Sierra Skrivet juli 6, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2011 Jag är ute efter vissa delar av den underbara Candy Candy serien som tyvärr finns bara på VHS i svenskt tal. Jag har lyckats samla ihop hälften av serien hittills men det har inte gått så bra som ni kan se. Är villig att betala stort sett vad som helst; speciellt för Candy Candy! Om det är någon här på forumet som har någon av delarna kontakta mig snarast! SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA! (OBS: Även om jag inte är så aktiv på forumet, kollar jag denna tråd regelbundet!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juli 6, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2011 Rai - Grottpojken har jag dessvärre inte, men Discshop har delarna 1-4 på DVD: http://www.discshop.se/search.php?q=rai+grottpojken Megastore.se har del 5 på DVD: http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=972549&source=1900 ...och del 6 verkar bara finnas hos någon suspekt (?) Internetbutik som kallas "Handelshuset.se": http://www.handelshuset.se/ Ginza verkar ha samlingsboxen i sortimentet. Dock ej i lager så risken för att den är utsåld finns väl: http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?identifier=310594&ref=prisjakt Hoppas det hjälper! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sierra Skrivet juli 6, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet juli 6, 2011 Tack för tipsen men har redan kollat igenom alla "kända" online butiker som säljer serien. Webhallen har bättre priset på Rai Grottpojken än Discshop men tycks bara finnas del 1-4 överallt förutom Megastore som istället BARA har del 5 och inte del 6. Samlingsboxen har funnits hos Discshop och Ginza men har på båda ställena utgått i sortimentet. Men men, slår nog till så att jag får i alla fall del 1-5 och försöker hitta del 6 på t.ex. Tradera. Du råkar inte ha någon del av Candy Candy serien? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juli 7, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2011 Du råkar inte ha någon del av Candy Candy serien? Dessvärre inte. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sierra Skrivet juli 9, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2011 Dessvärre inte. :/ Awww, okej. Får fortsätta leta vidare då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
guruguru Skrivet juli 9, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2011 Ordbilder Media har kvar ett fåtal ex av Rai grottpojk dvd-boxen. (1-6) Om du är intresserad kan du gå till ordbilders hemsida: www.ordbilder.se Ordbilder har ingen webbshop och brukar i stort sett bara sälja dvd:er på mässor men om du går in på kontaktuppgifterna och skriver till ordbilder om att du vill köpa dvd-boxen går det nog att ordna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juli 10, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2011 http://www.anime.se/forum/index.php?/topic/4874-saljes-vhs-orginal-sandybell-candy-candy-mm/page__pid__133739#entry133739 Gammal tråd angående Candy Candy, men värt att pröva! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sierra Skrivet juli 13, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet juli 13, 2011 @guruguru: Jag har redan fått tag på hela Rai serien men tack för tipset! :) @Genma: Är i kontakt med denna medlem men Candy Candy serien var tyvärr redan såld. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
freij Skrivet april 7, 2021 Anmäl Share Skrivet april 7, 2021 Den 2011-07-06 vid 15:15 sa Sierra: Jag är ute efter vissa delar av den underbara Candy Candy serien som tyvärr finns bara på VHS i svenskt tal. Jag har lyckats samla ihop hälften av serien hittills men det har inte gått så bra som ni kan se. Är villig att betala stort sett vad som helst; speciellt för Candy Candy! Om det är någon här på forumet som har någon av delarna kontakta mig snarast! SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA! (OBS: Även om jag inte är så aktiv på forumet, kollar jag denna tråd regelbundet!) Hej! Har du fått tag i candy candy filmerna? Jag söker också febrilt! Har du dem digitala kanske? Jenny Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MissFille Skrivet december 14, 2023 Anmäl Share Skrivet december 14, 2023 Hej, Vet inte om ni söker ännu, men jag har alla 10 VHSer (+ special avsnittet) för denna fantastiska anime, och håller för närvarande på att digitalisera allihop. Kvalitén är inte alltid perfekt, men helt klart sevärt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jennie82 Skrivet mars 7 Anmäl Share Skrivet mars 7 Den 2023-12-19 vid 20:16 sa MissFille: Jag har alla avsnitt/delar (10 st) som sändes på svenska + specialen digitaliserade. Första delen har sådär videokvalité men jag väntar på en ny VHS av den delen som jag hoppas kanske är bättre. Säg till ifall ni fortfarande letar :) Hej! Jag letar också febrilt :) Hej! Jag letar efter alla avsnitt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kajsa Skrivet maj 1 Anmäl Share Skrivet maj 1 Hej jag vill jättegärna super gärna få tag i filmerna candy candy och få en tillbaka blick till barndomen och 80 talet. Snälla hör av dig till mig på min mall v_kajsa_v@hotmail.com Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MABO Skrivet september 25 Anmäl Share Skrivet september 25 HEJ, jag skulle så så såååå gärna vilja köpa dessa av dig om de fortfarande finns. Återkom gärna, har letat land och rike runt i åratal! Tack på förhand. Den 2023-12-14 vid 19:36 sa MissFille: Hej, Vet inte om ni söker ännu, men jag har alla 10 VHSer (+ special avsnittet) för denna fantastiska anime, och håller för närvarande på att digitalisera allihop. Kvalitén är inte alltid perfekt, men helt klart sevärt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg