My Skrivet januari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2010 En till röst för Nana, Paradise Kiss och Kaiba. Mycket bra grejer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2010 Bakemonogatari Clannad Hajime no ippo Är väl de senaste serierna som jag såg som jag verkligen kunde sträck se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet januari 27, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2010 ok nu räcker det med tips på min fråga iaf, ska ta o kolla upp de svar jag fått. några av dem kommer säkert sitta som handen i handsken eller vad man nu brukar säga... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genesis Skrivet februari 2, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2010 Hejsan, jag söker något som påminner om typ Sailormoon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet februari 2, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2010 Hejsan, jag söker något som påminner om typ Sailormoon Shugo Chara och Pretty Cure är två Magical Girl-serier av kvalitet. De liknar Sailor Moon i genren och upplägget, men är i min mening bättre när det gäller karaktärsutveckling och story. Den förstnämnda finns dessutom på Crunchyroll, så det är bara att hugga in. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Igyou_Hime Skrivet februari 6, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2010 Jag kollar just nu på Jigoku Shoujo, den kan jag varmt rekomendera, den går i Death Note anda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kiimmen Skrivet februari 9, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2010 Såg nyss klart serien Beck och måste säga att det nog är den bästa anime jag sett hittills, den föll mig precis i smaken. Så nu har man lite lätt ångest över att jag såg klart den för snabbt ;) Hursomhelst söker jag en ny serie i samma klass och stil, det vill säga, en ganska realistisk serie, inte med alltför överdriven humor fast inte tråkig, gärna med en manlig huvudperson i sina yngre år - har du sett Beck så vet du vad jag snackar om. (Behöver inte inhålla ett musiktema fast bra soundtracks uppskattas). Hoppas någon har något bra förslag på vad jag bör kika på härnäst! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ToChaos Skrivet februari 9, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2010 Jag skulle tycka att Planetes passar in på den beskrivningen. Jag rekommenderar den starkt, jag blev mycket imponerad av den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kiimmen Skrivet februari 9, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2010 Jag skulle tycka att Planetes passar in på den beskrivningen. Jag rekommenderar den starkt, jag blev mycket imponerad av den. Tackar för tipset men det var däremot inte riktigt vad jag letade efter. Borde kanske nämnt att serien borde ta plats i nutida Japan, finns säkert mer jag kan nämna men kommer inte på mer riktlinjer att ge just nu ;) Jo just det, magi, robotar och annat övernaturligt borde inte vara del av handlingen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 9, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2010 Jag skulle tycka att Planetes passar in på den beskrivningen. Jag rekommenderar den starkt, jag blev mycket imponerad av den. Tackar för tipset men det var däremot inte riktigt vad jag letade efter. Borde kanske nämnt att serien borde ta plats i nutida Japan, finns säkert mer jag kan nämna men kommer inte på mer riktlinjer att ge just nu ;) Jo just det, magi, robotar och annat övernaturligt borde inte vara del av handlingen. Om du tycker att det är okej med en kvinnlig protagonist så har jag ett tips som jag tror du skulle gilla - NANA! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 9, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet februari 9, 2010 Jag skulle tycka att Planetes passar in på den beskrivningen. Jag rekommenderar den starkt, jag blev mycket imponerad av den. Tackar för tipset men det var däremot inte riktigt vad jag letade efter. Borde kanske nämnt att serien borde ta plats i nutida Japan, finns säkert mer jag kan nämna men kommer inte på mer riktlinjer att ge just nu :) Jo just det, magi, robotar och annat övernaturligt borde inte vara del av handlingen. Om du tycker att det är okej med en kvinnlig protagonist så har jag ett tips som jag tror du skulle gilla - NANA! Nu menar du väl två kvinnliga protagonister? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kiimmen Skrivet februari 10, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2010 Jag skulle tycka att Planetes passar in på den beskrivningen. Jag rekommenderar den starkt, jag blev mycket imponerad av den. Tackar för tipset men det var däremot inte riktigt vad jag letade efter. Borde kanske nämnt att serien borde ta plats i nutida Japan, finns säkert mer jag kan nämna men kommer inte på mer riktlinjer att ge just nu :) Jo just det, magi, robotar och annat övernaturligt borde inte vara del av handlingen. Om du tycker att det är okej med en kvinnlig protagonist så har jag ett tips som jag tror du skulle gilla - NANA! Nu menar du väl två kvinnliga protagonister? :) Nja visserligen duger Nana men ger inte riktigt mig en sådan där "wow" känsla. Får väl nöja mig med som finns så länge tills jag för eller senare hittar något i samma klass. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet februari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2010 Okej. nu har jag tittar massvis på serier. och har fallit för romance/ Comedy / Drama Slice of life och ecchi. Såg senast Onegai Teacher och har verkligen fallit för denna sorts ANIME. Så jag undrar om ni har några andra förslag på animes med samma inslag. lotsa love, komedi ;) Lite sorligt får det också vara. MvH McDunk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2010 Såg senast Onegai Teacher och har verkligen fallit för denna sorts ANIME. Så jag undrar om ni har några andra förslag på animes med samma inslag. Onegai Twins känns väl som det mest självklara tipset i det läget. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet februari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2010 Såg senast Onegai Teacher och har verkligen fallit för denna sorts ANIME. Så jag undrar om ni har några andra förslag på animes med samma inslag. Onegai Twins känns väl som det mest självklara tipset i det läget. ^^ haha sant sant ;) har småkikat lite på den. inte så värst mycket då jag tittar på 2 andra serier atm. Men ska kika upp den så fort jag blir klar med Vandread och Kiba ;D tackar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
almlask123 Skrivet februari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2010 Såg också precis klart Beck och tyckte om den. Letar nu efter en anime med en liknande story. Har sett dessa och gillat dom: Major Beck Naruto One piece Hunter X Hunter Full metal alchemist Tengen Toppa Gurren Lagann Hajjime no ippo (stavning?) Code Geass 1&2 Ja, listan kan göras lång, väldigt lång men för att bespara eran lästid så slutar jag här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet februari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2010 Såg också precis klart Beck och tyckte om den. Letar nu efter en anime med en liknande story. Har sett dessa och gillat dom: Major Beck Naruto One piece Hunter X Hunter Full metal alchemist Tengen Toppa Gurren Lagann Hajjime no ippo (stavning?) Code Geass 1&2 Ja, listan kan göras lång, väldigt lång men för att bespara eran lästid så slutar jag här. Gundam Heroic Age / Bästa Mecha jag sett. RahXephon Shinseiki Evangelion m.m ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet februari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2010 Tjenare tjenare gott folk! Efter ett litet uppehåll i mitt anime tittande så var det en serie som väckte intresset igen! Spice and Wolf, ah så underbar serie :O Vet inte hur jag lyckats missa den hittills... Nåja, jag tänkte jag skulle fortsätta hitta något som man kan titta på något avsnitt eller två om dagen. Jag tänker rabbla upp lite favoriter jag har så kanske någon har något att tillägga där. Om det finns flera säsonger av en viss serie så har jag sett dem med, behöver inte tipsa om det. Mecha/ Evangelion 1.0 RahXephon Full Metal Panic! Tengen Toppa Gurren Lagann Fantasy Action/ Busou Renkin Fate/Stay Night Elfen Lied Shakugan no Shana Zero no Tsukaima Humor/ Welcome to the NHK Inukami! Irresponsible Captain Taylor Midori no Hibi Slowpace mys/ Mushishi Natsume Yuujinchou Planetes Romantik/Slice of life/ Toradora! Lovely Complex Clannad Onegai Teacher/Twins Film/ The Girl Who Leapt Trought Time Spirited Away Princess Monoke Brave Story The boy who saw the wind Sword of the stranger Grave of the fireflies Där är väll en del till i varje kategori men kommer inte på just nu, är dags att se om några serier med antar jag :P Ta gärna en snabb titt på min lista så ser ni ganska snabbt vad jag kollat på hittills, jag kör 1-5 systemet men från 5-10 istället i min lista. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 Tjenare tjenare gott folk! Efter ett litet uppehåll i mitt anime tittande så var det en serie som väckte intresset igen! Spice and Wolf, ah så underbar serie :O Vet inte hur jag lyckats missa den hittills... Nåja, jag tänkte jag skulle fortsätta hitta något som man kan titta på något avsnitt eller två om dagen. Jag tänker rabbla upp lite favoriter jag har så kanske någon har något att tillägga där. Om det finns flera säsonger av en viss serie så har jag sett dem med, behöver inte tipsa om det. Mecha/ Evangelion 1.0 RahXephon Full Metal Panic! Tengen Toppa Gurren Lagann Fantasy Action/ Busou Renkin Fate/Stay Night Elfen Lied Shakugan no Shana Zero no Tsukaima Humor/ Welcome to the NHK Inukami! Irresponsible Captain Taylor Midori no Hibi Slowpace mys/ Mushishi Natsume Yuujinchou Planetes Romantik/Slice of life/ Toradora! Lovely Complex Clannad Onegai Teacher/Twins Film/ The Girl Who Leapt Trought Time Spirited Away Princess Monoke Brave Story The boy who saw the wind Sword of the stranger Grave of the fireflies Där är väll en del till i varje kategori men kommer inte på just nu, är dags att se om några serier med antar jag :P Ta gärna en snabb titt på min lista så ser ni ganska snabbt vad jag kollat på hittills, jag kör 1-5 systemet men från 5-10 istället i min lista. HEROIC AGE!! bästa mechan som gjorts. Tycker jag själv efter att jag sett dom flesta. inkl alla gundam m.m. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 Tjenare tjenare gott folk! Efter ett litet uppehåll i mitt anime tittande så var det en serie som väckte intresset igen! Spice and Wolf, ah så underbar serie :O Vet inte hur jag lyckats missa den hittills... Nåja, jag tänkte jag skulle fortsätta hitta något som man kan titta på något avsnitt eller två om dagen. Jag tänker rabbla upp lite favoriter jag har så kanske någon har något att tillägga där. Om det finns flera säsonger av en viss serie så har jag sett dem med, behöver inte tipsa om det. Mecha/ Evangelion 1.0 RahXephon Full Metal Panic! Tengen Toppa Gurren Lagann Fantasy Action/ Busou Renkin Fate/Stay Night Elfen Lied Shakugan no Shana Zero no Tsukaima Humor/ Welcome to the NHK Inukami! Irresponsible Captain Taylor Midori no Hibi Slowpace mys/ Mushishi Natsume Yuujinchou Planetes Romantik/Slice of life/ Toradora! Lovely Complex Clannad Onegai Teacher/Twins Film/ The Girl Who Leapt Trought Time Spirited Away Princess Monoke Brave Story The boy who saw the wind Sword of the stranger Grave of the fireflies Där är väll en del till i varje kategori men kommer inte på just nu, är dags att se om några serier med antar jag :P Ta gärna en snabb titt på min lista så ser ni ganska snabbt vad jag kollat på hittills, jag kör 1-5 systemet men från 5-10 istället i min lista. HEROIC AGE!! bästa mechan som gjorts. Tycker jag själv efter att jag sett dom flesta. inkl alla gundam m.m. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 hehe, jo jag såg den i din tidigare post och ska ge den en chans, beskrivningen av den verkar bra och fina medelbetyg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 hehe, jo jag såg den i din tidigare post och ska ge den en chans, beskrivningen av den verkar bra och fina medelbetyg. Gör så :) Du kommer inte bli besviken Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet februari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2010 Vi kan säga så här ang. Heroic Age... det tog 1 dag sedan var den på listan av sedda och favoriter. Give me more! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2010 Heroic Age ja. Jag tyckte serien i sig var på "helt okej-nivå" men det i särklass bästa anime-soundtrack jag har hört lyfte den till "bra!". Ge Fafner ett försök btw... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet mars 3, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2010 Fafner... vet inte vad jag ska säga, kommit till ep.8 och jag verkligen försöker att orka mig igenom den... EVA kopia som om möjligt kan vara ännu jobbigare att se på, inte för det filosofiska och psykiska konstigheterna EVA hade utan för att den bara är så jäkla jobbig av någon anledning. Kan inte sätta fingret på vad det är men jag orkar inte se resten :( Nej tack, tipsa gärna om nått mer! (behöver inte involvera mechas igen) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg