Petus Skrivet augusti 28, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2004 jag har dom 3 först böckerna av DB här i hemmet. och jag tycker den serien skulle vart Helt okej om det slutade där dom tog fram draken och önskade sig nått så att inte den onda skulle ta över världen. fast nu vart det ju inte så utan dom drog ut på den en Jävla massa. ungefär som ett tuggumi som är nån timme gamalt som man drar ut till en lång sträng. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
north_star Skrivet augusti 28, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2004 skulle den sluta där??? e du dum eller...d bästa har ju inte ens börjat hända...serien e ju inte ens i fart när d händer...jag tycker du borde läsa resten för att ens kunna snacka om db över huvud taget d e ju bara början Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet augusti 28, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2004 skulle Aldrig orka läsa en manga som har 42 volumes. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet augusti 28, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2004 Petus sa: skulle Aldrig orka läsa en manga som har 42 volumes. Då kanske du ska strunta i Ranma½ också, eftersom den är 38 volymer... Ranma ½ är i princip samma 4-6 skämt upprepade i 38 volymer. IMHO blir det ganska tråkigt efter 10-20 volymer... Den har på vissa sätt en hel del likheter med DB, den är helt ok i början men efter ett tag börjar den upprepa sig, och efter ett tag blir den ganska tråkig. Ranma½ är en av de få serier jag föredrar som anime istället för mangan, eftersom jag tycker skämten kommer fram bättre i animen. Men animen är också bara rolig i 3-4 sesonger, sen tappar den sin charm. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet augusti 28, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2004 trodde inte den va så lång O_o den enda manga jag kommer köpa hela av oavsätt längd är troligen shaman king o naruto bara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet augusti 29, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2004 SFish sa: Petus sa: skulle Aldrig orka läsa en manga som har 42 volumes. Då kanske du ska strunta i Ranma½ också, eftersom den är 38 volymer... Ranma ½ är i princip samma 4-6 skämt upprepade i 38 volymer. IMHO blir det ganska tråkigt efter 10-20 volymer... Den har på vissa sätt en hel del likheter med DB, den är helt ok i början men efter ett tag börjar den upprepa sig, och efter ett tag blir den ganska tråkig. Håller inte med om denna beskrivning. Ranma 1/2 har flera riktigt långa historier med mycket dramatik. Många av figurerna förändras under seriens lopp, och andra blir kanske inte direkt förändrade, men vi får veta mer om dem och kommer dem närmare. Trots all fånighet bryr man sig om vad som händer dem (nå, det gör jag åtminstone). Humorn känns för det mesta fräsch och varierad. Kampscenerna är spännande och det är lätt att följa vad som händer. "Dragon Ball" tycker jag har en bra mycket mer barnslig grundton, och inte befriande barnslig som "one Piece", mera begränsande barnslig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Azon Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Om en manga är bra så är det klart att man vill att den ska fortsätta sålänge den håller kvalitén. Jag tycker att kvalitén höjs, både i DB till i slutet av DB och i början av DBZ till Cell-Saga iaf. Android och Cell-Saga är de bästa delarna ur DBZ, kanske i hela DB/Z/GT. Den som annars skulle vara det skulle nog isf vara Piccolo Damio-saga. aja, nu kom jag off topic. Sorry sorry. ville bara påpeka att DB/Z inte är som bäst i början eller så, så om den skulle slutat t.ex. Freeza så skulle man missat den fantastiska Cell-Sagan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet september 13, 2004 Anmäl Share Skrivet september 13, 2004 Ranma½mangan är helt klart köpvärd. Att den är försvenskad (spegelvänd och på svenska) ser jag inte alls som något problem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet oktober 3, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2004 Ranma är ruskigt mycket humor :) Kenshin aelskar Panda ~~ :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet oktober 5, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2004 Jag tycker att Ranma är helt klart den bästa mangan som finns här i sverige(översatt...U__u). Dock tycker jag att den kanske är lite enformig...vore kul om det blev lite lite mer dramatik, ni vet en liten paus från " Jag utmanar dig på pannkaks ätnings duel!" :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 tycker också att den är ganska bra, men ja tycker mer om de andra mangorna i sverige faktiskt. Den har ju en rätt annorlunda stil och de är ju bra med den. Men ja tycker inte att de händer så mycket i dom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Översättningen i de första (fyra?) Ranma-böckerna var rätt kass; det verkade som att den var översatt från engelskan eller något annat icke-japanckt språk. (Skämtet där Genma (^_^v) i Panda-form smäller en papperspåse, och papperspåsen ger ifrån sig ett 'pop'-ljud, och säger "Jag är Ranmas pappa!" är en direkt översättning från den engelska omskrivningen av skämtet.) Nu kanske jag inte citerade ord för ord exakt, men det var ungefär något sånt det stod. Hur det blev när Simon Lundström tog över översättningen av Ranma (direkt från japanska) vet jag inte, men bättre blev det nog allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Genma sa: Översättningen i de första (fyra?) Ranma-böckerna var rätt kass; det verkade som att den var översatt från engelskan eller något annat icke-japanckt språk. (Skämtet där Genma (^_^v) i Panda-form smäller en papperspåse, och papperspåsen ger ifrån sig ett 'pop'-ljud, och säger "Jag är Ranmas pappa!" är en direkt översättning från den engelska omskrivningen av skämtet.) Nu kanske jag inte citerade ord för ord exakt, men det var ungefär något sånt det stod. Hur det blev när Simon Lundström tog över översättningen av Ranma (direkt från japanska) vet jag inte, men bättre blev det nog allt. Ja, kanske Genmas skylt skulle ha sagt: "Jag är en pangda, hajar ni?" istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Eller: "Det är jag är Pappsen." ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Buuu! Det här börjar bli riktigt fars-artat nu.... XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Den som drar ett dåligt skämt till kommer jag personligen be fara åt skogen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet oktober 6, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2004 Chi-chit också! Nu blev det visst fel språk... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 ser att den här tråden går framåt :) för att komma tillbaks till ämnet så hur många böcker kommer komma till Ranma 1/2 ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 Egmont kommer ge ut dem så länge som de säljer bra, så det är upp till var och en av er därute att få dem att fatta att det är manga som gäller. Men max 38 böcker blir det. För mer Ranma 1/2 än så finns det inte. Hoppas bara de klarar sig till bok 26... den är så jäkla bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 7, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2004 Jag hörde något rykte om att framsidorna på Ranma-böckerna skulle nytecknas av en svenska fr.o.m. bok 14(?). Stämmer det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 8, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2004 Det bidde enligt uppgift inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet oktober 11, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2004 Nej, men när vi minst anar det, kommer omslagen att ersättas av hiskeliga fotografier på Urusei Yatsura-kostymlekare från Comiket. Eller av illustrationer stulna ur "Bland tomtar och troll". Allt i enlighet med Egmonts policy att vara så irrationella och antibemötande man överhuvudtaget kan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg