Yrat Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 skulle det finnas någon Disney film som blir en animefilm? Jag meanr, varför inte Snövit? :D Vad tro ni? Vilka filmer skulle passa tro? Ändrade topic /Linus Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RasMuX Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Höh...? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JewnaS Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Kalle Anka skulle nog se ganska kul ut.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 20, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Kalle Anka skulle nog se ganska kul ut.. Det säger ju alla, men inge film som typ "Askungen" bara för att skratta ihjäl sig :D . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Kalle Anka skulle nog se ganska kul ut.. Det säger ju alla, men inge film som typ "Askungen" bara för att skratta ihjäl sig :D . Varför skulle man skratta ihjäl sig åt en animeversion av Askungen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 20, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Kalle Anka skulle nog se ganska kul ut.. Det säger ju alla, men inge film som typ "Askungen" bara för att skratta ihjäl sig :D . Varför skulle man skratta ihjäl sig åt en animeversion av Askungen? jamen för att Askungen är inte direkt roligt att se, därför blir de ännu roligare att se dne på anime :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 undrar jag hur kalle anka skulle se ut med i manga form...heh... XD ....HAHAHAHAHA!!! skulle ju seut som som en....vet inte men kul skulle det vara !!! ............................. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 tja varför inte.. Monsters inc kanske.. nä men jag vet inte.. nån rolig film kanske. ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 tja varför inte.. Monsters inc kanske.. nä men jag vet inte.. nån rolig film kanske. ) Monsters Inc. är förövrigt baserad på en manga av Yamafuji Hiromi. Ingen direkt poäng med detta, ville bara klargöra att 'Monsters Inc.' inte är 'skapat' av Disney/Pixar (jo, filmen men ni förstår poängen). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Micke och Molle så klart eftersom den är lite allvarligare. Den bästa "Disney filmen" jag sett helt klart. Blir svårt att slå de svenska låtarna som "Adjö är ej för alltid" och "Bästisar". I min fantasiversion tecknar Ghiblistudion, Susumu Hirasawa komponerar musik och Megumi Hayashibara sjunger. Det är ju en garanterad hit, hoppas nån inflytelserik person läser det här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 låter rätt skoj hihihihi XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Spirited Away är ju rätt så lik Disneys Alice i Underlandet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Lejonkungen är ju ganska lik Tezukas Kimba och Atlantis är lik Nadia. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Miyazaki-san får gärna göra en remake på 'Oliver & Gänget'.. "Jag har storstadskontroll.." Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 20, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Den dag Miyazaki gör en animerad musikal så går jag och hänger mig... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet augusti 21, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2004 Den dag Miyazaki gör en animerad musikal så går jag och hänger mig... Inte jag. Han skulle antagligen göra den på ett riktigt bra, genomtänkt sätt som man inte visste fanns. Musikscenen i Mimi wo sumaseba/Om du lyssnar noga - inte "ren" Miyazaki, men han hade mycket med den att göra - påminner mig faktiskt om dvärgarnas joddelsång i Snövit. Samma härliga känsla av en avslappnad stund musik bland vänner, som man gärna själv skulle vara med i. För övrigt tycker jag att Askungen inte alls är någon dålig film... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet augusti 21, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2004 Själv ser jag då inget roligt med saken skulle bara vara rätt läskigt om tex Kalle blev anime... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Musikscenen i Mimi wo sumaseba/Om du lyssnar noga - inte "ren" Miyazaki, men han hade mycket med den att göra - Inte ren Miyazaki? Han regisserade den förvisso inte, men han skötte screenplay, storyboarden, och producerade den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Musikscenen i Mimi wo sumaseba/Om du lyssnar noga - inte "ren" Miyazaki, men han hade mycket med den att göra - Inte ren Miyazaki? Han regisserade den förvisso inte, men han skötte screenplay, storyboarden, och producerade den. Jag vet. "Ren" var nog inte rätt ord, men det kändes inte het rätt att peka på den filmen som exempel på hur Miyazaki gör utan att först kvalificera ordvalet på något sätt. "Inte helt och hållet Miyazaki" borde jag kanske ha skrivit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 Den dag Miyazaki gör en animerad musikal så går jag och hänger mig... Missförstå mig rätt Mustachio-san, självklart med miyazaki's egen prägel på det.. Sen så har ju några av hans(deras) filmer en del sångmoment.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 22, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2004 En sång här och där som ingår i handlingen som i t ex Porco Rosso och Whisper of the Heart är det absolut inget fel på. Det är när skurken hoppar upp på ett bord och sjunger fram sina hemska planer med en doakör av sidekicks i bakgrunden samt en komplett och genomtänkt scenografi som måste tagit honom ett halvår att förbereda, det är sånt jag inte gillar. Avskyn mot musikaler har nog gått i arv då min moder hatar dem tillochmed mer än vad jag gör :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Nej, jag är ingen vän av det gängse Disney-formatet heller, förkonstlat och stelnat som det har blivit. Men jag är inte säker på om de har förgiftat genren tecknad musikal såpass att det inte går att rädda (förutom vad gäller rena parodier som South Park-filmen). Kanske har de det, kanske inte. Men jag är nu rätt trallig och avskyr inte alls alla musikaler. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sussuke Skrivet augusti 24, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2004 Tetsuya Nomura har ju designat Kalle Anika och Långben i Spelet Kingdom Hearts till ps2. Där är de ju iallafall i en värld av mangainspereade karaktärer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg