soleher Skrivet november 19, 2011 Anmäl Share Skrivet november 19, 2011 Hej alla glada! Jag ska besöka det bästa landet i världen två veckor i april nästa år. Ge mig tips på vad jag ska se och göra under tiden jag är där! Mvh Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet november 19, 2011 Anmäl Share Skrivet november 19, 2011 Vilka delar av landet tänkte du besöka? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet november 20, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet november 20, 2011 Jag har inte planerat det ännu. Ska ju bara vara där i två veckor och turista runt. Jag vill försöka hinna med så mycket man kan se och göra som möjligt på den tiden. Så överös mig nu med tips om saker man kan se och göra i Japan! Skulle även vilja ha tips på hotell och vandrarhem som är bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 20, 2011 Anmäl Share Skrivet november 20, 2011 Hälsa på Gogo i Tokyo och Gravskopan i Osaka och hälsa från oss! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet november 20, 2011 Anmäl Share Skrivet november 20, 2011 Rekommenderar: Antar att du flyger till och från Tokyo, så: En halv vecka i Tokyo - en vecka med JR pass - en halv vecka i Tokyo. Med JR passet kan du åka till några av de där "obligatoriska" sevärdheterna i Kyoto, Nara, Osaka, Hiroshima, osv. Fast om du är känner dig väldigt nördig så kan du skippa det och köra på två veckor i Tokyo. Första gången jag åkte var jag en och en halv månad i Tokyo (och Yokohama). Blev mycket shopping i Akihabara Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet november 20, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet november 20, 2011 Sceleris skrev den 20 november 2011 - 13:23: Hälsa på Gogo i Tokyo och Gravskopan i Osaka och hälsa från oss! Det ska jag försöka göra. Går det att få tag på dom så dom vet att man kommer och hälsar på? :P Besöker dom IRC fortfarande? Ska även passa på att hälsa på Timotei när jag ändå är där. Tack för tipset riyu! Ska kolla upp lite mer up JR pass. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 20, 2011 Anmäl Share Skrivet november 20, 2011 Jaså, Timotei är där? Vad gör han då, pluggar? För att ta kontakt kan du ju prova forummeddelande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet november 21, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet november 21, 2011 Han ska dit i januari. Vet inte hur länge han stannar eller vad han gör, men han skulle vara där i april sa han. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet november 23, 2011 Anmäl Share Skrivet november 23, 2011 Jag skulle hellre lägga tågkortspengarna på något annat, som mat och shopping. Man kan röra sig en livstid i Tokyo utan att få slut på platser att upptäcka, och om man vill leka charterturist finns det gott om sightseeing att nå via lokaltrafiken. För mig som varit där förut skulle målet med ett Tokyobesök vara, för att låna de f d tyska ockupationssoldaternas ord i norska gästböcker, "gjense kjente trakter", som stationen där jag bytte tåg, "pissrännan" i Shinjuku och mitt stamfik. Vet inte hur kul det skulle vara för andra turister. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg