Yrat Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Själv så köper jag mina på webhallen.com, kan inte lita på utländska sidor och om det kommer eller ej. Som sagt,vart köper ni era filmer? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 www.rightstuf.com och några andra amerikanska affärer också + en del från dvdnorden men det beror bara på att jag har nära till affären. De är svindyra så det rekommenderas inte att handla allt för mycket från dem. Varför kan du inte lita på utländska sidor? Har aldrig blivit blåst av någon. I de flesta fall blir det billigare också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 22, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 "Varför kan du inte lita på utländska sidor? Har aldrig blivit blåst av någon. I de flesta fall blir det billigare också." Dom verkar vara oseriös när man ska beställa tycker jag :D, men törs man beställa tex: Ong Bak från denna sida http://yumyumanime.com/Merchant2/mercha ... ry_Code=OB? Det som gör att jag inte törs är att det blir fel beställning och att frakten kostar över 300 kr typ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Nja, okej. Man får naturligtvis se upp lite grand. Jag skulle ju inte beställa från någon sida som verkar väldigt oseriös. Det skulle jag inte göra även om det var en svensk sida. Det är ju svårt att säga med säkerhet om sidan du läkade till är seriös eller inte men den såg ju onekligen ganska dålig ut. Dåligt med information om filmerna osv. Man kan nog anta att merparten, om inte allt, de säljer är bootlegs. Enligt den mer än bristfälliga informationen så verkar dock frakten från dem inte gå på mer än runt 40 spänn dock. Jag menar dock att det är ganska riskfritt att beställa från någon av de större utländska sidorna, t.ex de som jag talade om i min förra post. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 22, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Nja, okej. Man får naturligtvis se upp lite grand. Jag skulle ju inte beställa från någon sida som verkar väldigt oseriös. Det skulle jag inte göra även om det var en svensk sida. Det är ju svårt att säga med säkerhet om sidan du läkade till är seriös eller inte men den såg ju onekligen ganska dålig ut. Dåligt med information om filmerna osv. Man kan nog anta att merparten, om inte allt, de säljer är bootlegs. Enligt den mer än bristfälliga informationen så verkar dock frakten från dem inte gå på mer än runt 40 spänn dock. Jag menar dock att det är ganska riskfritt att beställa från någon av de större utländska sidorna, t.ex de som jag talade om i min förra post. nämn några seriösa sidor då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 den såg ju onekligen ganska dålig ut. Dåligt med information om filmerna osv. Ja, så många filmer på region 0 också. Måste säga att den där Ghibli boxen på sidan verkar lite misstänkt. Finns det en officiell ghibli box på region 0? :) Tycker många av utgåvorna på den sidan verkar lite skumma, inte minst deras Yamato utgåvor, och inte annat än att man blir lite misstänksam mot Galaxy Express 999 TV utgåvan heller, på region 0? De har ingen sådan där "About us" info del på sidan heller. Nja inget jag skulle beställt ifrån. Menmen man vet ju inte den kanske är jättebra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Som sagt, sidorna i min första post är bra. Annars så är det ju inte svårt att hitta butiker om du söker med google t.ex. Om de ger ett bra första intryck, om deras köpregler framgår klart och tydligt och om de har ett bra sortiment med uppgifter om filmerna de säljer så är det ganska riskfritt att beställa från dem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 webhallen här också händer ibland att jag köper på andra ställen utomlands. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Det lutar mot www.axelmusic.com De har gratis frakt och saftiga priser. ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Webhallen, där vet man vad man får. Plus att man slipper frakt och skit då jag har 25 min. till deras affär. Tänkte dock göra en beställning från Gundamshop snart, Mobile Suit Gundam TV-serien, 0080 War in the pocket och en Perfect grade Zaku 1:60 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 23, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Det lutar mot www.axelmusic.comDe har gratis frakt och saftiga priser. ;D Gratis frakt? Men blir inte filmerna dyrare då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Det är väl bara att du kollar själv så får du se. För övrigt så har www.dvdsoon.com också gratis frakt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joa Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 köper allt mitt från CD Japan... ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Är det subbat på engelska? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 23, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Visst stämmer de att Japan har region 2? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Visst stämmer de att Japan har region 2? Stämmer bra det, dock kör de med NTSC där borta så din TV kanske inte tycker om det om den är gammal. Herid: Det mesta på CDjapan är utan textning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 23, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 MM , men min dvdspelare kalra av de ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joa Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Är det subbat på engelska? nej ... förutom någon enstaka serie (som Saikano), ghiblifilmerna och en relativt stor bunt med spelfilmer ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Är det subbat på engelska? nej ... förutom någon enstaka serie (som Saikano), ghiblifilmerna och en relativt stor bunt med spelfilmer ... Det enda jag bryr mig om är Fullmetal Alchemist. Och är den inte subbad, då vet jag inte om jag tänker spendera pengar förrän någon får för sig att subba den lagligt och sälja den till mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Big_boo Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 www.axelmusic.com mycket trevligt!! samt: www.filmpunkten.com Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 24, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2004 Länge sen jag köpte någon anime nu... trevligare att åka runt på alla olika animekonvent i landet och titta på filmerna på stor duk samtidigt som man träffar lite nördar och gör nördiga saker ihop. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet augusti 25, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2004 bästi sverige är väl webhallen, har dock bara vart i kontakt med sfbok.se och webhallen.se. utbudet på anime och manga är större i sfbok, men PRIS!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet augusti 25, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2004 MM , men min dvdspelare kalra av de :D Gäller ju dock att din DVD-spelare antingen kan konvertera till PAL eller att din TV klarar NTSC också dock. Herid: Fullmetal Alchemist är såvitt jag vet utan subtitles. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg