Moontoon Skrivet augusti 23, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2011 Dum som jag är så råkade jag radera några foton från min digitalkamera. Undrar om någon känner till ett bra program som kan rädda filerna åt mig? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet augusti 23, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2011 Jag använde http://www.piriform.com/recuva när jag skulle rädda bilder, finns ett antal andra program som även kan göra det, men Recuva räckte för min del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet augusti 23, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2011 Jag använde http://www.piriform.com/recuva när jag skulle rädda bilder, finns ett antal andra program som även kan göra det, men Recuva räckte för min del. Det funkade ^.^ Tack så mycket! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet augusti 23, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2011 I Dos finns kommandot UNDELETE för att rädda borttagna filer. Jag har för mig att Microsoft tog bort kommandot från MS-Dos 7.0 (Windows 95) eller något i den stilen, så det finns nog ingen Microsoft-variant av programmet som kan läsa moderna partitioner, men kommandot verkar finnas kvar i Freedos om någon skulle behöva ett sådant kommando. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
A-lan Skrivet augusti 23, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2011 Anonym2: Undelete är gammalt. Även om man lyckas få det att fungera på en modern dator, så är det inte säkert att den är kapabel till att få tillbaks filer från moderna filsystem (det var gjort för FAT16 och nuförtiden så brukar det vara FAT32 eller NTFS ...eller möjligen något helt annat, för vissa saker). Det är mycket bättre att bara köra med ett modernt program, som dessutom är mycket effektivare, och kan få tillbaks saker som undelete aldrig kunde. Inte för att det spelar någon roll i det här fallet, då filerna uppenbarligen redan återhämtats. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg