Hoppa till innehåll
Anime.se

Vart köper ni era animefilmer?

Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

www.rightstuf.com och några andra amerikanska affärer också + en del från dvdnorden men det beror bara på att jag har nära till affären. De är svindyra så det rekommenderas inte att handla allt för mycket från dem.

Varför kan du inte lita på utländska sidor? Har aldrig blivit blåst av någon. I de flesta fall blir det billigare också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Varför kan du inte lita på utländska sidor? Har aldrig blivit blåst av någon. I de flesta fall blir det billigare också." Dom verkar vara oseriös när man ska beställa tycker jag :D, men törs man beställa tex: Ong Bak från denna sida http://yumyumanime.com/Merchant2/mercha ... ry_Code=OB?

Det som gör att jag inte törs är att det blir fel beställning och att frakten kostar över 300 kr typ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, okej. Man får naturligtvis se upp lite grand. Jag skulle ju inte beställa från någon sida som verkar väldigt oseriös. Det skulle jag inte göra även om det var en svensk sida.

Det är ju svårt att säga med säkerhet om sidan du läkade till är seriös eller inte men den såg ju onekligen ganska dålig ut. Dåligt med information om filmerna osv. Man kan nog anta att merparten, om inte allt, de säljer är bootlegs. Enligt den mer än bristfälliga informationen så verkar dock frakten från dem inte gå på mer än runt 40 spänn dock.

Jag menar dock att det är ganska riskfritt att beställa från någon av de större utländska sidorna, t.ex de som jag talade om i min förra post.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, okej. Man får naturligtvis se upp lite grand. Jag skulle ju inte beställa från någon sida som verkar väldigt oseriös. Det skulle jag inte göra även om det var en svensk sida.

Det är ju svårt att säga med säkerhet om sidan du läkade till är seriös eller inte men den såg ju onekligen ganska dålig ut. Dåligt med information om filmerna osv. Man kan nog anta att merparten, om inte allt, de säljer är bootlegs. Enligt den mer än bristfälliga informationen så verkar dock frakten från dem inte gå på mer än runt 40 spänn dock.

Jag menar dock att det är ganska riskfritt att beställa från någon av de större utländska sidorna, t.ex de som jag talade om i min förra post.

nämn några seriösa sidor då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den såg ju onekligen ganska dålig ut. Dåligt med information om filmerna osv.

Ja, så många filmer på region 0 också.

Måste säga att den där Ghibli boxen på sidan verkar lite misstänkt. Finns det en officiell ghibli box på region 0? :)

Tycker många av utgåvorna på den sidan verkar lite skumma, inte minst deras Yamato utgåvor, och inte annat än att man blir lite misstänksam mot Galaxy Express 999 TV utgåvan heller, på region 0?

De har ingen sådan där "About us" info del på sidan heller.

Nja inget jag skulle beställt ifrån.

Menmen man vet ju inte den kanske är jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, sidorna i min första post är bra. Annars så är det ju inte svårt att hitta butiker om du söker med google t.ex. Om de ger ett bra första intryck, om deras köpregler framgår klart och tydligt och om de har ett bra sortiment med uppgifter om filmerna de säljer så är det ganska riskfritt att beställa från dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det subbat på engelska?

nej ... förutom någon enstaka serie (som Saikano), ghiblifilmerna och en relativt stor bunt med spelfilmer ...

Det enda jag bryr mig om är Fullmetal Alchemist. Och är den inte subbad, då vet jag inte om jag tänker spendera pengar förrän någon får för sig att subba den lagligt och sälja den till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter