Minatoku Skrivet december 7, 2011 Anmäl Share Skrivet december 7, 2011 Hejsan, Jag tänkte att jag borde fråga här, jag hoppas att jag inte bryter mot några forumregler nu... Företaget jag jobbar för (i Tokyo) söker efter en MySQL databastekniker. Vi har haft jättesvårt att hitta duktiga kandidater, så min chef frågade om jag kan fråga runt lite... : / Om du är allmänt duktig på MySQL och datorer, och gärna skulle vilja flytta till Japan, PM:a mig? Det är inte ett japanskt företag, så språkkunskaper i japanska behövs inte. Högskoleexamen eller liknande krävs för "engineering" arbetsvisum däremot. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 7, 2011 Anmäl Share Skrivet december 7, 2011 Det är sådana här lägen man önskar att man hade bättre koll på databaser, och inte hade 1.5 år kvar på utbildningen :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet december 7, 2011 Anmäl Share Skrivet december 7, 2011 Eller att man gjorde klart sin examen ;( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet december 7, 2011 Anmäl Share Skrivet december 7, 2011 Hejsan, Jag tänkte att jag borde fråga här, jag hoppas att jag inte bryter mot några forumregler nu... Företaget jag jobbar för (i Tokyo) söker efter en MySQL databastekniker. Vi har haft jättesvårt att hitta duktiga kandidater, så min chef frågade om jag kan fråga runt lite... : / Om du är allmänt duktig på MySQL och datorer, och gärna skulle vilja flytta till Japan, PM:a mig? Det är inte ett japanskt företag, så språkkunskaper i japanska behövs inte. Högskoleexamen eller liknande krävs för "engineering" arbetsvisum däremot. Alltså, när du säger "allmänt duktig på MySQL och datorer" i en mening och "databastekniker" i en annan så blir jag lite förvirrad. Är ni ute efter en DBA som kan tweaka obskyra inställningar i Linux-kerneln och/eller InnoDB så att man får 25% bättre performance, eller bara nån som kan skriva måttligt komplexa queries? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Minatoku Skrivet december 8, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet december 8, 2011 Alltså, när du säger "allmänt duktig på MySQL och datorer" i en mening och "databastekniker" i en annan så blir jag lite förvirrad. Är ni ute efter en DBA som kan tweaka obskyra inställningar i Linux-kerneln och/eller InnoDB så att man får 25% bättre performance, eller bara nån som kan skriva måttligt komplexa queries? Nja, inte så mycket Linux-kernel tweakning kanske, men typ en DBA som kan konfigurera och optimera InnoDB om det skulle behövas. Det är en del administration (sköta konton och accesskontroll), en del nya projekt (installera nya databaser, sätta up replikering, backup och sånt), en del jobba med utvecklare för att göra deras program mer effektiva mot databasen och en del skriva måttligt komplexa queries (eller skälla på folk som inte förstår vad man ska ha primärnycklar till). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg