) Vad är det för fel på användandet av slang förresten? Speciellt när slang tydligen används i originalet också? det är inget egentligt fel på att använda slang. men det ser fjantigt och oproffsigt ut vilket ju är tråkigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Metallu-X Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Ähum... DN Angel är väldigt bra enligt min ringa mening. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet maj 11, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2004 det är inget egentligt fel på att använda slang. men det ser fjantigt och oproffsigt ut vilket ju är tråkigt. Säg det till han som skapade serien då, det är ju han som valt att ha det så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 Är det någon som vet om de planerar att ge ut sina böcker till lite lägre pris som de gjort med en del andra som One piece och Dragonball? Fast det kanske inte är samma utgivare?.. lite tveksam där.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 Är det någon som vet om de planerar att ge ut sina böcker till lite lägre pris som de gjort med en del andra som One piece och Dragonball?Fast det kanske inte är samma utgivare?.. lite tveksam där.. Lägre? Tycker själv 50kr/bok är ett rätt ok pris redan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet maj 17, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 17, 2004 det är inget egentligt fel på att använda slang. men det ser fjantigt och oproffsigt ut vilket ju är tråkigt. Säg det till han som skapade serien då, det är ju han som valt att ha det så. ok jag ändrar mig. det jag vill säga är: att översätta någon form av japansk slang, som kanske på japanska inte låter fjantigt och oproffsigt, till en form av svensk slang som låter fjantigt och oproffsigt är tråkigt. jag säger inte att orginalet lider av dålig textning (jag har ju inte läst den) utan att den svenska utgåvan med svensk slang känns lite... svag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet maj 17, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2004 Lägre? Tycker själv 50kr/bok är ett rätt ok pris redan... 50 spänn boken är bra mycket bättre än vad man får betala för importerade serier. Så jag tycker att priset är mycket bra B) Plus, ju mer pengar vi betalar, desto mer serier kan dom ge oss, typ bara vi inte ger dom FÖR mycket pengar! Ähum! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
manga nörd Skrivet maj 17, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2004 tja (!) jag heter sherif och älskar dnangel kul att veta att någon annan gillar dnangel också Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 17, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2004 Köpte precis pocket 4... Ahhhhh, underbart. Hoppas bara inte Daisuke och Hiwatari skulle få för sig att bli homosexuella (FAKE, det går inte att läsa!).... Men det kanske skulle ge serien en intressant... uhm.. twist? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2004 Gillar den inte alls, tycker den är tråkig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2004 Köpte precis pocket 4... Ahhhhh, underbart. Hoppas bara inte Daisuke och Hiwatari skulle få för sig att bli homosexuella (FAKE, det går inte att läsa!).... Men det kanske skulle ge serien en intressant... uhm.. twist? Grunt.... Börjat gilla dnangel nu.. Fattar dock inte varför.. Den är måttligt förvirrande.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 ok jag ändrar mig. det jag vill säga är: att översätta någon form av japansk slang, som kanske på japanska inte låter fjantigt och oproffsigt Hur kan du avgöra om huruvida den japanska slangen låter fjantig eller oproffsig om du inte är japan? utan att den svenska utgåvan med svensk slang känns lite... svag. Överdriver du inte lite nu? Det var i en enda liten bubbla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inox Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 D.N.Angel är helt klart bäst! Jag fastanade jättelätt för Dragon Ball och One Piece, men när D.N.Angel kom ut. Oj, oj, oj!!! Den är ju asbra!!! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fieryphoenix Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Håller med er.. D.N.angel är skit bra! När jag läste första boken måste jag erkänna att jag inte tyckte att d inte var ngt för mig alls. men jag gav mig ändå på andra boken och tur var d eftersom jag fastna helt för serien :D:D hihi Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 har läst DN Angel till nr 5, tycker att den är rätt bra men ja har läst bättre. De är rätt mycket tänkande själv i den tycker ja, men de gör inget för mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 I vol 1 eller 2 så blir han dark i skolan och gömmer sig på toa,då kommer saehara och den andra snubben på honom. Då frågar saeharaen sak som inte ska nämnas här. (dom som läst det vet nog vad.) och då säger den andra snubben TYST! de är ju meningen att detta ska vara en tjejserie!! Hm..är det det? ok,det spelar ingen roll men tyckde det var kul att ta upp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 ja, serien är från början skapad för en kvinnlig publik. Den serialiseras i tidningen Asuka som är för äldre tonårsflickor, men det brukar vara ganska bra saker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 och då säger den andra snubben TYST! de är ju meningen att detta ska vara en tjejserie!! Hm..är det det? Nej, det är inte det du tror. Det är mycket oskyldigare. Han frågar om har varit hård i magen (fast med ett fulare språk). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet augusti 21, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2004 men ja tycker att de går lite slött, de kommer väl en bok varanan månad Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 I Japan kommer det en bok i halvåret, men det funkar ändå... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Son_of_NES Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Zimeon: I Japan kommer det en bok i halvåret, men det funkar ändå... Är det inte meningen att när den sista delen släps i japan så kommer den att släppas nästan samtidigt i sverige. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 mycket riktigt Son_of_NES, slå upp sidan 178 i andra volymen av D-N-Angel, titta till höger och du finner följande svar på en av läsarnas frågor: Det kommer att bli 13 böcker med DNAngel, men den är faktiskt inte färdigtecknad än. Den sista boken kommer nästan samtidigt i Sverige som i Japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hotaru Skrivet augusti 26, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 26, 2004 jag äslkar den mangan :D men jag har bara volym ett men är ändå crazy i den =P storyn underbar å mangan e så snyggt gjort! den är läsvärd Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sebbe Skrivet september 10, 2004 Anmäl Share Skrivet september 10, 2004 Vet någon om Volym 6 finns i affärerna ännu? Själv har jag den redan! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg