Populärt inlägg Hikari no Hohenheim Skrivet oktober 12, 2011 Populärt inlägg Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2011 Där hände det! Inläggsräknaren slog över från tresiffrig till fyrsiffrig! Det har tagit drygt fem och ett halft år, men på något vis har jag nått upp till tusen inlägg på detta galna forum. Mycket har hänt under denna tid; otaliga trådar har startats och dött, medlemmar har kommit och gått, och det är inte utan att man blir nostalgisk. Jag minns när jag bara var en timid lurkare, en ensam gymnasiestudent på jakt efter likasinnade. Jag minns när jag postade mitt första inlägg i Presentationstråden, och när jag med ungdomlig glädje skröt över mina första tripper till SF-bokhandeln. Jag minns användare som DB och Orrin, vars kunskap om visuella romaner fångade mitt intresse för det udda mediet. Jag minns JockeII, förmodligen av av de mest aktiva medlemmarna tills han slutade, som trots stundtals krockande åsikter var en trevlig prick att göras med på forumet. Jag minns när Volbla precis hade registrerat sig, hur han snabbt körde om mig och blev en av de stora forumpostarna vi känner idag. Jag minns flaskis, som trots våra olika syner på moe-genren var (är? har inte sett honom på evigheter) en mycket respektabel skribent och medlem. Och Sceleris förstås, som lika mycket nu som då är den mest monolitiska medlemmen och den som många av oss förmodligen mest associerar med anime.se. Att lista alla människor och händelser som berört mig på forumet skulle ta hela natten, och det säger inte lite om communityns påverkan. Bara under de korta perioder då anime.se har varit nere inser jag hur beroende jag egentligen är av sidan. Det har varit min startsida sedan jag fick en egen dator att surfa på, och alltid när jag vill få något sagt har jag gått hit för att dumpa mitt nonsens på er. Många andra har betydligt fler poster än jag, ofta på kortare tid dessutom; min specialitet har istället varit de långa inläggen, tre paragrafer plus, där jag klämmer in allt jag vill säga utan hänsyn till om folk orkar läsa eller inte. Minns ni när jag spydde galla om uttrycket att skaffa ett liv? Eller diskussionen om översättning? Eller vad sägs som mitt lilla galenskapsprojekt i Lucky Star-tråden? Jag blir lätt uppslukad i skrivandet, får känslan att jag måste uttrycka mig så bra jag bara kan innan det får läsas av andra, och det på gott och ont. Jag kan bara hoppas att det har lockat fler diskussioner än det har skrämt bort. Att skapa en ny tråd för att fira mitt eget tusende inlägg kan tyckas aningen egotrippat, men jag tyckte det förtjänade bättre än att hamna i Onödig Fakta-tråden. För det är sannerligen ingen onödig fakta anime.se är det bästa svenska nörd-communityn på nätet just nu, och jag skulle aldrig orkat skriva ett tusen inlägg om inte för den härliga atmosfären ni alla bidragit till. Så tack för fem och ett halvt underbara år med anime.se, och jag hoppas se sidan växa lika länge till och vidare. 6 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet oktober 12, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2011 Skål! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 12, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2011 Grattis, grattis, och gott att Anime.se brinner i ditt hjärta, för även din frånvaro märks ska du veta! Mycket kul att höra uppskattande ord, och jag hoppas att alla är med oss när vi ska försöka med mer communitybyggande i framtiden. Skål! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet oktober 16, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2011 Man får ta och gratulera! Själv är en en asocial person som hellre läser vad andra skriver istället för att skriva, så det är sällan min inläggsräknare når några högre siffror. Men 1000 inlägg verkligen starkt jobbat. Stort grattis! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg