trinitas Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Vill ha lite tips på anime serier/filmer som har blivit "riktiga filmer" Tex Death Note - live action Saikano - live action Båda grymt bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Adephi Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Bleach Rock Musical kanske? Visserligen inte film, men ändå live + att själva idén med att ha Gotei 13 sjunga och dansa omkring på scen är så absurd att det är riktigt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebukanessar Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Mizu Saharas My Girl, som är riktigt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Jag vet inte om Flickan som Hoppade Genom Tiden räknas. Animefilmen baserades på en bok men hade en annan handling, och det har även kommit en spelfilm som adapterar bokens handling. Vad jag hör är huvudpersonen i boken Makotos lärare i animefilmen (hon som säger att många tonårsflickor går igenom samma sak). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trinitas Skrivet januari 24, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Jag vet inte om Flickan som Hoppade Genom Tiden räknas. Animefilmen baserades på en bok men hade en annan handling, och det har även kommit en spelfilm som adapterar bokens handling. Vad jag hör är huvudpersonen i boken Makotos lärare i animefilmen (hon som säger att många tonårsflickor går igenom samma sak). har sett den filmen redan volbla =) Mizu Saharas My Girl, som är riktigt bra. ska ta å kika Dragonball finns ju som riktig film också men den är inte så jätte bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Moyashimon, otomen, honey & clover, Suppli, Love my life, Solanin och Hataraki Man (några är iofs från manga utan anime) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Great Teacher Onizuka: Finns förutom som manga och anime som en live-action film samt en live-action serie i 12 delar. Winter Sonata: Blev iofs inte en live-action serie men den är baserad på ett koreanskt live-action drama så den borde ju räknas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 och så höll jag på att glömma Paradise Kiss och Rymdslagskeppet Yamato Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Liar game har fått både en Tv-serie samt en långfilm, och en till film är visst på väg också. http://en.wikipedia.org/wiki/Liar_Game Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaptenKlang Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Gantz och Mushishi Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sabaku Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Nodame cantabile ganska bra gjord Prince of tennis finns i live action också, den är dock lite dålig men kul om man har tråkigt och vill se karaktärerna bara :p EDIT: oj, nodame är en live action serie vet ej om de finns en film på den : ( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Adephi Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Glöm inte allas vår Pretty Guardian Sailor Moon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 (redigerade) Eftersom nästan alla otecknade filmer och serier som också har en animéversion baseras på manga, så är japanska Wikipedias artiklar över filmer som baseras på manga och TV-serier som baseras på manga ganska fylliga. Ett utdrag av titlar som jag själv är bekant med: 009-1 20th Century Boys (har ingen animé) 8 Man Ace o Nerae Ambassador Magma Arakawa Under the Bridge Asatte Dance Ashita no Joe Astroboy Attack No. 1 Azumi (ingen animé) (har ingen animé) Barefoot Gen Be-Bop High School Beck Black Jack Bokura ga Ita Boku wa Imôto ni koi o suru Casshern Cat's Eye Chibi Maruko-chan City Hunter Cromartiegymnasiet Crows Crying Freeman Cutie Honey Detective School Q Detroit Metal City Devilman Dokaben Dororo Dragon Head (har ingen animé) Dragon Zakura (har ingen animé) Drifting Classroom (har ingen animé) En mask av glas Fist of the North Star Freesia (har ingen animé) Fûma no Kojirô Gegege no Kitaro God's Left Hand, Devil's Right Hand (har ingen animé) Gokusen Golgo 13 H2 Hana Yori Dango Heisei Harenchi Gakuen Hell Girl Himitsu no Akko-chan Holyland (har ingen animé) Human Crossing Iguana no Musume (har ingen animé) Ichi the Killer Initial D Kaiji Kami no Shizuku (har ingen animé) Karate Baka Ichidai Kimi ni Todoke Kindaichi Case Files Kochikame Koko wa Green Wood Kyôkara Ore wa Life (har ingen animé) Lovely Complex MW (har ingen animé) Maison Ikkoku Miyuki Moteki (har ingen animé) MPD Psycho (har ingen animé) Mästerdetektiven Conan Nana Nana to Kaoru Negima Oishinbo Old Boy (har ingen animé) One Pound Gospel Ourangymnasiets värdklubb Ping Pong (har ingen animé) Psychometrer Eiji (har ingen animé) RH Plus (har ingen animé) Ranma ½ Rose of Versailles Rough (har ingen animé) Rurouni Kenshin Salaryman Kintaro Sanctuary Sand Chronicles (har ingen animé) Sazae-san Sexy Voice and Robo (har ingen animé) Shinsengumi Ibun Peace Maker Shônan Jun'ai Gumi Sky High (har ingen animé) Speed Racer Termae Romae Tetsujin 28 Touch Twin Spica Voyeur (har ingen animé) Walkin' Butterfly (har ingen animé) Wangan Midnight Yamato Nadeshiko Shichi Henge Yankee-kun to Megane-chan (har ingen animé) Yatterman Yawara You're Under Arrest Yuukan Club Red.: Jag glömde att det kom en Usagi Drop-film. Redigerad januari 26, 2012 av Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trinitas Skrivet januari 24, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Eftersom nästan alla otecknade filmer och serier som också har en animéversion baseras på manga, så är japanska Wikipedias artiklar över filmer som baseras på manga och TV-serier som baseras på manga ganska fylliga. Ett utdrag av titlar som jag själv är bekant med: Ser bara konstiga teken på sidan, vilket "Language pack" ska man installera? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 24, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Ser bara konstiga teken på sidan, vilket "Language pack" ska man installera? Tja, eh, "japanska"...? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trinitas Skrivet januari 24, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet januari 24, 2012 Tja, eh, "japanska"...? men frågan var igentligen "Tips på bra filmer" men ska gå igenom listan du länkade ändå Mizu Saharas My Girl, som är riktigt bra. Hittar ingen info om "my girl" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 26, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2012 My Girl. men frågan var igentligen "Tips på bra filmer" men ska gå igenom listan du länkade ändå Ahaaa. Det var lite oklart i ditt förstainlägg -- du skrev inte att du tänkte se dem eller att de skulle vara bra -- men det hade å andra sidan varit ganska rimligt att antaga... Men då är min lista desto kortare: Crows (har ingen animé, filmerna heter Crows Zero och är, tror jag, en prequel till mangaserien), Cutie Honey (filmen av Hideaki Anno; lite kul, men egentligen helt och totalt meningslös), Nana (sägs vara bra; två filmer) och så den koreanska filmatiseringen av Old Boy (som inte heller har någon animéversion). Japanskt otecknat känns så ofta dåligt filmat och skådespelat att det inte brukar bli så mycket att rekommendera... :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trinitas Skrivet januari 26, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet januari 26, 2012 Ahaaa. Det var lite oklart i ditt förstainlägg -- du skrev inte att du tänkte se dem eller att de skulle vara bra -- men det hade å andra sidan varit ganska rimligt att antaga... Nä jag såg det men tänkte precis som du varför skulle ni ge mig tips på dåliga filmer haha Tack för alla svar men ni kan ju skicka in mer tips, är säkert fler som mig som vill se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet januari 26, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2012 Ouran High Shcool Host Club som live serie samt Itazura Na Kiss också en live serie, fins i Koreansk versiom som är mitt förslag mot den Japanska versionen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
trinitas Skrivet februari 1, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet februari 1, 2012 "Nana - live action" kollade jag på för nån dag sen. helt ok (drama) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet april 17, 2012 Anmäl Share Skrivet april 17, 2012 Såg Nodame Cantabile härom dagen (och även animeserien förra veckan) och tyckte den var riktigt schysst gjort. Följde ju animen ganska väl förutom vissa delar som klippts bort helt av förståeliga skäl, men det var snyggt gjort. Jag har inte riktigt vant mig vid den överdrivna skådespelarstilen men i just den här serien så gjordes det rätt snyggt och lockade fram en hel del skratt. Kan glatt rekommenderas. Även The girl who leapt through time är riktigt bra tycker jag för att vara spelfilm och inte ha mycket att göra med animen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 17, 2012 Anmäl Share Skrivet april 17, 2012 Även The girl who leapt through time är riktigt bra tycker jag för att vara spelfilm och inte ha mycket att göra med animen. Den nya otecknade? Jag såg en från 1980-talet, den var... meh, typ "sådär". Alla av dem är för övrigt mer och mindre löst baserade på en bok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet april 17, 2012 Anmäl Share Skrivet april 17, 2012 Jag såg den nya som dök upp 2010. Den är klart sevärd! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg