Gogo Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Hade varit nice med japansk undertext till tex Evangelion eller Berserk då jag vill försöka hålla igång min japanska då jag inte studerar det längre (inne på kandidatkursen, då pluggar man inte språket längre). Men det verkar inte vara så vanligt med undertext på japanska på japanska dvd-releaser? Någon som vet en bra animé som har det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Garden of Sinners boxen har jp-subs Den tailändska Please save my Earth boxen har det också. BD-nysläppen av nausicaa, laputa och yamadas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet februari 8, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Garden of Sinners boxen har jp-subs Den tailändska Please save my Earth boxen har det också. Vet inte riktigt om Garden of Sinners är min kopp av té, och hittade förövrigt inte någon, öh, utgåva som hade jp-subsen kvar (idioter som, eh, inte behåller dem när de gör du vet vad). Den thailändska säger du, är nog omöjlig att hitta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Den thailändska säger du, är nog omöjlig att hitta. Jag köpte min på SubDVD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet februari 8, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Länken fungerar ej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Länken fungerar ej. Hmm, fungerar för mig ... Gå annars till huvudsidan http://subdvd.com/ och gör en sökning Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Jag har mängder av Ghibli-filmer på DVD, alla japanska utgåvor. Det finns japansk text på samtliga eller åtminstone de flesta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 幻魔大戦 Harmageddon 最終兵器彼女 攻殻機動隊 Innocence 秒速5センチメートル ...är några till som har japansk undertext. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Typiskt har påkostade långfilmer text och tv-serier har det inte. Är osäker på Evangelion, men åtminstone 幻魔大戦 och Summer wars har det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 日本語字幕あり står det på Eva:2.22-BD:n, men inte på 1.11. :x Annars har du Akira, Honneamise, Jin-Roh, Ghost in the Shell etc. Kolla t.ex. den här sökningen. Kanon och K-On har japansk text, det kanske hade varit något för unge herr Gogo? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 10, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2011 Förresten. Vet inte riktigt om Garden of Sinners är min kopp av té Det bör den väl vara. Mörk, allvarlig, filosofisk, välproducerad och välplanerad. Inga kattflickor, tsundere eller svettdroppar så långt ögat kan nå. Japansk textning finns, idioter eller ej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet februari 12, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet februari 12, 2011 Hm, måste alltså hitta den på intarwebz med andra ord.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg