Saya Skrivet februari 14, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2011 Nästan fem år har gått sedan den förra tråden skrevs så det är dags för en uppdatering. Föreslå gärna fler sidor men ha reglerna i åtanke och fundera på huruvida det finns bättre sidor med samma funktion i listan.NyheterAnime NationAnime News NetworkMyAnimeList NewsInformationAnime-PlanetGenshikenMyAnimeList DatabaseBildere-shuushuSafebooruÖvrigtCrunchyroll - Laglig strömmande anime. (För mer strömmande anime, se denna tråd.)MyAnimeList - Organisera ditt animetittande och mangaläsande.MyFigureCollection - Organisera din figursamling.Japanska sidorMoonphase - Allt om de senaste serierna på japansk TV.Nico Nico Douga - Motsvarar YouTube.Pixiv - Motsvarar DeviantArt. Guide Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet februari 14, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2011 Crunchyroll borde finnas med under en streamingkategori imo... Genshiken med om man räknar embedding ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 14, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2011 En enkel guide för hur man skapar ett konto på pixiv (vilket krävs för att kunna bläddra bland bilderna): http://danbooru.donmai.us/forum/show/4517 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow.D-Crakling Skrivet februari 14, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2011 [...] Mycket info om serier, vilka voice actors som är med i vilka avsnitt/serier Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 14, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2011 [...] Mycket info om serier, vilka voice actors som är med i vilka avsnitt/serier Det är för mycket fansubfokus på den sidan (den är väl till och med resultatet av någon slags önskan att indexera piratkopierad animé), så vi tillåter inte länkar till den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet februari 15, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2011 Vill man ha info om röstskådespelare och sånt så påstår jag nog att ANN och MAL är bättre än [...], inte minst ur sorteringssynpunkt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Adephi Skrivet december 15, 2011 Anmäl Share Skrivet december 15, 2011 Anime Planet borde definitivt finnas med på listan. Information och rekommendationer på anime/manga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 19, 2011 Anmäl Share Skrivet december 19, 2011 Smart. Tillagd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet mars 31, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2012 En ny funktion till MAL , "MAL graph", kul och se vad man gillar mest, vilka som gjort titlarna och även vilka serier man delar ut bäst betyg till. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet april 1, 2012 Anmäl Share Skrivet april 1, 2012 En ny funktion till MAL , "MAL graph", kul och se vad man gillar mest, vilka som gjort titlarna och även vilka serier man delar ut bäst betyg till. Riktigt coolt. Det enda jag tycker är fel är att det inte alls visar "mer än vad jag behöver." Nu när jag ser vilka studier och genrer jag betygsatt högst/lägst vill jag ju också se exakt vilka serier det baseras på :3 Uppenbarligen spenderar jag mest tid med serier jag betygsätter 4/10. Jag borde kanske tänka om mina vanor... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenikki Skrivet maj 10, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2012 Förvånad att inte [...] är med på listan. Bästa informationssidan om du frågar mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 11, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2012 Förvånad att inte [...] är med på listan. Bästa informationssidan om du frågar mig. Den är inte med av en anledning. Det är för mycket fansubfokus på den sidan (den är väl till och med resultatet av någon slags önskan att indexera piratkopierad animé), så vi tillåter inte länkar till den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
buchno Skrivet juli 5, 2012 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2012 Den är inte med av en anledning. Jag förmodar att det är sidan med fem bokstäver som slutar med förkortningen till "databas" ni pratar om, och får då antagligen ta bort min signatur där jag i skrivande stund länkar till min animelista. Edit: Såg nu att ni redigerade mitt första inlägg i presentationstråden angående samma lista, så det tar jag som ett ja :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 9, 2012 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2012 Ja, precis den. ^_~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet oktober 22, 2013 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2013 Jag gillade den här sidan förut som hade en utmärkt countdown över pågående seriers visiningsdagar i Japan. Men den är tydligen väck, finns det nån liknande sida som folk känner till? Kan den isf. få vara med i listan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 22, 2013 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2013 Hm, jag vet ingen piratbefriad nedräknare som sådan, men det kanske går att göra något med AnimeCalendar? Man kan få en skräddarsydd kalenderfil (ical tror jag) som det kanske går att göra nedräknare av. Eller sätt in den i kalendern på en smartphone så vet du alltid vad som sänds! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter_SSJ4 Skrivet oktober 22, 2013 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2013 Kan man inte byta ut crunchyrolllänken till den i tråden om strömmande anime? Den här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 22, 2013 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2013 Det tycker jag blir lite konstigt, men jag la till en länk till tråden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
iBluueee Skrivet december 20, 2013 Anmäl Share Skrivet december 20, 2013 http://anichart.net/winter och http://hummingbird.me/ är riktigt nice länkar att ha :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg