Helob Skrivet september 27, 2010 Anmäl Share Skrivet september 27, 2010 Har läst en del Lovecraft och haft lite semestrar under sommaren då jag fått tid och inspiration att fatta pennan på nytt och försöka utveckla min stil lite. Det har gått tillbaka till rötterna med monster och absurditeter - liksom de första teckningarna jag började kladda ner vid fyra års ålder - och jag tror jag börjat hitta rätt spår. Tar gärna emot tips och konstruktiv kritik! Face Of The Daemon Rose Tooth Fairy Number 76 She Has Wings Squid-Tongued Crawler Hill Kitty Death Camp Rampage Katla Och Skorpan I Nangilima Troll And Your Average Hero Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet september 28, 2010 Anmäl Share Skrivet september 28, 2010 Helob! Tips 1: Krymp bilderna. Som det är nu så tar det ett tag för mig att ladda tråden, och jag sitter på ett någorlunda stabilt smalband. Tänk på de 2 procenten som fortfarande har modem. Nej, men seriöst, skala bilderna. De tar upp alldeles för stor del av skärmen som det är nu, och man får ingen överblick, även med en bred skärm. Som det är nu så får man bara se antingen 25% storlek eller 100%, och ingen av de två ger någon bra bild. Rätt kul att man kan se utvecklingen under veckan. Jag kommer ihåg att du gjorde rosmonstret först, men är resten i ordning efter när du gjorde dem? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet september 29, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet september 29, 2010 Helob! Tips 1: Krymp bilderna. Som det är nu så tar det ett tag för mig att ladda tråden, och jag sitter på ett någorlunda stabilt smalband. Tänk på de 2 procenten som fortfarande har modem. Nej, men seriöst, skala bilderna. De tar upp alldeles för stor del av skärmen som det är nu, och man får ingen överblick, även med en bred skärm. Som det är nu så får man bara se antingen 25% storlek eller 100%, och ingen av de två ger någon bra bild. Rätt kul att man kan se utvecklingen under veckan. Jag kommer ihåg att du gjorde rosmonstret först, men är resten i ordning efter när du gjorde dem? Min webbläsare skalar dem rätt lagom, så jag har inte tänkt på det. Ska se vad jag kan göra... Men seriöst Rama, modem!? Vi är inget u-land längre, världen har gått vidare! Ja, i enlighet med mitt minne i alla fall. "Death Camp Rampage" är den enda som inte är gjort på eget initiativ, utan är ett resultat av inspirationen från min kusins sjuka fantasi under min släktsemester i Lysekil. Gjorde även en manifestation av hans mardröm, men den har jag inte scannat in än. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet oktober 1, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2010 Skalade ner till ca 40 %, räcker det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg