PPia Skrivet maj 26, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2011 Hej, jag kom på en ide om att utöka min spellista med en del låtar som lär ut japanska, kanske lär man sig lättare då. Hur som helst, jag har hittat de flesta låtar jag sökt efter utom en. Texten går såhär: ashita wa watashi no tanjoubi [nee nee, ashita wa nan no hi?] [ee, ashita?] [ashita wa, watashi no tanjoubi.] [omedetou.] [arigatou.] tsuitachi futsuka mikka yokka itsuka muika nanoka youka kokonoka tooka *repetera* juuyokka juukunichi ashita wa watashi no tanjoubi juuyokka juukunichi hatsuka wa watashi no tanjoubi *repetera* あしたはわたしのたんじょう日 「ねえねえ、あしたはなんの日?」 「えっ、あした?」 「あしたは、わたしのたんじょう日。」 「おめでとう。」 「ありがとう。」 1日 (ついたち) 2日 (ふつか) 3日 (みっか) 4日 (よっか) 5日 (いつか) 6日 (むいか) 7日 (なのか) 8日 (ようか) 9日 (ここのか) 10日 (とおか) ** 14日 (じゅうよっか) 19日 (じゅうくにち) あしたは、わたしのたんじょう日 14日 (じゅうよっか) 19日 (じゅうくにち) 20日 (はつか) は わたしのたんじょう日 ** Nån som känner igen den låten eller vet var den kommer ifrån? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg