A-lan Skrivet mars 8, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2012 Det har vart för länge, sen jag kollade vad för nya bilder du kan ha ritat. The Last Unicorn? Som i den tecknade filmen av samma namn, som jag råkade se (tyskdubbad) en gång? (och senare fick syn på, och köpte, på SF bokhandeln) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet mars 9, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet mars 9, 2012 Det har vart för länge, sen jag kollade vad för nya bilder du kan ha ritat. The Last Unicorn? Som i den tecknade filmen av samma namn, som jag råkade se (tyskdubbad) en gång? (och senare fick syn på, och köpte, på SF bokhandeln) Jajamen :) Jag vill så gärna se den svenska versionen igen. Nedrans pappa som bandade över den med fotbollsmatcher... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 24, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet maj 24, 2012 Ny bild: 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet maj 24, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2012 Vackert! Hur lång tid brukar det ta att göra en bild, med färgläggning och allt? 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 24, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet maj 24, 2012 Vackert! Hur lång tid brukar det ta att göra en bild, med färgläggning och allt? Tack! Det är olika. Jag har svårt att sitta länge i sträck, men 2-3 dagar kanske. Om jag är flitig. Jag är ganska långsam, haha. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
A-lan Skrivet maj 29, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2012 Väldigt fint, som alltid :) Lite kritik: Vänster hand tycker man i den situationen skulle greppa höger hand, vilket den inte ser ut att göra. Den bara ligger på den, helt avslappnad. Sen undrar jag vart vänster tummen fått plats (sen så vet jag inte riktigt hur lillfingret skulle kunna vara böjt sådär, och till en mindre grad lång och ringfingret, men det är mindre problem). ...och vilket finger (?) är det som sticker ut bakom den högsta (i bilden) knogen i vänster pekfinger? Jag får även en känsla av att något är lite fel, som jag dock inte kan sätta fingret på. Kanske är det att ansiktet känns lite platt? Den har inte riktigt samma känsla av djup, som du lyckats få till på kroppen och håret. Det känns lite skumt med att irisarna nästan helt fyller upp ögonen, men jag vet iofs inte om det är en brist, eller ej. ...och som (näst intill) alltid när jag ger kritik på bilder: Jag önskar att jag kunde rita ens en bråkdel så väl ^_^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Venoz Skrivet maj 29, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2012 Blev verkligen förvånad när jag såg den bilden, jag kom ihåg att du ritade bra.. men den är ju fan fantastisk! Suveränt bra ritad, jag är ledsen att jag inte kan komma med någon vidare kritik, men lycka till med övriga bilder, du ritar riktigt bra! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 29, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet maj 29, 2012 Blev verkligen förvånad när jag såg den bilden, jag kom ihåg att du ritade bra.. men den är ju fan fantastisk! Suveränt bra ritad, jag är ledsen att jag inte kan komma med någon vidare kritik, men lycka till med övriga bilder, du ritar riktigt bra! Nawww tack <3 Vad snäll du är. Jag tycker själv jag har gjort framsteg på sistonde. A-lan - Tack för kritiken! Anatomin är något jag har problem med, haha. Jag övar på ;) Och när det gäller ögonen så brukar jag prova lite olika lösningar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
A-lan Skrivet maj 29, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2012 Och när det gäller ögonen så brukar jag prova lite olika lösningar. Det är alltid bra att pröva olika sätt, för att se hur det blir. Just så som det är i de där ögonen vet jag, som sagt, inte om det ser bra eller dåligt ut. Bara att det är ovanligt. Nu när jag tittar närmare, så verkar iofs ögonbrynen på tok för högt upp också. Jag antar att de där strecken där uppe är ögonbrynen. Annars så har hon inga alls. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 30, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet maj 30, 2012 Det är alltid bra att pröva olika sätt, för att se hur det blir. Just så som det är i de där ögonen vet jag, som sagt, inte om det ser bra eller dåligt ut. Bara att det är ovanligt. Nu när jag tittar närmare, så verkar iofs ögonbrynen på tok för högt upp också. Jag antar att de där strecken där uppe är ögonbrynen. Annars så har hon inga alls. Stämmer :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet juni 22, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet juni 22, 2012 Ny bild :3 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Schiffer Skrivet juli 20, 2012 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2012 Väldigt fina bilder! Jag tar nog och länkar mina också senare så får ni se mina Men tycker du ska vara stolt, De var värdigt bra! Vilket eller vilka program använder du? 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet juli 21, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet juli 21, 2012 Tack! Jag använder SAI och Photoshop 7.0 Skulle vara roligt om du la upp dina bilder också :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet juli 21, 2012 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2012 Jag vill kunna måla lika bra som du gör! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet juli 23, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet juli 23, 2012 Aww :3 Målar du nåt alls? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet juli 23, 2012 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2012 Aww :3 Målar du nåt alls? Aww :3 Målar du nåt alls? Jag gjorde, men det var väldigt kortvarigt och för ungefär 6 år sedan. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet juli 26, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet juli 26, 2012 Jag förstår :3 Hoppas du får lust igen nån dag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 10, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet maj 10, 2013 Lite nytt.... 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 12, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet maj 12, 2013 La till en mantel till Tussilago's design eftersom det kändes som det fattades nåt. Har fortfarande inte bestämt färg, men blått är rätt ok kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet maj 21, 2013 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2013 Herman Hedning, den serien hade jag nästan glömt bort! Tjusigt! Vad är det för material du gör figurerna i? 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 25, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet maj 25, 2013 Herman Hedning, den serien hade jag nästan glömt bort! Tjusigt! Vad är det för material du gör figurerna i? Tack! Det är Super Sculpey :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 29, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet maj 29, 2013 Porträtt av mig själv i Tales-skit stil till NamcoBandais Tales skit tävling :3 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akane-chan Skrivet juni 22, 2013 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2013 Woooow, älskar dina bilder~ Ingen vidare på kritik dock menmen>__> Men kan verkligen säga att jag älskar färgerna~<3 Har själv ritplatta, Photoshop och har prövat SAI så jag vet hur svårt det är att rita;___; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet juni 25, 2013 Författare Anmäl Share Skrivet juni 25, 2013 Glad att du gillar dem :D Vad har du för ritplatta? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akane-chan Skrivet juni 25, 2013 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2013 Wacom Bamboo nåt... Den är skitbra men har så svårt för digitala saker xD Men lineart traditionellt och förg digitalt går ihop iallafall~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg