Sceleris Skrivet mars 25, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2012 Är det någon här som är bekant med animeserien (eller "animeserierna") Kanon? Kanske ni har hört talas om animefilmen och -serien Air? Clannad kanske, den kom ju både som animefilm och i två animeserier. Vad har alla dessa gemensamt? De baseras alla på spel gjorda av det japanska bolaget Key. Och vad Key har gjort mer är ett spel som heter Little Busters. Nu ryktas det alltså om att den också kommer som anime!Crunchyroll berättar nämligen att i Dengeki Bunkos webbradioprogram (Dengeki Bunko är ASCII Media Works förlagsetikett för lättromaner) så gjorde man reklam för vårens nummer av tidningen Dengeki VisualArts, vilket jag gissar är en tidning tillägnad spel och musik som ges ut av Keys spelförläggare Visual Art's. Hur som helst, i reklamen så sade de att vårnumret skulle kretsa kring Little Busters "som kommer som anime"!Avsnittet av webbradion har redan tagits ned. Är det frågan om att någon helt enkelt har tagit fel? Eller har vi verkligen att vänta oss en sprillans ny anime med söta, dumma flickor som gör sorgliga saker?Så här långt har man förstås inte sagt något om vilken animationsstudio som skulle få producera det, men personligen så kan jag föreställa mig att Kyoto Animation är med i leken för att satsa på ett säkert kort sedan Nichijô blev en sådan överraskande flopp.Vårnumret av tidningen släpps i början av april, så vi får väl se om några veckor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet mars 25, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2012 Håller tummarna för att nyheten stämmer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 31, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet mars 31, 2012 Dra på trissor, en promovideo! Men det ser lite mer ut som P.A. Works (gjorde Keys Angel Beats) än Kyoto Animation (Air, Kanon, Clannad), eller hur? Källa: Internet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet april 8, 2012 Anmäl Share Skrivet april 8, 2012 Det är JC Staff som producerar den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
UtilityBelt Skrivet april 9, 2012 Anmäl Share Skrivet april 9, 2012 Ja KyoAni är ju upptagna med Hyouka som kommer ut i dagarna. Little Busters kommer inte dom att animera. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 10, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet april 10, 2012 Och beslutet verkar ha väckt en del oro/kritik. Jag förstår inte varför, jag trodde nördarna älskade Index och Railgun, och av den där teaservideon ovan att döma så verkar de ju åtminstone ha fått till designen och de varma färgerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet april 16, 2012 Anmäl Share Skrivet april 16, 2012 Har väntat på en little busters anime, ser fram imot vad JC kan göra, tror att en del key fantaster bara vill att kyoani ska animera key's visual novels till anime, deras religon mån tro. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hillster Skrivet april 28, 2012 Anmäl Share Skrivet april 28, 2012 Får väl erkänna mig som en av de Key-tards som hade hoppats på KyoAni. Religiös vet jag inte, men KyoAni är en av mina favoritstudios som verkar värpa guldägg vad de än tar tag i. Sedan har vi ju väldigt lite urval med Key-serierna: Tre av KyoAni, som uppnått kult-status (varav en var en remake av Toeis första försök på Kanon, vilken inte riktigt blev samma klassiker) och en av P.A.Works som inte heller nådde upp till höjderna från sina föregångare. Visst ska någon annan få göra ett försök! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Venoz Skrivet april 30, 2012 Anmäl Share Skrivet april 30, 2012 Key-tard här med, och jag fullkomligt älskade KyoAni's anime adaptioner utav Keys verk. Tycker det var tråkigt att Kyoto Animation inte valdes, men samtidigt.. bättre än inget, amiright? Sedan behöver inte serien bli dåligt för det. Jag kommer i alla fall nte att bortkasta serien innan jag har sett den - den kan mycket väl bli bra. Det är bara att vänta och se :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 29, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet juli 29, 2012 Jag ville minnas att det redan var känt att TV-seriens premiärdatum var känt, men jag kanske kom ihåg fel? I vilket fall: Little Busters börjar i oktober. Och här är en reklamfilm. [media=]http://www.youtube.com/watch?v=vjBtr4VSPU0[/media] Detta var åtminstone redan känt, men serien regisseras av Yoshiki Yamakawa (Hatsukoi Limited och den tråkiga Kill Me Baby), på manus av Michiru Shimada, som inte har några riktiga meriter inom modern nördanimé. (Desto mer inom barnserier och shōjo.) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg