Moontoon Skrivet april 20, 2012 Anmäl Share Skrivet april 20, 2012 Hm, var det inte nåt annat svenskt par musikproducenter som gjorde låtar som kom med i animé? Jonas Myrin och Peter Kvint medverkade i produktionen av Fullmetal Alchemist:Brotherhood's fjärde opening "Period". Bra låt <3 http://www.youtube.com/watch?v=l0B6MNyxdVU Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet juli 18, 2012 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2012 36:45 i K-ON! filmen: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 29, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet juli 29, 2012 I avsnitt 4 av Kokoro Connect: "Volvio", vatten "from Sweden". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet augusti 3, 2012 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2012 I Muv-luv alternative: Total eclipse har svenska mechapiloten Stella Bremer en ganska framträdande roll i avsnitt 3. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet augusti 15, 2012 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2012 I Kite Liberator är det en svensk flagga i formen av ett paket som är i huvudpersonens present. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 15, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2012 Hm, undrar om det inte bara är en svart present med gul-/guldfärgat band? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kidaw Skrivet augusti 15, 2012 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2012 I Nana har karaktären Shin svenskt påbrå. http://nanamanga.wikia.com/wiki/Shinichi_%22Shin%22_Okazaki 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet augusti 16, 2012 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2012 Kan mycket väl bara vara ett paket men tyckte formen såg ut mer som en flagga än ett paket och sen tycker jag att den är mer mörkblå än svart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 17, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2012 I Nana har karaktären Shin svenskt påbrå. http://nanamanga.wik..._"Shin"_Okazaki Hm, får man någonsin veta det i animén? Borde det räknas om det bara hör till outtalad bakgrundsinformation? Lägger åtminstone till det i mangatråden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kidaw Skrivet augusti 23, 2012 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2012 Det pratas om att han har skandinaviskt påbrå i animen men jag vet inte om det bekräftas vara just svenskt, vilket de gör i mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rizzi Skrivet januari 16, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2013 Timotei Schampoo i Lucky Star. http://youtu.be/B5asV21Par0 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet februari 10, 2013 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2013 Masuzu Natsukawa I Ore no Kanojo to Osananajimi ga Shuraba Sugiru säger att hennes hem är i Sverige. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Madoka Skrivet februari 15, 2013 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2013 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoshi Skrivet oktober 21, 2013 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2013 Var en scen jag skrattade lite åt i Gintama, när Shinpachi nämner surströmming. (Orkade inte leta upp avsnittet och ta en skärmavbild, men hittade den på google) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 21, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2013 Hå, det kom jag inte ihåg! Lade till Gintama i förstainlägget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet november 7, 2013 Anmäl Share Skrivet november 7, 2013 Fick se något som ser ut som en dalahäst i första avsnittet av DokiDoki! Precure. 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter_SSJ4 Skrivet november 11, 2013 Anmäl Share Skrivet november 11, 2013 idk om det räknas, men Macross Dynamite 7s ED har Non Violence som är designad av en svensk. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kokorororo Skrivet december 3, 2013 Anmäl Share Skrivet december 3, 2013 Kanako får en burk surströmming i det femte avsnittet av Maria Holic. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet januari 1, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2014 Såg nyligen på "Lady Death" och såg detta efter ett par minuter in i videon 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet januari 2, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 2, 2014 En kort visit till Stockholm i Zettai Karen Children. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 2, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet januari 2, 2014 Lady Death är inte anime, Zettai Karen Children hade jag redan lagt till när jag själv såg serien, men Maria Holic lade jag till nu. Oavsett vilket, tack för tipsen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet januari 2, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 2, 2014 Jag skyller på trötthet! Det är trötthetens fel! ...Och att jag inte läste första inlägget tillräckligt noggrant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoshi Skrivet januari 3, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2014 Om det räknas så är Sverige ett av länderna som Kudryavka (Little Busters) har bott i~ Hon plockade fram en jordglob och visade medans hon pratade, antar att jag reagerade när hon sa 'Sweden'. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 5, 2014 Författare Anmäl Share Skrivet januari 5, 2014 Om hon pekade på Sverige och till och med sa "Sweden", då räknas det i allra högsta grad! ('o' ) Och det var så du menade? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoshi Skrivet januari 5, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2014 Jodå, det var det sista landet i ordningen; "France, England, Italy, Germany, Sweden!" och så pekade hon med sin penna på Sverige i kartboken, inte en jordglob som jag först fick för mig (^-^;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg