Bareus Skrivet juli 25, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2009 Någon som kan ge några bra tips på anime-filmer så som Appleseed filmerna och Vexille med mycket skjutande? Tja Ghost in the Shell 1/2 har en hel del skjutande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PatrikB_82 Skrivet juli 25, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2009 Någon som kan ge några bra tips på anime-filmer så som Appleseed filmerna och Vexille med mycket skjutande? Tja Ghost in the Shell 1/2 har en hel del skjutande. Tackar för svaret. Har för mig att jag sett första Ghost in the Shell..... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet juli 25, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2009 Typ action genren med lite ecchi eller något liknande. Nån som har några förslag? Aika R-16 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juli 27, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2009 Vill ha tips på slice of life-anime. Gärna som handlar om barn. Tar också gärna emot tips på lugna serier jag kan kolla på för att "stressa ner". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet juli 27, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2009 Vill ha tips på slice of life-anime. Gärna som handlar om barn. Tar också gärna emot tips på lugna serier jag kan kolla på för att "stressa ner". Binbō Shimai Monogatari Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juli 27, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet juli 27, 2009 Vill ha tips på slice of life-anime. Gärna som handlar om barn. Tar också gärna emot tips på lugna serier jag kan kolla på för att "stressa ner". Aria Aria Aria Aria! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juli 27, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2009 Aria (!) Azumanga Daioh Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet juli 27, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2009 Vill ha tips på slice of life-anime. Gärna som handlar om barn. Tar också gärna emot tips på lugna serier jag kan kolla på för att "stressa ner". Aishiteruze Baby Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet juli 27, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2009 Om du inte redan sett den, så K-ON! Allt de gör är att koppla av i klubbrummet :) Jag är mer sugen på genom-ond anime. Lite trött på att det alltid kretsar kring den goda sidan. Tänk Death Note, typ. Jag älskade hur Light kunde mörda folk hur som helst, och hatade L. >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juli 28, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2009 Vill ha tips på slice of life-anime. Gärna som handlar om barn. Tar också gärna emot tips på lugna serier jag kan kolla på för att "stressa ner". Mumin. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet juli 31, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2009 Har lite brist på animé här. Finns det någon bra serie som började sändas detta år? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juli 31, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2009 ... bra serie som började sändas detta år? Bakemonogatari, Cross Game och Eden of the East är väl mina favoriter Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet augusti 1, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2009 Tackar. Det är några att kolla upp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeppan Skrivet augusti 2, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2009 Hejsan! Började nyligen titta en väldig massa på Anime! Mina krav är väl rätt enkla egentligen! Jag gillar effekter och kärleksdraman och mycket action! Det räcker med att endast 2 av dessa krav uppfylls så är jag nöjd! Det vore väldigt bra med serier som finns i HD format eller dilykt och alltså är någorlunda moderna(dvs inte 1980 talet osv) Serier & Filmer jag sett hittills och diggat är: Appleseed 1 Appleseed 2 Avatar: the last Airbender (alla 3 säsonger) Final Fantasy VII Advent Children Gunbuster Diebuster The movie Macross Zero Macross Frontier Resident.Evil.Degeneration Vexille Kollar just nu på Code Geass! Finns det några fler liknande? Vexille och Macross Frontier samt avatar var riktiga favoriter! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet augusti 2, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2009 Mina krav är väl rätt enkla egentligen! Jag gillar effekter och kärleksdraman och mycket action! Det räcker med att endast 2 av dessa krav uppfylls så är jag nöjd! Det är ungefär vad jag gillar. Så pröva dessa. Busou Renkin borde du gilla. En av mina favoriter. Heroic Age. Fate/Stay Night är ett måste. Eureka Seven likaså. Sen kanske Romeo x Juliet kan vara något? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkshuriken Skrivet augusti 6, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2009 kommer det komma nån slags uppföljare till to love ru förutom ova:n? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stubborn Skrivet augusti 8, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2009 Hejsan! Såg just igenom Gundam 00, och har innan det kikat igenom Gundam SEED och Gundam SEED Destiny. Undrar om någon har något bra tips på nyare mecha anime serier? Gärna något i still med just Gundam-universumet. (Att påpeka, fastnade inte direkt för varken Robotech eller Neon Genesis ;) ) Tacksam för svar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 8, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2009 Hejsan! Såg just igenom Gundam 00, och har innan det kikat igenom Gundam SEED och Gundam SEED Destiny. Undrar om någon har något bra tips på nyare mecha anime serier? Gärna något i still med just Gundam-universumet. (Att påpeka, fastnade inte direkt för varken Robotech eller Neon Genesis ;) ) Tacksam för svar! Gundam 00, eller snarare Gundam 00 säsong 2 är den nyaste Gundam-serien, så där finns inget nyare ;) Men du kan ju ta en titt på Code Geass och Code Geass R2 (säsong 2). Samma studio som gjort Gundam. Dock ett helt annat team, men visst känner man igen sig lite på atmosfären. Eureka Seven är också en form av mechaserie, även om den skiljer sig ganska mycket från det traditionella stuket. Men där har du häftiga fighter och en av animevärldens bästa karaktärsutvecklingar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stubborn Skrivet augusti 8, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2009 Hejsan! Såg just igenom Gundam 00, och har innan det kikat igenom Gundam SEED och Gundam SEED Destiny. Undrar om någon har något bra tips på nyare mecha anime serier? Gärna något i still med just Gundam-universumet. (Att påpeka, fastnade inte direkt för varken Robotech eller Neon Genesis ;) ) Tacksam för svar! Gundam 00, eller snarare Gundam 00 säsong 2 är den nyaste Gundam-serien, så där finns inget nyare ;) Men du kan ju ta en titt på Code Geass och Code Geass R2 (säsong 2). Samma studio som gjort Gundam. Dock ett helt annat team, men visst känner man igen sig lite på atmosfären. Eureka Seven är också en form av mechaserie, även om den skiljer sig ganska mycket från det traditionella stuket. Men där har du häftiga fighter och en av animevärldens bästa karaktärsutvecklingar. Då ska jag ta och kika på det :) Tackar för svaret! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stubborn Skrivet augusti 9, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2009 Flaskis! Sitter just och ser på Eureka Seven serien och filmen. Storyn är riktigt bra, och det är tuffa karaktärer. Bra tips :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 9, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2009 Flaskis! Sitter just och ser på Eureka Seven serien och filmen. Storyn är riktigt bra, och det är tuffa karaktärer. Bra tips :) Härligt :) Sen bör du se serien först. Filmen kom nyligen och är egentligen en alternativ värld (Jag fattar inte hur denna fakta kan ses som en spoiler, som vissa antyder). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet augusti 9, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2009 Hej jag söker en ganska ny mecha serie som endast utspelar sig på jorden. jag har redan sett code geass Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet augusti 9, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2009 Hej jag söker en ganska ny mecha serie som endast utspelar sig på jorden. jag har redan sett code geass Full Metal Panic! borde vara en ren självklarhet, risken finns att du redan sett den dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet augusti 9, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2009 Hej jag söker en ganska ny mecha serie som endast utspelar sig på jorden. jag har redan sett code geass Japp, jag tipsar liksom Voffe om Full Metal Panic!. Följ länken för att få lite mer kött på benen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet augusti 9, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2009 Hej jag söker en ganska ny mecha serie som endast utspelar sig på jorden. jag har redan sett code geass En av mina favoriter är RahXephon. Kommer dock inte ihåg om den bara utspelar sig på jorden. Godannar finns också. Fast hur menar du att det bara utspelar sig på jorden? Inga monster eller liknande? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg