Grevinnan Skrivet maj 4, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2012 När det händer mig brukar jag alltid tänka att jag ritar för att det är kul. Iof så får jag nästan alltid svackor pga prestationsångest, så då är det ganska skönt att släppa allt, och komma ihåg varför man ritar från början =) Jes, den där prestationsångesten känner jag igen. ;) Jag får tänka som du säger, det är ju faktiskt kul att rita och det behöver inte bli episkt varenda gång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet juni 1, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2012 Ritar just nu en seriestrip som ska upp på tisdag på League of Super Redundant Heroes på tisdag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet juni 1, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2012 Coolt att du har en egen serie :D Gillar din stil! Själv håller jag på med 3 bilder paralellt just nu. Blir ofta så *facedesk* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet juni 1, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2012 Jag har precis börjat göra animeringen till en film som skulle varit klar i mars. Jag har en verklig förmåga att skjuta saker framför mig, och jag tycks bara bli bättre och bättre på det. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet juni 1, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2012 Vad för film? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet juni 7, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2012 Det är lite av en hobby jag har, och det mesta brukar jag lägga upp på Youtube när det är klart. Det är inget märkvärdigt, men om någon är intresserad kan man se den förra filmen jag gjorde här: 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet juni 14, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2012 Haha jag gillar det :D Flashfilmer är rätt tidskrävande att göra iirc. Slängde ihop denna igår. Behövde en referens bild till en person som gör en commission till mig. Tussilago igen. Now in color! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RainyDay Skrivet juni 23, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2012 Äntligen börjat bläcka denna: tar sådan sjuk tid dock, var typ över en månad sedan jag gjorde någonting seriöst =p Även gjort en skiss som jag funderar på att försöka måla: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PrinZ Skrivet oktober 8, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2012 Börja lite smått på en bild som ska bli eva 02 i berserker mode. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PrinZ Skrivet oktober 8, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2012 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kidaw Skrivet oktober 9, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2012 tecknar på en bild som förestäler poland och lithuania från hetalia. Lägger upp bilden när den är färdig =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RainyDay Skrivet oktober 12, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2012 Hållt på med denna: http://fav.me/d5h6px6 Blev klar igår, färdiga resultatet: http://fav.me/d5hlpzw Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Adephi Skrivet oktober 18, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2012 Senaste teckningen där jag faktiskt brydde mig var denna Min avatar på Gaia Online - en sur Dark Elf XD Är lite sugen på att gå vidare och färglägga... kanske. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Grevinnan Skrivet oktober 20, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2012 Senaste var denna: http://i522.photobucket.com/albums/w348/Grevinnan-blacksakura/Pixels/Zoro.jpg 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PrinZ Skrivet oktober 20, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2012 Senaste var denna: http://i522.photobuc...Pixels/Zoro.jpg cool! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
A-lan Skrivet oktober 20, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2012 Senaste var denna: http://i522.photobuc...Pixels/Zoro.jpg Är det en bild med svärd i, så brukar det betyda att jag kommer att kommentera svärden ...och peka ut många brister. ...men här, så ser de rätt bra ut. ^__^ (folk brukar förvisso inte göra lika mycket fel, när det är katanor, men ändå) Det finns dock fortfarande brister. Främst deras tsuba eller "parerplåtar" (parering är långt ifrån "parerplåtens"/"parerstångens"/"parerkorsens" främsta syfte. Bland de funktioner som den har, så är parering det sista, och minst viktiga). På svärdet i hans mun, så är dess habaki (biten över bladet, precis efter "parerplåten") för kort. Den borde nog vara ungefär dubbelt så lång. Sen är greppet böjt inåt en bit, i dess sista bit. Bortom det, så är det inga större problem med svärden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Grevinnan Skrivet oktober 21, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2012 På svärdet i hans mun, så är dess habaki (biten över bladet, precis efter "parerplåten") för kort. Den borde nog vara ungefär dubbelt så lång. Sen är greppet böjt inåt en bit, i dess sista bit. Bortom det, så är det inga större problem med svärden. Haha, fint med en svärdexpert. Jag är ingen expert på varken rita, svärd eller muskliga män men jag gör så gott jag kan. :) Det är sant att habiki på riktiga svärd ska vara längre upp på bladet med jag använde en bild från One piece som förlaga och på vissa bilder ser faktiskt svärden ut så. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RainyDay Skrivet oktober 21, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2012 Blir alltid lika imponerad av folk som gör så detaljerade blyertsteckningar, har nästan helt slutat rita på papper själv, blivit för bortskämd med lager och att slippa vässa pennan =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Grevinnan Skrivet oktober 21, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2012 Blir alltid lika imponerad av folk som gör så detaljerade blyertsteckningar, har nästan helt slutat rita på papper själv, blivit för bortskämd med lager och att slippa vässa pennan =) Jag blir istället väldigt imponerad av människor som gör digital art. Skulle verkligen vilja lära mig hantera lager och få bilderna att se levande ut. Åh. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RainyDay Skrivet oktober 21, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2012 Skaffa en ritplatta, kan ta ett tag att vänja sig, men går oftast snabbare än man tror, och finns massa program man kan använda sig av att rita i. Ju bättre man är på att rita traditionellt desto lättare är det att använda plattor. Tror mitt största problem när jag började rita i datorn var att jag saknade grundkunskaper, typ färglära, skuggning etc. Är förvisso fortfarande ingen höjdare på sådant XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PrinZ Skrivet november 6, 2012 Anmäl Share Skrivet november 6, 2012 Här är den färdiga bilden jag börja på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PrinZ Skrivet november 6, 2012 Anmäl Share Skrivet november 6, 2012 Han gjöra en bild på tyreal också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Adephi Skrivet november 19, 2012 Anmäl Share Skrivet november 19, 2012 Min senaste WIP - min Gaia avatar. Kanske till och med blir färg på den. Är sugen, men jag och färgläggning... Och bara för comparison Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snok3n Skrivet november 25, 2012 Anmäl Share Skrivet november 25, 2012 Har inte målat på länge och övar lite, håret och färgen återstår men här är den halvfärdiga bilden: (Btw Sidecut = Nice ) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RainyDay Skrivet november 30, 2012 Anmäl Share Skrivet november 30, 2012 Prinz: Coola bilder, tycker speciellt om dynamiken i den första, skulle dock föreslå att du jobbar lite mer med variation av tjocklek på linjerna. Adephi: Tycker helt klart du ska färglägga den! Vore kul o se resultatet =) Snok3n, snyggt målat, grymt att alla detaljer på kroppen är definierat (ben muskler) 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg