Misho Skrivet juli 1, 2014 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2014 Planetes är en lite annorlunda Rymd-anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoshi Skrivet juli 4, 2014 Anmäl Share Skrivet juli 4, 2014 Sidonia no Kishi Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 5, 2014 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2014 Hej å hallå igen. Finns det någon bra Anime om rymden? Mycket mystik å så tänkte jag, inte direkt Starzinger, eller Space battle ship Yammato (vilket är jävligt annars) Utan Aa nä jag vet inte. tänkte bara kolla om ni hade några tips på något sådant :D http://myanimelist.net/anime/113/Uchuu_no_Stellvia den utspelar sig i framtiden i skolan på en rymdstation. De lär sig lite hur man klarar sig i rymden sen händer de såklart lite saker som måste räddas osv. Det är en av mina favoritserier, med störtskön musik från Angela. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pulkabacke Skrivet juli 5, 2014 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2014 Tack för alla tipsen! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snok3n Skrivet juli 5, 2014 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2014 Pale Cocoon kanske. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pulkabacke Skrivet augusti 10, 2014 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2014 Pale Cocoon kanske. Måste bara fråga, är det bara ett avsnitt? http://myanimelist.net/anime/770/Pale_Cocoon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vickerman Skrivet oktober 9, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2014 Tjena, ja som titeln säger så letar jag efter nya eller gamla pågående animes där genren inte spelar så stor roll bara den har en bra story. Så det är bara att ge tips! :) Pågående animes som jag tittar på atm: Naruto shippuden Fairy tail Akame ga kill Sword art online 2 Log horizon Madan no ou to vanadis Parasyte Terraformars The seven deadly sins Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cupkakan Skrivet oktober 31, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2014 Hej alla! Är rätt ny till anime och det här forumet men är totalt såld men börjar nu få svårt att hitta några bra serier.. De jag kollat är följande inklusive hur mycket jag gillade dem på en skala mellan ett till fem: Sword Art Online: 5Code Geass: 5 Attack on Titan: 5 Avatar: 5 (vet att det egentligen inte är en anime men you get the deal :)) Btooom!: 4,5 (Snälla gör en andra säsong for god sake!) Knights of Sedonia: 4 Death Note: 4Kaze No Stigma: 3,5Fate/Stay Night: 3,5Full Metal Alchemist: 3,5 Kollar just nu på Accel World men är inte helt såld, stör mig något otroligt på huvudkaraktären. Vill helst att det ska finnas engelsk dubbning, kollade attack on titan på japanska men tyckte det var rätt jobbigt att behöva läsa texten istället för att kolla på illustrationerna.. Tack så mycket på förhand :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 31, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2014 Hej alla! Är rätt ny till anime och det här forumet men är totalt såld men börjar nu få svårt att hitta några bra serier.. De jag kollat är följande inklusive hur mycket jag gillade dem på en skala mellan ett till fem: Hej och välkommen! Det här är mina tips: Darker than Black: Kanske lite tomt, men snygg action. Utspelar sig i en värld där vissa människor helt plötsligt blivit "känslolösa" personer med övernaturliga förmågor, och huvudperson är en sådan man som arbetar som lönnmördare för en kriminell organisation. Mystik och scifi-action. Om beskrivningen och öppningsvinjetten får det att låta tillräckligt intressant för att se ett avsnitt eller två... så får du väl se ett avsnitt eller två. (Isåfall, akta så du inte råkar se uppföljaren Gemini of the Meteor först.) Varning: första säsongen består mestadels av fristående avsnitt eller par av avsnitt. Black Lagoon: Japansk affärsman blir kidnappad av moderna pirater nära Thailand, men blir till slut en av dem. En del överdrivet galet pangpang, men tar sig på tillräckligt allvar för att det inte ska bli "animehumor". Kolla in den här Toonami-trailern. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cupkakan Skrivet november 1, 2014 Anmäl Share Skrivet november 1, 2014 Tack så jättemycket för tipsen! Ska kolla upp dem direkt! Introt till Darker than black var astungt ju! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animeya Skrivet november 1, 2014 Anmäl Share Skrivet november 1, 2014 Jag kan rekommendera Phantom: Requiem for the Phantom, för den som gillar Darker than black. http://myanimelist.net/anime/5682/Phantom:_Requiem_for_the_Phantom Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Carcass Skrivet november 2, 2014 Anmäl Share Skrivet november 2, 2014 HAAJ! jag söker efter anime filmer... snälla giv mig tips på bra filmer :) (har sett ghost in the shell och akira) Akame ga Kiru <- must see Även Akatsuki no Yona Elfen Lied (obs nudity) Full metal alchemist (klassiker) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saten Skrivet januari 7, 2015 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2015 Vill ha anime där det handlar mycket om "power" som t.ex. Fate/Zero. Älskar hur de showar med sina krafter, episoden med alkohol och hur vissa personer står "högre upp" än andra. Lite Game of Thrones-aktigt och så :) I don't mind äldre anime, bara skicka ut allt ni kommer att tänka på, haha Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 7, 2015 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2015 MAR Heaven Yu Yu Hakusho 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 13, 2015 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2015 Vill ha anime där det handlar mycket om "power" som t.ex. Fate/Zero. Älskar hur de showar med sina krafter, episoden med alkohol och hur vissa personer står "högre upp" än andra. Lite Game of Thrones-aktigt och så :) I don't mind äldre anime, bara skicka ut allt ni kommer att tänka på, haha Du vill ha typ politiska spel och diskussioner om (politisk) makt? Hmm, Legend of Galactic Heroes kanske. Fast snacket om makt där är mer politiskt än filosofiskt, så det känns inte så mycket alls som "Kungarnas bjudning" i Fate Zero. Galactic Heroes är torrare än Zero – men går å andra sidan längre i sina diskussioner om att styra ett folk. Den är ju trots allt 110 avsnitt (plus prequel-stoff) lång. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikmento Skrivet mars 21, 2015 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2015 Tjenare folket! Har precis sett klart Black Lagoon 1/2/3... vilket var en helt okej serie - antar jag. Nu är jag på jakt efter en ny att sätta tänderna i, men vet inte vilken! Lite hjälp vore uppskattat, då jag fortfarande är ganska ny i träsket... Letar efter en anime med lite mer story än Black Lagoon - lite mer djup. En drama/romance/X är nog vad jag letar efter egentligen - inget big fan av rena komedier! Ex. på tidigare favoriter: Elfen Lied Attack on Titan Tenchi Muyo! War on Geminar Mirai Nikki Sword Art Online War on Geminar sticker ut kan jag tänka mig, men tyckte den hade en bra mix av story/karaktärer/romance/(ecchi?). Honerable mentions: (är inte känslig för ecchi, om storyn är okej): Clannad 2 (bra djup, lite småsläpig ibland dock - främst season 1) Rosario to Vampire (inget fan av komeditypen med "simpelt dragna ansiktsuttryck" och extrema reaktioner, men lite småskön att kolla på av någon anledning) Sekirei (lite väl mycket fanservice kanske) Freezing (vet inte varför jag gillar denna... but i do) Vad skall jag kolla på? Vet att jag har en sné animesmak :) Alla förslag är välkomna! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet mars 21, 2015 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2015 sné? o nej! Elfen Lied, Mirai Nikki, Clannad, många av de du listade är mina favoriter det med! Hmm, Det mesta jag brukar rekommendera till folk som inte nämnt att de redan sett dessa brukar vara.Death NoteCode GeassAngel BeatsTengen Toppa Gurran LagannFull metal Alchemist: BrotherhoodSteins;gateJag tror några av dessa faller dig i smaken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikmento Skrivet mars 21, 2015 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2015 Death Note får jag kanske ge en andra chans... såg ett par avsnitt - men tyckte den bara var melankolisk :O Geass såg jag nyligen Angel Beats såg jag halva - förstod inte varför den var så hypad ^^ FMA-B samma som ovan - lite för mycket komedi för min smak Tengen och Steins får jag kolla upp :) ...efter kvällsmaten heh Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebukanessar Skrivet mars 21, 2015 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2015 Jormungand är riktigt bra, framförallt andra säsongen. Elfen Lied är en av mina absoluta favoriter så jag tipsar om Brynhildr in the Darkness. Samma skapare som Elfen och det är en serie som verkligen växer ju längre man kommer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikmento Skrivet mars 22, 2015 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2015 Brynhildr in the Darkness har jag hört talas om... skall kolla upp den. Tack för tipsen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kidaw Skrivet maj 3, 2015 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2015 Har hammnat i lite av en svacka när det gäller anime-tittande så ge mig tips på vad jjag borde se från de senaste säsongerna. Eller äldre anime, det funkar också. Min favoritgenre är: seinen eller mature anime med välskrivna storys Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet maj 3, 2015 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2015 Har hammnat i lite av en svacka när det gäller anime-tittande så ge mig tips på vad jjag borde se från de senaste säsongerna. Eller äldre anime, det funkar också. Min favoritgenre är: seinen eller mature anime med välskrivna storys parasyte var en väldigt bra anime som började 2 säsonger sen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juni 8, 2015 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2015 Jag är tveksam till att det här finns något att tipsa om, men jag har ingen bättre stans att skriva Det här är något jag egentligen har velat se sen jag såg K-On, men jag har nog aldrig tänkt konkret "Tänk om det här var en serie" snarare än "Tänk om K-On varit såhär istället." Jag vill ha en vanlig moe-serie där söta flickor gör söta saker, men en av dem har en pojkvän! Helt avdramatiserat och kanske t o m taget som en självklarhet, och han är med i typ tre avsnitt eller nåt. Kanske går han på en annan skola. Eller kanske hänger han och hans polare mer och mer med tjejgänget ju längre serien fortskrider. Love Lab hade varit väldigt nära om den inte hade så mycket handling. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brezals Skrivet juni 10, 2015 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2015 anime med romans, helt utan drama och en självklarhet? Va? var? Är det äns möjligt?"I don't know what my husband is saying" är typ, det ända jag kan tänka mig. men den är inte alls som K-on direkt.. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet juni 28, 2015 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2015 Hej allahopa! Efter att ha tagit en paus från anime har jag nu sett klart Fate S/N : Unlimited Blade Works. Letar nu efter något/ra annat att se =) Jag letar efter serier i två kategorier : Serier med grymma strider där vinnaren vinner för att de är bättre, till skillnad mot att de helt plötsligt blir starkare(eller åtminstone att denna del är så liten som möjligt). Fall det är fantasy/mecha/you name it spelar ingen roll. Exempel på dessa : Hunter X hunter, Hajime no Ippo, Ruroni Kenshin, Code Geass. Humoristiska serier, här har jag inte så mycket att gå på har inte gått in på humor som huvud genre i anime särskilt myckte. De jag sätt som varit bra + lite serier att baser rekommendationer på : Nichijou, The Devil Is a Part-Timer!, Family Guy, Rick and Morty Hoppas det finns lite intressanta förslag, och tack på förhand :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg