Bushi Skrivet maj 29, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2011 Jag har funderat lite kring detta och undrar om det finns något för en sådan tjänst? Det jag tänker mig är att göra en tjänst i form av en prenumeration där man inhandlar engelsk översatt manga och distribuerar till kunder för ett pris så pass nära inköpspriset som möjligt (då jag inte direkt tänker försörja mig på detta... Samt att man själv kan införskaffa saker för sig själv mycket, mycket billigare. ), valet av serien ska vara upp till kunden att välja så länge den leverantör jag har den i sitt utbud och att det är en pågående serie. Priset på denna tjänst ska då gå på: Antalet serier* + frakt. * För att lättare uppnå minimum ordern borde gränsen gå vid minst två serier. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 29, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2011 SF-bokhandeln har väl något i den stilen. Såatteh, du har tänkt starta en liten firma för det? Lycka till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet maj 30, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2011 Jag vet inte om det är vad du söker, men även Seriezonen i Uppsala säljer manga på postorder om man vill, och de kan nog ta in det mesta som är släppt i Sverige och USA. http://seriezonen.nu/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet maj 31, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2011 Vet inte riktigt om det är följande som du efterfrågar. Seriebörsen i Linköping erbjuder en en prenumerationstjänst som även omfattar Manga. Även Staffars i Sthlm. Samt även Alvglans om jag inte misstar mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bushi Skrivet juni 1, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet juni 1, 2011 Från min sida är det i nuläget enbart spekulationer, det är för många faktorer som måste undersökas innan något ska kunna påbörjas (t ex. priset per manga, frakt, skatter, lagstiftningar, logistik osv.) någon gång snart. Jag tackar er för länkarna då de ger mig en lite bättre insyn på hur marknaden ser ut just omkring detta, samt att det börja fylla i svar på frågor såsom intresse från konsumenternas sida. Hjälpen uppskattas! :) Något jag borde passa på att fråga; tror ni att det finns något intresse för denna sortens tjänst? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juni 2, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2011 I förlängningen är ju de vanliga bevakningslistorna på Adlibris och Bokus detta, fast man är tvungen att lägga beställningen själv. I teorin skulle ju någon helt enkelt kunna åta sig uppgiften att kort och gott bevaka böckerna på nyss nämnda sajter, och sedan beställa dom åt de som vill ha böckerna och betalat i förväg. Således löser man problemen med logistik och alltsammans, förutsatt att personen som åtar sig uppgiften går att lita på. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg