Sceleris Skrivet oktober 6, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2010 Såatteh, hur har ni det med smilisarna? Funkar de? Är det någon viss "känsla" ni saknar? Eftersom det är jag som har gjort dem (åtminstone merparten), så är jag lite extra intresserad. Så skriv här om det är några som ni vill att jag ska göra. Alternativt kan ni göra dem själva och mejla till mig på: sceleris@anime.se Källfiler, med många olika lager för ögon och munnar och annat som man kan kombinera som man vill, finns i GIMP-format och Photoshop-format. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow.D-Crakling Skrivet oktober 7, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2010 Saknar en gubbe som gör tummen upp Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 7, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2010 Jag provade att göra en fristående tumme. Skulle det funka? Syns det vad det är? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet oktober 7, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2010 Syns det vad det är? [...] Svårt att se vad det föreställer. Enligt mig skulle det lika gärna kunna vara en badanka. En sådan har förvisso en näbb, men den kanske kan råka bli mindre än 1 pixel hög i den storleken (och därmed osynlig). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet oktober 7, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2010 Jag provade att göra en fristående tumme. Skulle det funka? Syns det vad det är? Blir du förolämpad om jag tyckte den fristående tummen kombinerat med smajlyn vid första anblick såg ut att ge mig långfingret? Fristående tumme var bra tänkt annars. Hur som helst stödjer jag tummen upp (och ner), samt kanske en gäspikon för att symbolisera tråkigheter eller bara ett allmänt trött uttryck? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet oktober 7, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2010 Jag saknar den här 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 9, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2010 Jag saknar den här tycker vi behöver den här också Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow.D-Crakling Skrivet oktober 9, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2010 jag vet inte va andra tycker om detta men jag älskar Ragnarok Onlines Smily's dom är simpla och enkla att se. men som sagt.. de används inom ett spel så vet ej va folk tycker om att använda dom i forum.. hmm Några jag hade på datorn så ni får se åtminstone lite hur dom ser ut och kanske göra något liknande ifall det är okej att göra något i dessa vägar :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet oktober 9, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2010 Jag gillar Ragnarök Online-emoticonerna också. Men då ska de vara animerade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 9, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2010 Grafiska känsloikoner är en del av en webbplats grafiska profil. Därför är det av betydelse att de ska vara enhetliga och egenproducerade. Det stora glada ansiktet kommer inte med, dels för att det sänker enhetligheten, men främst för att det är mer en mem än en ikon (mer förknippat med något slags internskämt än en känsla man vill förmedla med en ikon). Ikoner från Ragnarök Online kommer inte heller att användas -- det är ju Ragnarök Online, inte Anime.se. (Psyduck, plankad från Something Awful, är ett litet undantag med två motivationer: 1) för att det är en betydelsebärande sak även om man inte förknippar den med någon mem -- den signalerar förvirring eller handfallenhet, och 2) för att jag gillar den och är självisk.) Vi tänker förstås inte kontrollera vilka externa ikoner ni vill använda, men de kommer inte att komma in i utbudet på forumet. Hur som helst stödjer jag tummen upp (och ner), samt kanske en gäspikon för att symbolisera tråkigheter eller bara ett allmänt trött uttryck? ? Får se om jag kan göra någon bättre tumme senare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Båtsman Skrivet oktober 10, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2010 En facepalm-smiley kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet november 23, 2010 Anmäl Share Skrivet november 23, 2010 Finns en känsloikon från Something Awful som jag saknar. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet november 23, 2010 Anmäl Share Skrivet november 23, 2010 Finns en känsloikon från Something Awful som jag saknar. Jag röstar på den eller en liknande, en Kamina emote känns ju givet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg