Gravskopan Skrivet november 1, 2010 Anmäl Share Skrivet november 1, 2010 (redigerade) Låter härligt, man kanske borde se om den. Var ett bra tag sedan. (Eller så ser man klart förra årets julkalender -.- ) Redigerad december 1, 2010 av Sceleris Blev så mycket kringsnack att jag flyttade ut allt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet november 1, 2010 Anmäl Share Skrivet november 1, 2010 Nämenååå, vad passande. Jag har planerat se den väldigt länge, och nu får jag en ursäkt. Och får se den tillsammans med folk. Tummen upp. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet november 1, 2010 Anmäl Share Skrivet november 1, 2010 Goda nyheter. Lain har jag velat se om en längre tid nu. Jag tänkte vänta tills jag skaffat en utgåva i fysisk form -- och det går väl att ordna fram till december månad. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 2, 2010 Anmäl Share Skrivet november 2, 2010 Damma av Lain? Inte illa. Min femte DVD är fortfarande inte öppnad (inhandlad år 1998). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet november 2, 2010 Anmäl Share Skrivet november 2, 2010 Bra val, särskilt då jag hade tänkt att se om den i alla fall nu när den fina blu-ray versionen släppts. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 2, 2010 Anmäl Share Skrivet november 2, 2010 Låter perfekt, har länge planerat att se igenom Lain. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet november 2, 2010 Anmäl Share Skrivet november 2, 2010 Låter kanon! Som så många andra så har jag planerat att se Lain länge men skjutit upp den. Ska bli intressant och se om jag förstår mer av första avsnittet den här gången. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 2, 2010 Anmäl Share Skrivet november 2, 2010 Vad är ni för människor!? Är jag den enda hittills som inte gillar Lain? :S Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet november 2, 2010 Anmäl Share Skrivet november 2, 2010 Många av oss verkar ju inte ha sett den än :3 Har hört mycket kritik av Lain, men är ändå hoppfull. Blir nog kul att se igenom tillsammans oavsett. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet november 2, 2010 Anmäl Share Skrivet november 2, 2010 Trevligt, kanske dags att vara med för en gångs skull då. Var ett tag sedan man såg den så blir nog bra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 2, 2010 Anmäl Share Skrivet november 2, 2010 Så, uppdaterat förstainlägget, för de som inte beslutat sig ännu och kan behöva en introduktion. Är jag den enda hittills som inte gillar Lain? :S Förhoppningsvis. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet november 3, 2010 Anmäl Share Skrivet november 3, 2010 Lain är skit, och dessutom ganska tråkig skit. Men eftersom allas slutmål är att ha sett all animé någonsin är det bara att ta i. 2 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ecke Skrivet november 3, 2010 Anmäl Share Skrivet november 3, 2010 Vad är ni för människor!? Är jag den enda hittills som inte gillar Lain? :S Samma här försökte verkligen se igenom den men klarade inte av den tyckte den var seg Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet november 3, 2010 Anmäl Share Skrivet november 3, 2010 Jasså det blev ingen omröstning i år ? Har hoppat över den här serien ett par gånger tidigare så det blir väll till att se den här gången. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet november 3, 2010 Anmäl Share Skrivet november 3, 2010 Jasså det blev ingen omröstning i år ? Jag satt själv och väntade på att en tråd med omröstning skulle börja men jaja det här går väl också. Har väl hört namnet ett par gånger men har inte sett denna serie förut så det blir en ny serie för mig iaf. Tycker själv att den låter intressant och beställde den svenska utgåvan strax efter att tråden gjordes. 208 kr inkl frakt är ju inget. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet november 4, 2010 Anmäl Share Skrivet november 4, 2010 Trevligt jag har länge planerat o se Lain men det har aldrig riktigt blivit av, nu har jag ju en ypperlig anledning att göra det. Hur kommer upplägget att vara? Ska man se ett avsnitt varannan dag eller ser man t.ex avsnitt 1-3 vecka 1 och 4-6 vecka 2 osv? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 4, 2010 Anmäl Share Skrivet november 4, 2010 Förmodligen lite ungefär varannan dag som när vi såg Haibane Renmei förra året, förmodligen kommer någon (eller några) lägga fram något schema längre fram som alla accepterar :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 6, 2010 Anmäl Share Skrivet november 6, 2010 Vad sägs om följande? 1 december: avsnitt 1. 3 december: avsnitt 2. 5 december: avsnitt 3. 7 december: avsnitt 4. 9 december: avsnitt 5. 11 december: avsnitt 6. 13 december: avsnitt 7. 15 december: avsnitt 8. 17 december: avsnitt 9. 19 december: avsnitt 10. 21 december: avsnitt 11. 23 december: avsnitt 12. 25 december: avsnitt 13. Något ska ni väl få rösta på, ni som mycket vill det. ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet november 6, 2010 Anmäl Share Skrivet november 6, 2010 Hm, någon gång ska man vara med ändå ^^ Och dom där blåstråle releaserna ser väldigt frestande ut. Varannan dag låter bra för min del o/ (förövrigt, är jag en av dom som har sett serien minst två gånger, och fortfarande inte fattat vad den egentligen handlar om? ^^;; (too much mindpuck) ) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 7, 2010 Anmäl Share Skrivet november 7, 2010 Vad sägs om följande? 1 december: avsnitt 1. 3 december: avsnitt 2. 5 december: avsnitt 3. 7 december: avsnitt 4. 9 december: avsnitt 5. 11 december: avsnitt 6. 13 december: avsnitt 7. 15 december: avsnitt 8. 17 december: avsnitt 9. 19 december: avsnitt 10. 21 december: avsnitt 11. 23 december: avsnitt 12. 25 december: avsnitt 13. Något ska ni väl få rösta på, ni som mycket vill det. ;) Vad hände med julafton? Jag kanske är en av de få i Sverige som vill minnas att julkalendrar ofta börjar i början av december, och sedan har en tendens att sluta på julafton, vilket brukar ligga på den 24 december sisådär... men detta kanske bara är någon föreställning som jag har haft för mig... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet november 7, 2010 Anmäl Share Skrivet november 7, 2010 Jag tycker mig minnas och föredrar att det går till så med. Sista avsnittet går av stapeln på julafton (för min del åtminstone)! För övrigt ser listan bra ut med ett avsnitt varannan dag, men angående sista avsnittet är det ett alternativ att se det dagen efter det näst sista. Omröstning? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 7, 2010 Anmäl Share Skrivet november 7, 2010 Samma här den 24e smäller det, man kan inte hålla på som amerikanarna med den 25e. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 7, 2010 Anmäl Share Skrivet november 7, 2010 Vad hände med julafton? Jag kanske är en av de få i Sverige som vill minnas att julkalendrar ofta börjar i början av december, och sedan har en tendens att sluta på julafton, vilket brukar ligga på den 24 december sisådär... men detta kanske bara är någon föreställning som jag har haft för mig... Om du mycket vill se sista avsnittet på julafton, säg det rätt ut istället för att vara sarkastisk. Hänvisningar till gamla TV-traditioner är också rätt fåniga. Detta är inte en riktig, svensk julkalender på 24 avsnitt, det är en japansk tecknad sommarserie på 13 avsnitt. Forumtraditionen kan inte vara analog med TV-traditionen. Helst skulle jag inte se på julafton, för det är då det är det mesta händer åtminstone i min familj. Men okej, folket har talat. Dock har jag hellre två dagar på raken i början (dels för att det är mindre körigt då, dels för att första avsnittet är så knäppt att det kan vara bra att komma in i andra avsnittet lite fortare), så jag föreslår: 1 december: avsnitt 1. 2 december: avsnitt 2. 4 december: avsnitt 3. 6 december: avsnitt 4. 8 december: avsnitt 5. 10 december: avsnitt 6. 12 december: avsnitt 7. 14 december: avsnitt 8. 16 december: avsnitt 9. 18 december: avsnitt 10. 20 december: avsnitt 11. 22 december: avsnitt 12. 24 december: avsnitt 13. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet november 7, 2010 Anmäl Share Skrivet november 7, 2010 Utan att ha sett serien, så borträknat någon sorts kunskap om hur just den här serien borde ses, så tycker jag det passar bättre att klumpa ihop upplösningen, d v s se de två sista avsnitten dagarna efter varandra. Men jag är inte direkt emot att ha sista avsnittet den 25e heller. Det skulle man kunna göra som man vill/hinner. Att komma en dag efter på bara sista avsnittet tycker jag inte spelar så stor teater. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet november 8, 2010 Anmäl Share Skrivet november 8, 2010 Klibbnisse är nog en av få som tittar på depp-Lain (eller animé i allmänhet) på självaste julafton. Själv ska jag se Kalle Anka och Karl-Bertil Jonssons julafton. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg