zjgameru Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 Jag kommer precis hem efter en tre veckors lång semester ute på en öde ö uppe i norra sverige, Ångermanland för att vara exakt. Där har jag ju självklart varit isolerad från allt som har hänt i Sverige den senaste tiden ^^, så på hemvägen lyckades jag få farsan att gå med på att stanna vid närmaste stad så vi kunde kolla in lite nya prylar. Jag hade aldrig förväntat mig att mangan Meitantei Conan (名探偵コナン) skulle släppas på svenska - aldrig någonsin! Men till min lycka så stod den där ^__^, det hade gått bra med vilken ny serie som helst men nåväl. Den smått helvetiska semestern hade i alla fall fått ett lyckligt slut då jag satt resten av hemresan och läste ut hela volym 1 av denna riktigt sköna serie. Det är visst samma som ger ut Ranma½ i Sverige, d.v.s. Egmont. Jag tipsar er alla att kolla in den här serien, den är riktigt underhållande kan jag lova. Jag tog mig tiden att scanna framsidan också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 BOYYA! Conan rules! Skaffade den idag, jag älskar denna serie.. Så skönt att egmont har tagit sig ikragen.. Nu händer det grejer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kristijan Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 Jag tänker skaffan den så fort jag hittar den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 Den finns på ICA. Man vet att det är bra när det kommer ifrån ICA. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Såg den på pressbyrån för ett par dar sen. Köpte den inte dock. Ska definitivt göra det senare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Mästerdetektiven Conan är nästan det ballaste som kommer ut i Sverige just nu. Den är enkel och lite småbarnslig, visst, men den håller sig spännande hela tiden. Gosho Aoyama är verkligen skitbra. En av mina absolut favorittecknare trots att jag inte läst så mycket av honom. Egmont skall ha eloge för detta utmärkta initiativ. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zjgameru Skrivet augusti 13, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Mästerdetektiven Conan är nästan det ballaste som kommer ut i Sverige just nu. Den är enkel och lite småbarnslig, visst, men den håller sig spännande hela tiden. Gosho Aoyama är verkligen skitbra. En av mina absolut favorittecknare trots att jag inte läst så mycket av honom. Egmont skall ha eloge för detta utmärkta initiativ. Har du någon aning om hur många volymer det finns? Med tanke på att animen ligger över 350 episoder vid det här laget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Dryga 40 böcker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LuFFy Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Jo, så är det väl ungefär, 46 för att vara exakt, eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Har även jag inhandlat Conan nu och håller med alla andra om att det är en störtskön manga. Ritkigt fint koncept och sköna karaktärer, speciellt semesterdetektiven. Bra översättning föressten, thumbs up Zimeon!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zjgameru Skrivet augusti 13, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Undrar varför Egmont censuerade serien,,, ord som "Fan" blir "F-n"... så farligt är det väl inte? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Undrar varför Egmont censuerade serien,,, ord som "Fan" blir "F-n"... så farligt är det väl inte? Nej det är det verkligen inte. Men Egmont är ett så barninriktat företag att det inte förvånar. Dom anar nog inte att de flesta som läser Conan är runt 15-20. Dom vill väl "skydda" de unga... så går det ut över oss istället ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 He, roligt att fan inte accepterades när man fick se blodet spruta ur ett avhugget huvud... På något sätt käns det väldigt... hollywood. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vegeta Skrivet augusti 16, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2004 kÖPTE conan igår..... As bra!!! När kommer nästa ut? XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 17, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2004 Det skall komma ett nummer i månaden om jag förstått det rätt. Det kanske går lite ryckigt i början, men... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dawwe Skrivet augusti 17, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2004 Jag har också köpt den och tycker att den är väldigt bra. Dom på Akademi bokandeln sa att 2:n och 3:n skulle komma i september men man vet ju aldrig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Class Rep Skrivet augusti 18, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2004 Jag tycker också det är en jätte bra manga. Hade förrut bara sett nått avsnitt av animen, så det var kul att läsa hur allt började, och hur Conan vart så liten ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet oktober 12, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2004 Tog mig äntligen i kragen och började läsa Conan barbaren idag. Den var väldigt mycket bättre än jag trodde så det här var ett bra släpp av Egmont. Sånt vill man gärna se mer av. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet oktober 19, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2004 Jag tycker också det är en jätte bra manga. Hade förrut bara sett nått avsnitt av animen, så det var kul att läsa hur allt började, och hur Conan vart så liten ^^ "Vart så liten.."? Oj, nu var det något jag inte alls visste om. Nä, nu måste jag skaffa boken illa kvikt! De (bokhandeln) hade den inte inne sist jag kollade... >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet december 15, 2004 Anmäl Share Skrivet december 15, 2004 Mästerdetektiven Conan ( Matentei Conan) är mycket bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet december 15, 2004 Anmäl Share Skrivet december 15, 2004 Undrar varför Egmont censuerade serien,,, ord som "Fan" blir "F-n"... så farligt är det väl inte? Nej det är det verkligen inte. Men Egmont är ett så barninriktat företag att det inte förvånar. Dom anar nog inte att de flesta som läser Conan är runt 15-20. Dom vill väl "skydda" de unga... så går det ut över oss istället ;) Ähum jag är tolv och läser Conan!Men den är väldigt bra.Och jag kan svära ibland,men inte såå ofta... >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet december 15, 2004 Anmäl Share Skrivet december 15, 2004 Köpte om två första volymerna för nån månad sen,men är för fattig för att få tag i mer.Fats frågan är om jag ens kommer fortsätta läsa serien.Visst,den var bra,men den var inte det bästa jag läst.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 15, 2004 Anmäl Share Skrivet december 15, 2004 Det jag tycker är bra med Conan är just det att den inte är det bästa man läst men att man ändå alltid kommer tillbaka till den. Den är alltid trogen. Och vissa bitar är så otroligt spännande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pear Skrivet december 15, 2004 Anmäl Share Skrivet december 15, 2004 Mästerdetektiven Conan är i mitt tycke det bästa som har kommit översatt i Sverige. Alltid fest när ett nytt nummer kommer ut. ;) Synd bara att det verkar vara så få ställen som säljer den. Någon som vet när nummer fyra ska komma förresten? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet december 16, 2004 Anmäl Share Skrivet december 16, 2004 Hur lång är serien egentligen? Har ju hört att animen skall vara ruggigt lång, men gäller det samma sak för mangan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg