Sou-l Skrivet mars 30, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2009 Finns det någon serie som är lik Code Geass eller Death Note Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Heinm Skrivet mars 30, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2009 Finns det någon serie som är lik Code Geass eller Death Note Fate Stay Night har jag hört skall vara lik dom. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet mars 30, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2009 Finns det någon serie som är lik Code Geass eller Death Note Fate Stay Night har jag hört skall vara lik dom. :) Då har du hört fel >.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet mars 30, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2009 Finns det någon serie som är lik Code Geass eller Death Note Fate Stay Night har jag hört skall vara lik dom. :) Då har du hört fel >.< Däremot är F/S-N en förbannat bra serie som tål att ses! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LuddeA Skrivet mars 30, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2009 Hallå jag söker lite nya serier. Har fastnat i sport genren och undrar om nån har någon bra att rekommendera. Dem jag sett är Major, One outs, Hajime no ippo, Prince of tennis. Gärna en längre serie där man får följa karaktärens utveckling. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet mars 30, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2009 >>Ludde Kaleido Star! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet mars 30, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2009 Finns det någon serie som är lik Code Geass eller Death Note Fate Stay Night har jag hört skall vara lik dom. :) Då har du hört fel >.< Däremot är F/S-N en förbannat bra serie som tål att ses! Nja, inte riktigt Code Geass eller Death Note jag tänkte på när jag tipsade om Fate/Stay night. Men men, den serien är då väldigt bra, ett måste kolla för alla ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet mars 31, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2009 Finns det någon serie som är lik Code Geass eller Death Note Fate Stay Night har jag hört skall vara lik dom. :) Då har du hört fel >.< Däremot är F/S-N en förbannat bra serie som tål att ses! Nja, inte riktigt Code Geass eller Death Note jag tänkte på när jag tipsade om Fate/Stay night. Men men, den serien är då väldigt bra, ett måste kolla för alla ;P Är animeringen av fate/stay night så bra som folk säger? Hur mycket lånar serien av de olika rutterna för om animen bara följer fate route rakt av så är jag nog inte så sugen på att se den (unlimited blade works ftw) :P Denna fråga riktar sig dock bara till dem som spelat visual noveln och jag kom att tänka på det nu när ni pratade om serien :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 31, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2009 Hallå jag söker lite nya serier. Har fastnat i sport genren och undrar om nån har någon bra att rekommendera. Dem jag sett är Major, One outs, Hajime no ippo, Prince of tennis. Gärna en längre serie där man får följa karaktärens utveckling. Den är bara 26 avsnitt lång, men Ookiku Furikabutte är riktigt bra. Den handlar om att bygga upp ett skollag på en skola som inte har haft något lag tidigare. Tonvikten ligger främst på lagsammanhållning och självförtroende. Goda grejer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet mars 31, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2009 Är animeringen av fate/stay night så bra som folk säger? Hur mycket lånar serien av de olika rutterna för om animen bara följer fate route rakt av så är jag nog inte så sugen på att se den (unlimited blade works ftw) :P Animationen är likvärdig den i spelets intro. Handlingen blandar främst Fate med en del Unlimited Blade Works och lite Heaven's Feel, samt lite Fate/hollow ataraxia. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LuddeA Skrivet april 1, 2009 Anmäl Share Skrivet april 1, 2009 tack för tipsen my och sayase ska kolla upp dom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bleach94 Skrivet april 5, 2009 Anmäl Share Skrivet april 5, 2009 Jag vet inte om detta är rätt tråd men jag läste någonstans att samurai champloo var en slags fortsättning på cowboy bebop. Jag har sett samurai champloo borde jag då se cowboy bebop? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet april 5, 2009 Anmäl Share Skrivet april 5, 2009 Svaret blir både nej och ja. Samurai Champloo och Cowboy Bebop är två helt olika animéer, men du borde helt klart se Cowboy Bebop. NU. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Curl Skrivet april 6, 2009 Anmäl Share Skrivet april 6, 2009 Sådärja, dags att damma av sitt gamla konto. Såg precis FLCL för andra gången och blev duktigt sugen på mer! Ett krav är dock att det får vara flippat, men inte löjligt. Jag tänker så här: Flippat = dead leaves Löjligt = shinobuden Någon som har förslag? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 6, 2009 Anmäl Share Skrivet april 6, 2009 Curl: Kaiba Mind Game Paranoia Agent Tengen Toppa Gurren-Lagann Magical Shopping Arcade Abenobashi (kanske -- inte sett den själv.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet april 6, 2009 Anmäl Share Skrivet april 6, 2009 Om man vill se något flippat borde man titta på Aachi wa Ssipak. Filmen är helt underbar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet april 7, 2009 Anmäl Share Skrivet april 7, 2009 Såg precis FLCL för andra gången och blev duktigt sugen på mer! Ett krav är dock att det får vara flippat, men inte löjligt. Jag tänker så här: Flippat = dead leaves Löjligt = shinobuden Någon som har förslag? Um... Anime tenchou. http://www.youtube.com/watch?v=EZ66W3_cqAg Annars kommer jag osökt att tänka på Kyouran kazoku nikki. Har inte sett shinobuden, så den här kan säkert landa på din löjliglista. Den har inte helt samma grymma "screw you universe, i make up my own rules" som i FLCL, men har i grunden ett universum, inte helt olikt FLCL, där det ploppar upp störda saker då och då, och man kan inte göra mycket mer än acceptera att så är det. Dock är den väl huvudsakligen en komedi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet april 7, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet april 7, 2009 Sådärja, dags att damma av sitt gamla konto. Såg precis FLCL för andra gången och blev duktigt sugen på mer! Ett krav är dock att det får vara flippat, men inte löjligt. Jag tänker så här: Flippat = dead leaves Löjligt = shinobuden Någon som har förslag? För att fortsätta: Sayonara Zetsubou Sensei Zoku Sayonara Zetsubou Sensei Goku Sayonara Zetsubou Sensei Kemeko Deluxe! (även om denna nästan hamnar i det löjliga lägret) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet april 10, 2009 Anmäl Share Skrivet april 10, 2009 Jag har sett färdigt full metal alchemist nu och den var bland det bästa jag har sett, och nu vill jag ha något liknande. Jag har redan sett busou renkin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet april 10, 2009 Anmäl Share Skrivet april 10, 2009 Jag har sett färdigt full metal alchemist nu och den var bland det bästa jag har sett, och nu vill jag ha något liknande. Jag har redan sett busou renkin Shaman King Chrno Crusade Scrapped Princess Vision of Escaflowne Någon av dem kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hardan Skrivet april 10, 2009 Anmäl Share Skrivet april 10, 2009 Jag har sett färdigt full metal alchemist nu och den var bland det bästa jag har sett, och nu vill jag ha något liknande. Jag har redan sett busou renkin Hmm FMA, antar väl att Soul Eater eller D.Gray-Man passar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet april 12, 2009 Anmäl Share Skrivet april 12, 2009 Snabba, överdrivna och explosiva powerfights i fantasy miljö. Några tips? Såg precis första avsnittet av Guin Saga. Fighten som sker där slog på några av mina strängar. Want more! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet april 13, 2009 Anmäl Share Skrivet april 13, 2009 Tack för tipsen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kouta-kun Skrivet april 15, 2009 Anmäl Share Skrivet april 15, 2009 Söker efter anime med "cute girls doing cute things". Anime av denna sort som jag har sett: Hidamari Sketch Lucky Star Manabi Straight Strawberry Marshmallow Azumanga Daioh Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 15, 2009 Anmäl Share Skrivet april 15, 2009 Söker efter anime med "cute girls doing cute things".Anime av denna sort som jag har sett: Hidamari Sketch Lucky Star Manabi Straight Strawberry Marshmallow Azumanga Daioh K-on Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg