Zeedox Skrivet maj 9, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2009 Det var serien med skådespelarna, inte sant? Kanske har läst en bit i Shojo Stars i så fall. Rätt passande faktiskt, när jag tänker efter... Både skådespeleri och overaller. Intressant! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 10, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 Skulle gärna se någonting som motiverar mig till hårdare studier. Det viktiga är inspirerande karaktärer, folk med energi. Coach Ohta, salarymannen från REC, Kintaro Oe eller Armstrong är fina exempel. De inspirerar. Fullt ös för jobbet! GTO? GaoGaiGar och storebror Gurren Lagann? Ippo och Historiens starkaste lärjunge Ken'ichi tycker jag är ganska ganska motiverande... till att lära sig att spöa folk. :d Kan dock inte påstå att jag blev så motiverad till något av Skip Beat!. Men bra var den. b: Men vi kommer inte ifrån att se animé för att bli motiverad ändå innebär att man inte pluggar. ^_^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet maj 10, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 Skulle gärna se någonting som motiverar mig till hårdare studier. Det viktiga är inspirerande karaktärer, folk med energi. Coach Ohta, salarymannen från REC, Kintaro Oe eller Armstrong är fina exempel. De inspirerar. Fullt ös för jobbet! Allt för jobbet? Jag tänker Hataraki Man. Men vi kommer inte ifrån att se animé för att bli motiverad ändå innebär att man inte pluggar. :); Precis! I många animéer brukar också att studera inför prov m.m. beskrivas som en plåga. Om du vill ha något mer studieinriktat, Kare Kano? :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeedox Skrivet maj 10, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 Hataraki Man? Ah, awesome! Den skall jag se. Får mig att tänka på Salaryman Kintaro.. Men vi kommer inte ifrån att se animé för att bli motiverad ändå innebär att man inte pluggar. :); Tja, skall man se något kan man väl lika gärna se något bra? Kommer ju knappast se mindre om jag satsar hundra på att plugga, om man säger som så. Prov är ju bäst! Vem kan hata prov? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet maj 10, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 Kan dock inte påstå att jag blev så motiverad till något av Skip Beat!. Men bra var den. b: Själv blir jag alltid inspirerad av henne. Kyoko ger mig styrka. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet maj 10, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2009 uh. jag kom bara att tänka på toradora och clannad. slappar genom plugget men klarar sig ändå. Inget jag rekommenderar dock. Det var så jag gjorde och nu har jag skit-lön. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
danne08 Skrivet maj 11, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2009 Funderar på titta om Berserk och därefter läsa mangan, men följer Berserk mangan exakt? Och om den nu gör det vart i mangan ska jag börja läsa där animen tar slut? Sen undrar jag hur det är med Claymore, följer den mangan och har mangan tagit slut? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet maj 11, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2009 Funderar på titta om Berserk och därefter läsa mangan, men följer Berserk mangan exakt? Och om den nu gör det vart i mangan ska jag börja läsa där animen tar slut? Sen undrar jag hur det är med Claymore, följer den mangan och har mangan tagit slut? Berzerk: Jag har varken läst eller sett den, men fått höra att mangan är ofantligt mycket bättre, så anime och sen manga är nog rätt ordning om man inte ska bli besviken där. Claymore: Animén följer mangan fram till avsnitt 20. Därefter flummar de till det med egen-påhittad handling. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet maj 11, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2009 Berserk Anime Start/End Chapter Starts at Vol 3, Chap 4 Ends at Vol 13, Chap 6 Claymore Anime Start/End Chapter Starts at Vol 01, Ch 1 Ends at Vol 11, Ch 59 (diverged from manga after Episode 22) Scanlationindex, länk borttagen. :) --Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 11, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2009 uh. jag kom bara att tänka på toradora och clannad.slappar genom plugget men klarar sig ändå. Men de har väl typ inga examenskrav alls i japanska skolor. D: Funderar på titta om Berserk och därefter läsa mangan, men följer Berserk mangan exakt? Och om den nu gör det vart i mangan ska jag börja läsa där animen tar slut? Man kan nog klara sig om man läser från volym 13 (samt de första två) som Voffe skrev, men det är en del ändringar, till exempel ett par mer eller mindre viktiga karaktärer som inte fick vara med i animén. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rish Skrivet maj 15, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2009 Söker någon bra anime , sett för mkt skit på sistånde Dessa tyckte jag var bra, bäst först Claymore (slutet va ingen vidare men resten va fett bra, den enda som jag kollat på två ggr. Crest of the Stars-Banner of the stars I & II (bra hela vägen) Fullmetal Alchemist code geass Neon Genesis Evangelion Stellvia of the Universe macross frontier Sousei no Aquarion bra/okay, dem som är bra i början Hikaru no Go Melancholy of Haruhi Suzumiya last exile Scrapped Princess S-cry-ed Chrono Crusade Shakugan no Shana (season1) RahXephon Nått som liknar banners/creast of the stars söker jag mest, som typ LOTGH Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet maj 15, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2009 Heroic age kan du nog tycka om. Lite romantik, mecha och sådant. Vandread kanske? Kommer inte ihåg så mycket av den men, bra är den ^^ Och om det är mecha du är ute efter så skulle säkert Gundam passa. Jag är då ingen Gundam fantast jag själv så. Kan inte säga om det är bra eller inte. Edit: Det verkar som om alla utom jag tycker att Tengen Toppa Gurren Lagann är bra. Så den kan du också ge ett försök. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet maj 22, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2009 Back! Har nu lagt "Mushishi" till min lista på seda och har dessutom hunnit med "Natsumes book of freinds" vid sidan om. Letar mer inom samma "genre" både film och nu även serier i samma stil, gärne a episodiska men det kan även vara dags att ge sig in på sammanhängande, så tipsa gärna! Tack! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet maj 22, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2009 Misho: xxxholic har en hel del japanska demoner och andra övernaturliga varelser. Även Inu-Yasha kretsar runt demoner, men varken den eller xxxholic är egentligen så himla lika Mushishi och Natsumes vänskapsbok (eller vad den nu ska heta, Natsumes "Mina vänner"-bok rullar ju inte direkt av tungan, även om det var så det kallades på min tid). Vad gäller stämning och berättelsestruktur så kanske du snarare skulle gilla Kino's Journey. Den finns till och med utgiven i en svensk DVD-utgåva, även om jag inte vet hur kvaliteten är. Prova även King of Bandit Jing, en något underskattad men väldigt mysig serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stealther Skrivet maj 26, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2009 Kino no Tabi är episodisk men betydligt mer dement än Mushishi som kanske är mer sympatisk. Bartender passar nog dig som handsken. Gillar du Natsume Yuujinchou kanske du ska testa ARIA The Animation och efterföljarna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet maj 27, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2009 Tackar för tipsen! Blir till att beta av när man får hem dem och tid till det ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet maj 27, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2009 Finns det någon trevlig steampunk anime där ute? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet maj 27, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2009 Finns det någon trevlig steampunk anime där ute? Mina favoriter i genren: Last Exile - Flygande brevbärare mellan fronterna i ett viktorianskt krig Now and Then, Here and There - En grabb hamnar tio miljarder år i framtiden I andra hand har du Sakura Taisen och Memories - Cannon Fodder. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet maj 28, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 28, 2009 Tackar tackar. Då har man några att kolla upp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet juni 6, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2009 Jag söker en väl animerad mecha serie där själva robortarna inte är så viktiga. Jag har sett code geass. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 6, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet juni 6, 2009 Jag söker en väl animerad mecha serie där själva robortarna inte är så viktiga. Jag har sett code geass. Robotarna är aldrig _så_ viktiga. Gundam 00 kan jag tipsa om om du vill ha något nytt och välanimerat. Annars så finns ju Eureka Seven också. Finns många fler, men två serier borde du komma långt med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet juni 6, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2009 tack Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet juni 6, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2009 Jag söker en väl animerad mecha serie där själva robortarna inte är så viktiga. Jag har sett code geass. Välanimerad, fnys. Om du inte vore så kräsen så hade jag gett dig tusen förslag på serier som är hundra gånger bättre än Gundam 00 >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 6, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2009 Sokyuu no fafner har inget större fokus på robotarna heller. Den är dessutom teh awesomness . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dorlemir Skrivet juni 15, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2009 hej alla glada anime beundrare. jag har precis kollat klart på serien Last Exile, helt underbar serie förutom några småsaker. frågar då här efter en liknande serie i samma sköna stil som har mera utveckling i sig. både karaktärs utveckling som jag saknade i last exile samt att i den serien vart inte deras flygplan (vanship) utvecklade speciellt mkt. tycker det var väldigt synd. så har ni bra tips på serier så kom med dom. ej krav att det ska flygas o så. mest att det ska vara karaktärs utveckling samt att det ska användas fordon som karaktärerna utvecklar. kan vara vad som helst egentligen. serier som jag gillat med detta tema med utveckling är: Initial D Wangan midnight nån gokart serie kommer inte på namnet :P har väll sett en jäkla massa gundam serier menär väldigt trött på just gundam nu, evangelion aja orkar inte rada upp så mkt men ni har kanske fått nån info som kan hjälpa er att ge mig tips. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg