Voffe Skrivet september 19, 2009 Anmäl Share Skrivet september 19, 2009 Ugh. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
arsenalz Skrivet september 19, 2009 Anmäl Share Skrivet september 19, 2009 Hejsan, Jag söker efter en anime som är lik one piece eller naruto.. finns det någon som har några tips? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet september 20, 2009 Anmäl Share Skrivet september 20, 2009 Tja, Bleach är ju ännu en utav alla mainstreamfans våta dröm <. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genesis Skrivet september 23, 2009 Anmäl Share Skrivet september 23, 2009 Hejsan söker lite mer anime.. i stilen som elfen lied, Please save my earth, och Haibane renmei:P allså Dramatiskt och endå bra och lite magi skulle va bra;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet september 23, 2009 Anmäl Share Skrivet september 23, 2009 Har haft min lilla paus nu när jag inte orkat se på animé, sisådär 2-3 månader. Nu börjar suget komma tillbaka, men inte riktigt hängt med vad som är nytt som kommit. Några tips? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet september 24, 2009 Anmäl Share Skrivet september 24, 2009 Har haft min lilla paus nu när jag inte orkat se på animé, sisådär 2-3 månader. Nu börjar suget komma tillbaka, men inte riktigt hängt med vad som är nytt som kommit. Några tips? Nu har jag inte riktigt koll på din smak, men testa canaan. I like. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 24, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet september 24, 2009 Testa Canaan som Ashaz sa. Sen rekommenderar jag Bakemonogatari och Spice and Wolf 2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet september 24, 2009 Anmäl Share Skrivet september 24, 2009 Alla 3 har jag börjat se, men inte slutfört (var innan min lilla paus inför skolstaren igen) Canaan totalälskar jag, så ska se klart den rätt snart. Bakemonogatari har jag bara sett första avsnittet än så länge, men tar itu med den efter Canaan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet september 24, 2009 Anmäl Share Skrivet september 24, 2009 Testa Canaan som Ashaz sa. Sen rekommenderar jag Bakemonogatari och Spice and Wolf 2. oj jäklar. Tack för påminnelsen /me skriver upp med spritpenna i pannan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xanan Skrivet september 26, 2009 Anmäl Share Skrivet september 26, 2009 Hey, läst igenom några sidor och rätt sent nu så orkar inte med dem andra 20 och tänkte säga vilka serier jag har sätt så ni får en blick på vad jag gillar och förhoppningsvis har ni något tips på serie att se =) Basilisk Blood+ Bleach Berserk Code Geass: Lelouch of the Rebellion Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2 Claymore Death Note Elfen Lied Full Metal Alchemist Full Metal Panic Full Metal Panic The Second Raid Full Metal Panic Fumoffu Gundam Seed Gundam Seed Destiny Hajime No Ippo Hajime no Ippo: New Challenger Hunter X Hunter Hunter X Hunter: Original Video Animation Hunter X Hunter - Greed Island Hunter X Hunter - Greed Island Finals Naruto Naruto Shippuuden Neon Genesis Evangelion Rurouni Kenshin Samurai Champloo Samurai Deeper Kyo serei no morbito Lovar det är nån jag glömmt fast rätt svårt å komma på nu.. Serier som jag har och ska påbörja snarast är Gungrave Ergo Proxy Mobile Suit Gundam 00 Season 1 och 2 Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto Black Lagoon Blade Of the Immortal Bounen No Xamdou Busou Renkin Cowboy Bebop Kurozuka Ni undrar säkert varför jag inte bara börjar kolla på dem jag redan har. Svaret är att en vecka så får man för mycket tid över så, BOOM så har man sätt alla serier man har och sitter och vill se mer NU, därför tycker jag det är bra att stacka upp med serier så man har. Just in case :) Tack på förhand PS: Kan VARMT rekommendera alla serier jag sätt so far, KICKASS! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet september 26, 2009 Anmäl Share Skrivet september 26, 2009 @Xanan: Först och främst välkommen (ser att du är ganska nytillkommen i vårt glada tillhåll), och näst främst är mitt standard svar till de flesta som vill ha ett tips på en serie att kolla på: Major Visst, du har inte sett så mycket sportrelaterat, men eftersom du verkar uppskatta typisk shounen kommer du efter att ha hafsat dig igenom hela denna underbara (och pågående) serie älska baseboll! Så se Major nu! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xanan Skrivet september 26, 2009 Anmäl Share Skrivet september 26, 2009 aa Major Verker vara jäkligt fet anime, blir fixa hem den. Tack så mycket =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genesis Skrivet september 29, 2009 Anmäl Share Skrivet september 29, 2009 Hejsan skulle vilja ha lite tips på anime, typ som ska likna Vampire knight, behöver dock inte vara om endast vampyrer kan handla om andra varelser tack :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xanan Skrivet september 29, 2009 Anmäl Share Skrivet september 29, 2009 Hejsan skulle vilja ha lite tips på anime, typ som ska likna Vampire knight, behöver dock inte vara om endast vampyrer kan handla om andra varelser tack :P Vampyr så äre Blood+ extremt bra, inte bara för vampyr liknande utan själva serien i stora hela är super, min första Anime att se åxå =) Sen finns det Claymore, inte vampyr direkt fast ändå, och jäkligt bra =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet september 29, 2009 Anmäl Share Skrivet september 29, 2009 Testa Tokko, D. Gray-man och Hellsing. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razer Skrivet oktober 1, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2009 Tja! Jag vill ha en anime med vargar i! Någon som har någon? Jag har sett de ''mest populära" redan, så om ni har någon som ligger lite i skuggan skulle jag uppskatta om ni delade med er till mig ;) När jag säger "med vargar i" menar jag inte att det ska vara huvudrollen, utan.. bara de är med, någonstans XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 1, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2009 Tja! Jag vill ha en anime med vargar i! Någon som har någon? Jag har sett de ''mest populära" redan, så om ni har någon som ligger lite i skuggan skulle jag uppskatta om ni delade med er till mig ;) När jag säger "med vargar i" menar jag inte att det ska vara huvudrollen, utan.. bara de är med, någonstans XD Chirins bjällra och En stormig natt. Jin-Roh: Vargbrigaden har lite vargtema (fast kanske inga faktiska vargar)... Åsså slåss huvudpersonen lite mot onda vargar i Solprinsen: Hols stora äventyr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genesis Skrivet oktober 4, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2009 Söker tips, igen något som liknar blood+ och så vill jag tacka den som tipsade mig om Blood:P ska kolla på Tokko och D-gray man men får inte va utan anime så därför frågar jag:P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet oktober 5, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2009 Trinity Blood, Black Blood Brothers och Tsukuyomi Moon Phase, är de tre jag kommer på för tillfället, som har vampyr-tema. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genesis Skrivet oktober 5, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2009 Hejsan igen :P jag letar efter något lite gladare som haibane renmei :P eftersom jag såg slutet på blood+ det var ganska sorgligt, behöver pigga upp mig me nått glatt:P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xanan Skrivet oktober 8, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2009 Full metal panic är hillarious :D "pooooony!! pooonnyyy!!" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sunder Skrivet oktober 14, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2009 Efter ett långt stopp i min animékarriär tänkte jag att det var dags att börja igen. Behöver lite tips. Jag söker serier som: En romantisk serie i stil med Toradora - kanske snäppet seriösare En slice of life serie i stil med Welcome to the NHK En okändare shounen serie i stil med, ja, vad ska vi ta? D.Gray Man eller något. Jag behöver också: Ett tips på någon aktuell ny bra serie. Oavsett stil. Sedan tänkte jag faktiskt att jag skulle börja våga se på mecha ändå. Så vart börjar man? (har inte sett en enda) Tack på förhand. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet oktober 14, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2009 En okändare shounen serie i stil med, ja, vad ska vi ta? D.Gray Man eller något. [...] Jag behöver också: Ett tips på någon aktuell ny bra serie. Oavsett stil. Fairy Tail skulle nog täcka båda de kraven: ny aktuell serie som är baserad på en relativt okänd (i skuggan av One Piece, Naruto och Bleach) shounen-serie. Sänds dessutom på Crunchyroll för medlemmar. Sedan tänkte jag faktiskt att jag skulle börja våga se på mecha ändå. Så vart börjar man? (har inte sett en enda) Tillåt mig bli den första att rekommendera Tengen Toppa Gurren Lagann. Tankeväckande historia med robotar som går på kämparglöd ger en adrenalinkick av sällan skådat slag. Många så-kallade "mechaserier" kretsar dock väldigt lite kring just maskinerna; Code Geass till exempel (rekommenderas för övrigt) innehåller storslagna strider mechor emellan, men huvudfokuset ligger på de politiska intrigerna och de existentiella frågorna. Robotarna är helt enkelt verktyg för att driva handlingen framåt, precis som svärd är magi i en fantasy-serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sunder Skrivet oktober 14, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2009 tack för snabbt svar. ska kolla upp alla dina tips. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet oktober 14, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2009 En bra serie = Fate/Stay Night Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg