eriku Skrivet januari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2010 Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xanthos Skrivet januari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2010 Tjo , Behöver tips om Drama/Romans/School Life animes om ni har några. Här är en lista över några animes jag tittat på. Gillar helst när anime övergår från kyssar till sex etc (inte hentai). Skulle vara najs om det fanns någon anime liknade School Days. Kan vara lite komedi men inte överdrivet som i Tokimeki Memorial. KGNE A.K.A Rumbling Hearts - Ganska bra men var mest drama tycker jag. School Days - Epic. Tokemeki Memorial - Nja , Sådär lite seg anime. White Album - Långtråkig. Itazura na Kiss - Epic. Kare Kano - Epic. She and Her Cat - 5 minuter lång bara -.- 5 Centimeters Per Second True Tears - Var ganska bra. Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora - Allt utspelade sig på ett sjukhus så det var lite lame. Onegai Twins - Hände inget nästän. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet januari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2010 ja har jag nu ställt frågan på zmanga så kan jag ju lika gärna göra det här också. Jag är på jakt efter bra serier från 80 och 90 talet. Som ni vet är jag galet förtjust i GITS filmen, Lupin III och annan gammal skåpmat som är äldre än vissa forummedlemmar. Så, har ni några tips på vad jag bör se? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet januari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2010 School Days - Epic. Jag gillar dig redan B) Om du gillade SD så SKA du se Higurashi no naku koro ni. Se bara till att du tar serierna i rätt ordning. En bekant såg uppföljaren fört, vilket ju spoilar hela första säsongen. ordningen hittar du några poster bak i denhär tråden. Såg även att du gillade 5cm per second? Då bör du även se Voices of a distant star samt serien Ef- A tale of memories. Speciellt Ef. Och med tanke på att du efterfrågade drama/romans så drar vi till med några till: Kanon. (Lyssna inte på flaskis. Kanon är det bästa de gjort. Det ska vara 06 versionen dock.) REC. Väldigt söt liten sak. Märkligt korta avsnitt men riktigt mysig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet januari 16, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2010 Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om. Excel Saga? Hmm... Om du letar efter något i samma extrema tempo så tror jag bestämt att FLCL är ett bra förslag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eriku Skrivet januari 16, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2010 Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om. Excel Saga? Hmm... Om du letar efter något i samma extrema tempo så tror jag bestämt att FLCL är ett bra förslag. Precis, men jag har tyvärr redan sett FLCL. Inga fler tips? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xanthos Skrivet januari 16, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2010 School Days - Epic. Jag gillar dig redan B) Om du gillade SD så SKA du se Higurashi no naku koro ni. Se bara till att du tar serierna i rätt ordning. En bekant såg uppföljaren fört, vilket ju spoilar hela första säsongen. ordningen hittar du några poster bak i denhär tråden. Såg även att du gillade 5cm per second? Då bör du även se Voices of a distant star samt serien Ef- A tale of memories. Speciellt Ef. Och med tanke på att du efterfrågade drama/romans så drar vi till med några till: Kanon. (Lyssna inte på flaskis. Kanon är det bästa de gjort. Det ska vara 06 versionen dock.) REC. Väldigt söt liten sak. Märkligt korta avsnitt men riktigt mysig. Tackar! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 16, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet januari 16, 2010 Kanon. (Lyssna inte på flaskis. Kanon är det bästa de gjort. Det ska vara 06 versionen dock.) Clannad och Air är båda bättre ju! Jag kan ju flika in med de två samtidigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 16, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2010 ja har jag nu ställt frågan på zmanga så kan jag ju lika gärna göra det här också. Jag är på jakt efter bra serier från 80 och 90 talet. Som ni vet är jag galet förtjust i GITS filmen, Lupin III och annan gammal skåpmat som är äldre än vissa forummedlemmar. Så, har ni några tips på vad jag bör se? City Hunter Silent Mobius Betterman Angel cop Blue gender AD police files Bubblegum crisis + Bubblegum Crash Bubblegum Crisis Tokyo 2040(alternativ story) Hyper police Gunsmith cats där har du iaf några Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 16, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2010 Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om. Dragon half Comic Party hmm jag är inte så bra att komma på komedier så här på rak arm faktist :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Hejsan. jag är ny här på forumet och har nyligen börjat titta på Anime / Manga. Och jag undrar om någon av er vet en Anime Serie i stil med Ikki Tousen ? Har sett alla 3 sesonger och älskar dom. + att jag börjat sett Queens Blade. Så om någon har några förslag om serier som är liknande så vore det underbart ;) MvH McDunk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Så om någon har några förslag om serier som är liknande så vore det underbart ;) Zettai Shougeki ~Platonic Heart~, Kämpfer och Sekirei. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Queens Blade Zettai Shougeki ~Platonic Heart~, Kämpfer och Sekirei. usch... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Maze85 Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Jag skulle vilja se nåt som påminner om Bastard! nån som vet nån liknande film/serie? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Så om någon har några förslag om serier som är liknande så vore det underbart ;) Zettai Shougeki ~Platonic Heart~, Kämpfer och Sekirei. Tackar så mycket :D Har redan börjat sett på 1 av dom. Ska bli ett nöjje. Sen kan jag ju passa på och fråga om ni vet några flera som är typ som dom jag beskrivit innan :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Jag skulle vilja se nåt som påminner om Bastard! nån som vet nån liknande film/serie? Jag har inte sett Bastard!! (men jag har hela mangan på japanska i bokhyllan fastän jag inte kan läsa den >_>) så jag vet inte, men kanske någon av rekommendationerna här kan vara till nytta: http://www.anime-planet.com/anime/bastard#recommendations Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Hejsan. jag är ny här på forumet och har nyligen börjat titta på Anime / Manga. Och jag undrar om någon av er vet en Anime Serie i stil med Ikki Tousen ? Har sett alla 3 sesonger och älskar dom. + att jag börjat sett Queens Blade. Så om någon har några förslag om serier som är liknande så vore det underbart ;) MvH McDunk Tenjou tenge kan du nog ge dig an också Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Hejsan. jag är ny här på forumet och har nyligen börjat titta på Anime / Manga. Och jag undrar om någon av er vet en Anime Serie i stil med Ikki Tousen ? Har sett alla 3 sesonger och älskar dom. + att jag börjat sett Queens Blade. Så om någon har några förslag om serier som är liknande så vore det underbart ;) MvH McDunk Tenjou tenge kan du nog ge dig an också ojoj detta blir bara bättre :D sett klart på alla dom förra förslagen nu. riktigt nöjd. Mera tips :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eriku Skrivet januari 19, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2010 Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om. Dragon half Comic Party hmm jag är inte så bra att komma på komedier så här på rak arm faktist :S Ska ta och kolla in Dragon half, Comic Party har jag sett. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet januari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2010 Någon som kan tipsa om en riktigt bra anime? :P Ja det är faktiskt det ända kravet, genre spelar mindre roll då jag ser på det mesta men hälst inte för mycket sci-fi eller mecha. Det viktiga är känslan när man ser på den, man ska liksom kunna sätta sig ner för att se ett avsnitt eller två så ser man 10 i rad ist för det är så bra att man knappt kan slita sig... Alla serier som är sådär ruskigt bra är välkommna tips, kolla dock hälst om det finns på min lista först så ni inte tipsar i onödan om sådant jag redan sätt. Och som sagt hälst inte för mycket sci-fi eller mecha men allt är välkommet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet januari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2010 Fem serier som jag hade svårt att slita mig ifrån: Eureka Seven Gungrave Honey and Clover Planetes Speed Grapher Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Båtsman Skrivet januari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2010 Sora no Otoshimono kunde jag knappt slita mig ifrån, grymt bra animé! Det är dock ganska synd att den är så kort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2010 Vad sägs om några till Kaiba Moyashimon Now and Then, Here and There Paradise Kiss Tengen Toppa Gurren Lagann Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2010 Det viktiga är känslan när man ser på den, man ska liksom kunna sätta sig ner för att se ett avsnitt eller två så ser man 10 i rad ist för det är så bra att man knappt kan slita sig... Nana! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet januari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2010 Missade jag det här för? Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om. Kyouran Kazoku Nikki kanske. Långt ifrån lika störd, men ändå någorlunda galenhetsfaktor i vissa avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg