sangofanett Skrivet april 5, 2011 Anmäl Share Skrivet april 5, 2011 Vad är det svenska ordet för sogi? Är med i typ alla anime serier jag vet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Semonthy Skrivet april 5, 2011 Anmäl Share Skrivet april 5, 2011 Vad är det svenska ordet för sogi? Är med i typ alla anime serier jag vet. Tänker du på 'sugoi', kanske? すごい = sugoi = fantastiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet april 5, 2011 Anmäl Share Skrivet april 5, 2011 Sugoi översätts närmast med "häftigt", båda orden uttrycker från början något rätt hemskt, som en häftig brandsvåda, men är på ungdomsspråk ett rent förstärkningsord. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sangofanett Skrivet april 11, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet april 11, 2011 Jag tror att det heter så Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg